Illegal Instruction bij Bsplayer & Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Ik probeer een xvid af te spelen, maar krijg hierbij de volgende error bij het afspelen in bsplayer (0.86) EN mediaplayer (6.4):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
---------------------------
mplayer2.exe - Application Error
The exception Illegal Instruction

An attempt was made to execute an illegal instruction.

(0xc000001d) occurred in the application at location 0x02ae121d.

Click on OK to terminate the program
Click on CANCEL to debug the program
OK   Cancel   

Nu wordt deze error door delphi debugger ondervangen, en denk ik dat alleen delphi dit als fout ziet, maar het eigenlijk niet als fout gezien moet worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02
Op wat voor een CPU probeer je dit? Grote kans dat je een codec gebruikt die geoptimaliseerde code (MMX, SSE, 3DNow, SSE2) bevat. Als de detectieroutine niet goed is in de codec en er dus een niet ondersteunde instructie uitgevoerd wordt dan krijg je 'illegal instruction'.

Liep ik laatst ook tegen aan met wat SSE code op een Pentium 2 / Celeron.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Ik heb hier een P4 2,4Ghz, en ik heb dit tot nu nog maar met 2 xvid's. De rest draait goed.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02
Scorpion schreef op 21 April 2003 @ 12:59:
Ik heb hier een P4 2,4Ghz, en ik heb dit tot nu nog maar met 2 xvid's. De rest draait goed.
Kijk eens met een debugger/hex viewer wat voor een opcode er op 0x02ae121d en iets verder staat. Zoek vervolgens dmv Google welke instructie deze is en of hij ondersteund zou moeten zijn.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er willekeurig ergens in het geheugen gesprongen wordt en er dus echt iets willekeurigs uitgevoerd wordt.

Gezien een P4 vrijwel alle gangbare instructieuitbreidingen ondersteunt denk ik dat je hier te maken hebt met een bugje van het laatste type en je dus een bug-report zou moeten sturen aan de makers van xvid.