Rsync wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27
Hoi, ik heb gisteren versie 3.2 4-15 van Knoppix gedownload, terwijl ik er 's avonds achter kwam dat 4-18 al uit was met een paar flinke fixes. Ik ga met mijn vervelende datalimiet niet nog een keer 720 mb downloaden dus ik zat te denken aan Rsync.

Ik heb alle Rsync files gedownload en start een dosvenster vanuit de dir waar Rsync en de iso instaan. Ik heb de iso hernoemd naar ....4-18... en geef het volgende commando:

rsync rsync://gd.tuwien.ac.at/knoppix/KNOPPIX_V3.2-2003-04-18-EN.iso

Dit is het commando dat volgens de Debianuitleg zou moeten werken. Ik krijg gewoon wéér de lijst tezien met de opties [--verbose enz.], waarom werkt het niet?

Wel staat er boven in mijn Rsync versie dat het een naagepaste versie is (2.2.1) die maar 1 bestand tegelijk van dezelfde anonieme server kan halen...

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Welke Debian uitleg ? Welke rsync ? Als je een lijst met opties krijgt die je kunt geven is het commando dat je geeft kennelijk niet helemaal in orde. Lees anders de manpages van rsync maar eens door. In de normale versie staan daar voorbeelden van hoe je het zou kunnen gebruiken.
Dus om je vraag te beantwoorden: het werkt niet omdat je kennelijk een verkeerd commando geeft.

• Z-Dragon
Ik heb het idee dat mijn verouderde versie van Rsync geen ondersteuning heeft voor servers waar het protocol voro meot (rsync://)... Is er ook een nieuwere versie voor Rsync die op Windows werkt? Op google wordt ik doorverwezen naar Perl 1.0.1 en versclhillende soorten compilers...Is er geen binairy file?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Ah, oke, een Windows versie.... Move to SA dus :)

• Z-Dragon
Ik dacht al, waar is mun topic nu :p
Met een beetje googleën heb ik nu alleen de server versie kunnen vinden, daar heb ik zeker niet veel aan (die is voor NT server 4)

^ Wat hij zegt.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Probeer het volgende eens:
code:
1
rsync -v rsync://gd.tuwien.ac.at/knoppix/KNOPPIX_V3.2-2003-04-18-EN.iso .

Je gaf rsync geen destination mee, dat zou het probleem wel eens kunnen zijn.

• Z-Dragon
Ik krijg nu:

Rsync: Host niet bekend (site bestaat wel!!!)
Rsh: Kan verbinding niet tot stand brengen

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1