Toon posts:

[DivX] Geen geluid + beeld wel codecs?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er helemaal nix meer van, ik wil een divx kijken (of misschien wel XviD)
maar ik heb geen beeld en ook geen geluid, Andere divx heb ik wel sound+beeld
Heeft iemand dit eerder gehad?
Nimo codec pack (dus dat zijn al heel veel codecs)
windvd-powerdvd-mediaplayer-Divx player
al die proggies heb ik al geprobeert allemaal het zelfde probleem
Iemand een oplossing?
dit heb ik nog nooit meegemaakt (tis trouwens een *.avi extensie)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Corrupte DivX :?

als de andere het wel doet lijkt me dit de meest waarschijlijke oplossing :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en wat zegt gspot ervan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Blackd (gspot is een proggie? ff zoeken ;)
maar als ik eigenschappen van het bestand click staat er dus na wat zoek werk heel leuk:
Video Compressie: XviD
Hmmzz. Vaag ff gspot downloaden (als dat een proggie is)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dat is een proggie jah, dat staat in de FAQ.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nimo is niet echt een lekkere codec pack.

Installeer gewoon alleen wat je nodig hebt, heb je een hoop rotzooi op je pc minder.

op http://www.filemirrors.com/ kan je het meeste wel vinden.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
<--- is een ijverig FaQ lezer :P
maar volgens mij weet ik het probleem :| Gewoon vergeten XviD codec te downloaden :D
Ik had ze wel maar toen na een format Majah, You know the story,
Damn wat ben ik weer nuchter bezig, weer een topic verkloot hiero :P
(Downloading Xvid codecs... Hopelijk doet ie het dat wel (weer)
CrashOne

Search Results...

Searching is temporarily unavailable due to system maintenance.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:06 ]

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als ie het doet kan je er veel vinden :P ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Download FFDshow. Dan heb je alle codecs die je nodig hebt. Je hebt waarschijnlijk geen geluid omdat je geen ac3 filter hebt geinstalleerd (had ik voorheen ook namelijk).

Verwijderd

Topicstarter
gooooooodver :P
hij snapt er nix van, Hij speelt af met 42 kilobits per second
(klopt al niet)
de lengte film = 21:49:43 (21 uur yeah right)
als ik op eigenschappen van de film druk dan staat de tijd wel goed, namelijk 1uur en 2 minuten ofzo
Damn.,... vaag ding

Verwijderd

Topicstarter
Oke luitjes, Nu heb ik nix meer. What to do next???
hij speelt nu nix meer af (teveel codec sjit ge-download???)

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
www.base2091.com
en dat multmedia essentials

veel beter dan nimo

(ps, ff uitpakken met winrar)
(pss, eerst alle codecs wegdonderen natuurlijk)
(psss, deze pack is vaak updated )

[ Voor 31% gewijzigd door Nowhere op 21-04-2003 22:37 ]

www.kuiphuis.nl

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Een gewone divx gebruiker heeft maar 2 extra codecs nodig, AC3filter en ffdshow-alpha (speelt alle mpeg4 streams).
Blijf nou toch van die codec packs af. Alleen installeren wat je echt nodig hebt.

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
klopt quark..
maar geld dat ook voor Xvid?
anders heb ik ook weer wat geleerd :)

www.kuiphuis.nl

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

komatsu, een codec pack is vaak echt overbodig. Installeerd veels te veel troep en onnodige shit op je PC. Zoals hierboven vermeld staat (en vast ook wel in de FAQ) zijn een paar dingen standaard die je nodig hebt & de rest = troep.

- ffdshow (xvid, divx versies + directshow filter)
- AC3filter
- Eventueel OGG vorbis & Morgan multimedia Stream geval.

- Gspot om eigenschappen van je films te bekijken voor welke codecs ze gebruiken
- DivFix om corrupte .avi bestanden te fixen en toch nog afspeelbaar te maken.

http://www.doom9.org/index.html?/leech.htm en kijk bij de "Downloads" sectie voor alle codecs.

