Toon posts:

Ethernet kaart soms opnieuw installeren?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn windows 2000 systeem, aangesloten op een ADSL Router, heb ik soms dat als hij opstart dat het systeem de drivers van de sitecom netwerkkaart niet meer heeft, ofwel hij detecteerd nieuwe hardware.
Dit is echt heel vaag dat hij dit soms wel en soms ook niet heeft. Ik heb niet kunnen achterhalen waaraan dit zou kunnen liggen. Ik blijf nu maar herstarten totdat hij een keertje wel mee wilt werken!!! heel raar.

Heeft iemand een idee waardoor ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Greetz,

Daan_x

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd :?

gebruik je geen reborn programma, of kaart :?

wat voor een kaart is het, kortom, meer info :) zoals hier staat:
Topicstart

en
pre-topic

[ Voor 16% gewijzigd door Maarten op 21-04-2003 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier wat meer info: Het is een sitecom LN-020 - PCI Fast Ethernet Adapter 10/100
Ik heb zowel de bijgevoegde drivers, als de nieuwe drivers op internet geinstalleerd. Deze worden beide herkend door windows en geinstalleerd, alleen blijft het probleem zich voordoen.

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 12:07:
Ok hier wat meer info: Het is een sitecom LN-020 - PCI Fast Ethernet Adapter 10/100
Ik heb zowel de bijgevoegde drivers, als de nieuwe drivers op internet geinstalleerd. Deze worden beide herkend door windows en geinstalleerd, alleen blijft het probleem zich voordoen.
Geen IRQ problemen, probeer de kaart eens in een ander PCI slot, of probeer eens een andere kaart als je die tot je beschikking hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
nee verder geen problemen, ook andere sloten heb ik al geprobeerd.......

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:13:
nee verder geen problemen, ook andere sloten heb ik al geprobeerd.......
een reinstall van je OS ook al geprobeerd, en wat zijn je overige specs, maybe wel makkelijk :),

zijn er geen IRQ fouten, daar gok ik namelijk wel op, hoeveel kaarten heb je nog in de kast hangen behalve dan die netwerkkaart :?

Verwijderd

M'n huisgenoot heeft ook een sitecom realtec kaartje met vage dingen: laatst vertikte ie het om het nog te doen en gaf aan dat ie op 100 mbit stond. Niets meer mee te beginnen.
Eruit gehaald en in mijn bak gestopt en werkte direct, niets aan de hand. Terug gestopt in zijn bak en nergens meer last van... echt vaag dus.
We hebben beiden XP pro overigens.

Verwijderd

Topicstarter
het is de enige PCI kaart zelfs. en als het wel met IRQ fouten te maken heeft, hoe kan het dan dat deze soms wel en soms niet parten spelen?

Verwijderd

Tja dat is idd vaag, maar windoos doet blijkbaar een beetje vaag, ik heb wel vaker onverklaarbare dingen zien gebeuren hoor.
Stel die irq eens zelf in, geeft dat verschil?
Pagina: 1