Verwijderd

Topicstarter
Ik wil foto's (high res.) op m'n palm zetten om ruimte op de S55 te maken voor meer dan 11 foto's tijdens een weekend weg.
Het is dus de bedoeling om de palm als tijdelijke opslag te gebruiken voor 30kb fototjes.
Ik heb wel een programma om outlook te syncen maar daar kan dit niet mee.

Ik heb me al suf gezocht op diverse forums en Google maar kom er niet uit

Ik hoop dat jullie suggesties hebben

(of moet ik toch naar "gadget talk" ivm PDA)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 00:52

Korakal

Up up up!

Wat ik niet uit je vraag begrijp: wil je rechtstreeks vanaf je S55 een foto naar je Palm sturen, of via de pc (S55 > pc > Palm)?
Het laatste is simpel, de eerste moet ik even nazoeken.

[edit]
GT was inderdaad een betere plek geweest trouwens, move is aangevraagd ;)

Ik heb geprobeerd: je moet in je S55 de explorer openen, het bewuste plaatje aanklikken en dan via optie > verzenden via IR. Zorg dat de IR op je Palm aanstaat, en gaan!

[ Voor 42% gewijzigd door Korakal op 21-04-2003 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ga het direct proberen, het ging idd om s55 -> palm.

Thanks alvast

Ik laat het nog horen of het gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
PERFECT :-) het werkt
Ik gebruik nu "JPegwatch" maar daar kan ik hem niet mee opslaan, ivm ontbreken apparte memory card (?)

Heb je daar ook nog een suggestie voor ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja.. een SD kaartje aanschaffen :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

* intoxicated schopt het topic maar eens richting athlonkmf :+
I&T -> GT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Er zal toch wel een manier zijn om het zonder SD kaart te doen ?!
Ik heb nog 6MB vrij op de Palm

• Korakal

Korakal

Up up up!

Probeer eens of het hiermee werkt. Misschien dat deze bij het syncen ook door de pc wordt herkend als drive, staat er nl. niet bij hoe dat zit.

Ik zal nog even verder kijken.

[edit]

Ah, trouvé!

PalmDisk heb je nodig, daarmee moet het lukken :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Korakal op 21-04-2003 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik idd ook al gevonden maar op het moment dat je hem activeerd en hebt aangegeven hoeveel ruimte je wilt gebruiken (2MB dus) wil ie gaan formatten, en waarschuwt dat ie alle data on ram disk erased word. op zich niet zo een probleem, maar ik weet niet wat dat met de rest van de data doet.

Palmdisk nog niet geprobeert, ik laat het je weten.

Thanks again

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:27 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:26:
Die had ik idd ook al gevonden maar op het moment dat je hem activeerd en hebt aangegeven hoeveel ruimte je wilt gebruiken (2MB dus) wil ie gaan formatten, en waarschuwt dat ie alle data on ram disk erased word. op zich niet zo een probleem, maar ik weet niet wat dat met de rest van de data doet.
En PalmDisk, heb je die geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Palmdisk nog niet geprobeert, ik laat het je weten.

Thanks again

Verwijderd

Topicstarter
Palmdisk lijkt niet geschikt voor dit doeleinde aangezien deze alleen werkt tussen pc en Palm

Zal ik dan toch "gedwongen"worden een SD kaart te nemen ?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Mycom is een 8mb SD kaart in de aanbieding, €7.50 willen ze ervoor hebben. Lijkt me wel genoeg voor jouw doeleinde.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:19:
Palmdisk lijkt niet geschikt voor dit doeleinde aangezien deze alleen werkt tussen pc en Palm

Zal ik dan toch "gedwongen"worden een SD kaart te nemen ?
Wacht even... je zegt eerst dat het werkt, en nou zeg je dat dit progje niet geschikt is voor transfer?

Even op een rijtje:
* je wilt tijdens je weekend een aantal foto's van de S55 + cam naar je Palm sturen, dit werkt dmv 'versturen via infrarood'
* dan wil je na dat weekend de foto's vanaf je Palm naar je pc halen, daar kun je PalmDisk voor gebruiken

Wat is nu nog het probleem?

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42
versturen werkt volgens hem dus niet zonder dat je een SD card hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de foto's wel naar de Palm sturen en bekijken maar kan ze daar niet opslaan zonder SD kaart.
Ik hoopte dat het gewoon op het interne geheugen van de Palm gezet kon worden aangezien daar voldoende ruimte is.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Ik snap niet waarom je ze niet kan opslaan? Je zou ze desnoods naar je flash kunnen schrijven met JackFlash? Of is dat besides the point?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 21:24:
Ik kan de foto's wel naar de Palm sturen en bekijken maar kan ze daar niet opslaan zonder SD kaart.
Ik hoopte dat het gewoon op het interne geheugen van de Palm gezet kon worden aangezien daar voldoende ruimte is.
Het voordeel van een SD kaart is dat ze daar gewoon als JPGjes opgeslagen kunnen worden.. in het interne geheugen van de Palm moeten ze weer in een PDB gezet worden, wat bij het syncen ook alles weer lastiger maakt enzo.
Pagina: 1