Succes :7

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb geen geluid en geen beeld, Nix meer :S Klote zooi

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
ok wat je kunt proberen is bij www.verifieds.tk de K-Lite codec pack downloaden, ervaring is dat hij het dan wel doet... laat even weten trouwens

Digital Media Junkie

Verwijderd

Topicstarter
Gaer schreef op 21 april 2003 @ 23:21:
ok wat je kunt proberen is bij www.verifieds.tk de K-Lite codec pack downloaden, ervaring is dat hij het dan wel doet... laat even weten trouwens
Nope ook niet (Doet nog nix) geen sound en beeld.
Tot morgen btw, Ik ga nu op 1 oor liggen mzzls!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 23:38 ]

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 23:35:
[...]

Nope ook niet (Doet nog nix) geen sound en beeld.
Tot morgen btw, Ik ga nu op 1 oor liggen mzzls!
wat heb je op dit moment precies geïnstalleerd staan :?
gaat het precies om die ene avi die hij niet afspelen wil :?
DivFix is, zoals eerder genoemd, nuttig als je een corrupte xvid of divx hebt. In het geval dat DivFix niet werkt, zou je hem kunnen gaan re-encoden met VirtualDub (google daar maar even naar ;))...

Voor de rest raad ik je aan om het volgende even te gaan doen:

1) Verwijder uit de softwarelijst ALLES wat met DivX, AC3 en XviD te maken heeft
2) Start --> Zoeken --> Bestanden of mappen -> zoeken naar "*divx*" (daarna alles verwijderen wat ie vindt)
3) Herhaal stap 2, maar dan zoeken op "*xvid*"
4) Nu dat je van alle zooi af bent, zou je voor 100% zekerheid nog even kunnen rebooten, dit is een optionele stap ;)
5) Download en installeer XviD vanaf de volgende link: XviD-05042003-1 (Koepie's laatste release)
6) Download en installeer OpenDivX vanaf de volgende link:
DivX4Win40a50
7) Tot slot, download en installeer AC3Filter vanaf de volgende link:
ac3filter_0_68b
8) Als het goed is ben je nu van het probleem verlost, probeer of je de betreffende avi nu kan afspelen en zo niet, kijk of je andere avi's wel kan afspelen. Als het alleen die ene avi betreft, is de kans groot dat die gewoon corrupt is. In dat geval kan je hem DivFix'en of, in het ergste geval, hercoderen met VirtualDub :)

succes :Y)

Hoi

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
trouwens sorry dat ik niet goed gelezen had gister, maar verwijder in ieder geval nimo codecpack die geeft vaker problemen, dus zoals hierboven al door NoBody wordt vermeld!
Ik zelf heb de xvid codec, divx3.11 codec, de divx 5.03 codec, een ac3 codec en tsunami codecpack. Deze zijn allemaal hier te vinden www.divx-digest.com/

Digital Media Junkie

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

persoonlijk geef ik de voorkeur aan Ace Codecpack.
Net zoiets als nimo, maar nieuwer en zonder confilcterende codecs

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

http://www.divxstart.com/faq.php in hoofdstuk 4 staan hier een paar antwoorden over

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is al zo vaak gezegd en ik blijf het herhalen: Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin - vooral Nimo. Bovendien heb je met codec packs doorgaans geen flauw idee van wat er allemaal gebeurt en staan er een boel codecs op je PC voor je het weet.

Daarnaast is het gebruik van codecs totaal zinloos. Als je enkel de film wil weergeven, dan ben je veel beter af met DirectShow filters. Deze zijn compacter en verbruiken doorgaans minder resources. Ze dienen enkel voor de weergave.

Zorg er dus voor dat die codec pack rotzooi van je PC af is en gebruik filters! Hopelijk werkt de uninstall ietwat deftig anders ben je nog niet klaar met het verwijderen van de geïnstalleerde codecs.

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Ffdshow is slechts enkele tienatallen kilobytes groot, maar biedt een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig omdat sommige films hiervan gebruik maken.

Daarnaast zijn BSplayer of Media Player Classic aan te raden als videoplayer. Verbruiken weinig resources, kunnen ondertitels weergeven en hebben tal van andere praktische features die menig andere mediaplayers moeten missen.

BSPlayer of Media Player Classic
ffdshow filter
AC3 filter

Met deze twee filters kun je vrijwel alle films afspelen (zeker alle scene releases). Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. De eerder genoemde programma's zijn slechts DirectShow filters die enkel de weergave verzorgen.

Verwijderd

SatCP schreef op 22 April 2003 @ 12:57:
Het is al zo vaak gezegd en ik blijf het herhalen: Een codec pack installeren is de beste manier om de filmweergave te verneuken. Dat zijn verzamelingen codecs gecombineerd tot een hoop puin - vooral Nimo. Bovendien heb je met codec packs doorgaans geen flauw idee van wat er allemaal gebeurt en staan er een boel codecs op je PC voor je het weet.

Daarnaast is het gebruik van codecs totaal zinloos. Als je enkel de film wil weergeven, dan ben je veel beter af met DirectShow filters. Deze zijn compacter en verbruiken doorgaans minder resources. Ze dienen enkel voor de weergave.

Zorg er dus voor dat die codec pack rotzooi van je PC af is en gebruik filters! Hopelijk werkt de uninstall ietwat deftig anders ben je nog niet klaar met het verwijderen van de geïnstalleerde codecs.

Het ffdshow-filter speelt vrijwel alle MPEG4 formaten (DivX 3/4/5, XviD) zonder problemen en zonder dat je een berg codecs moet installeren die mogelijk conflicteren met elkaar. Ffdshow is slechts enkele tienatallen kilobytes groot, maar biedt een groot aantal postprocessing mogelijkheden om de weergave te optimalizeren.

Omdat ffdshow enkel beeld behandelt heb je waarschijnlijk ook nog een AC3 filter nodig omdat sommige films hiervan gebruik maken.

Daarnaast zijn BSplayer of Media Player Classic aan te raden als videoplayer. Verbruiken weinig resources, kunnen ondertitels weergeven en hebben tal van andere praktische features die menig andere mediaplayers moeten missen.

BSPlayer of Media Player Classic
ffdshow filter
AC3 filter

Met deze twee filters kun je vrijwel alle films afspelen (zeker alle scene releases). Heb je dan nog een film die niet wil afspelen, dan kun je GSpot gebruiken om te weten te komen welke codec je nodig hebt. Installeer dan enkel de benodigde codec!

Als je zelf ook films encodeert, dien je natuurlijk wel de codecs van de formaten waarnaar je codeert te installeren. De eerder genoemde programma's zijn slechts DirectShow filters die enkel de weergave verzorgen.
Zoals hierboven vermeld blijf aub van de codecs weg uninstallen die hap je vervalt toch alleen maar van het ene ellende verhaal naar het andere zoals je nu wellicht al hebt gemerkt.

PS die BSPlayer is naar mijn idee de beste player beschikbaar

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Wat is het werkelijke verschil dan tussen codecs en directshow filters?
En hoe vertel je een film dattie dan over de directshow filter moet en niet door de codec?

Ik hoor hier net voor het eerst dat er een verschil is tussen codecs en directshow filters..

• satcp
  • Niet online
possamai schreef op 22 April 2003 @ 14:10:
Ik hoor hier net voor het eerst dat er een verschil is tussen codecs en directshow filters..
Codecs kunnen DirectShow filters zijn, maar dat hoeft niet. Een DirectShow filter is een soort wrapper rond een codec, decoder, encoder,...

Wanneer men over codecs spreekt bedoelt men steeds programmatuur die zowel kan decoderen als encoderen (en waarvoor heb je nu encoderen nodig als je enkel kijkt/luistert?). Een decoding filter noemt men doorgaans gewoon een filter. Eigenlijk een foutieve benaming. Decoding filter zou beter zijn.

Het punt blijft echter, waarom een codec (DirectShow filter of niet) gebruiken als een decoding filter hetzelfde kan.

Verwijderd

possamai schreef op 22 april 2003 @ 14:10:
Wat is het werkelijke verschil dan tussen codecs en directshow filters?
En hoe vertel je een film dattie dan over de directshow filter moet en niet door de codec?

Met die directshow filters kun je dus alleen de film oid afspelen en niet bewerken met software van derde zoals virtualdub daarvoor heb je dus codecs nodig.

Correct me if i'm wrong

En het vervelende van codecs is dat ze elkaar in de weg kunnen gaan zitten en dan vooral bij die nimo codec pack wat is die brak :(

het punt is dat je met directshow filters nagenoeg nooit gezeik krijgt en met codecs dus wel.

Heb het zelf ook gehad alle codecs juist geinstalled en werkend 3 maanden later loop je er weer mee te stoeien je wordt er kotsmisselijk van.

Vanaf toen ben ik dus overgestapt op FFDSHOW en nu 6 maanden later nog steeds geen gezeik gehad >:)

Offtopic:
Volgende keer eerst op F5 duwen alvorens te reageren

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
For fuck sake :r
alle films (die niet willen spelen) zijn precies 1uur 2 minuten en 28 seconden :S
1 complete film (700mb) = 1:2:28 zelfde film in 2 gedeelten elk 240 mb (ongeveer) = ook 1:2:28
Dat is zoooo vaag, en ffs, ik heb al de software al eens ge-deinstalled en daarna re-installed
Ik snap er geen worst meer van, (volgens movie type finder: This FOURCC code is used for versions 4.0 and later of the divx codec

waar tover ik die 4.0 codec weg (maarjah divx player 2.1 heeft die codec toch wel???

• satcp
  • Niet online
Heb je DivFix de bestanden al eens laten scannen? Misschien is er iets mis met de header? En wat zegt GSpot over de nodige en/of gebruikte codec/filter?

En waar zie je die tijdsaanduiding? In DivX Player? Probeer dan eens een andere player zoals BSPlayer of Media Player Classic.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
Error checking for file: *link*link*link*
 NOTE: The error checking is not perfect!
 Done.

Index rebuilding for file: *Link*link*link*
 Done.

(klopt dat? majah iig)
Nu issie gestript naar 8 mb. maar hij zegt nogsteeds: 1uur 2minuten en 28 sec (gspot zegt datik alle benodigde codecs heb) heb alleen nu mediaplayerclasic nog niet geprobeert

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Ik heb begrepen dat je film XviD gecodeerd is? En ook dat je Nimo geinstalleerd hebt? Daar zit namelijk een flink rotte XviD codec in.

Installeer koepi's XviD codec eens http://roeder.goe.net/~koepi/

Geef je grote kans dat ie werkt (als je film niet corrupt is natuurlijk).

Edit: En deinstalleer je Nimo natuurlijk. Eerst nimo eraf, dan XviD erop.

[ Voor 14% gewijzigd door Zoefff op 27-04-2003 13:32 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 11:02
mijn problemen met codecs en afspelen van video waren opgelost na het herinstalleren van het ffdshow pakket
je kan het hier vinden:
http://www.afterdawn.com/...s_and_filters/ffdshow.cfm

na het installeren ervan waren alle problemen met zowel sound als video van de baan !!

try it !

www.compucated.be

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Heel handig, je bent echter meer dan 2,5 jaar te laat met je oplossing. ;) Volgende keer dus iets beter op de datum van de laatste reply letten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.