Toon posts:

Digitenne

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aankomende week wordt digitenne gestart. Dit is een systeem waarbij digitale televisie en radio over de ether wordt verstuurd. Vanaf 23 april '03 is het te ontvangen in het noordelijke deel van de randstad. Er wordt een pakket aangeboden met 25 televisie, en 16 radiozenders:
Televisie:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
Yorin
V8
Fox Kids
Net 5
Veronica
Nickelodeon
TV Noord Holland
Discovery Channel
Animal Planet
National Geographic Channel
Eurosport
MTV
TMF
CNN
BBC World
Spice Platinum (18+)
Canal+ Rood
Canal+ Blauw
Canal+ 16/9
Canal+ wordt aangeboden tegen extra kosten.

Radio:
Radio 1
Radio 2
Radio 3 FM
Radio 4
747 AM
ConcertZender
Radio Noord Holland
Sky Radio
Radio 538
Yorin FM
Classic FM
Noordzee FM
Radio 10 FM
Arrow Classic Rock
Business Nieuws Radio
ID&T Radio

De kosten:
Abonnement per maand: € 8,95
Startpakket (smartcard, instructies, aanmeldingskaart voor 18+ zender, tijdelijk gratis antenne): € 29,95
Ontvanger: Deze DVB-T ontvangers zijn mogelijk, verkrijgbaar vanaf 23 april

Kan ik meedoen?
Doe de postcode-check hier

Maar nu, wat denkt men ervan? En met name de veeleisende GoT-er? Kan het de concurrentie aan met DVB via de kabel, zoals reeds aangeboden door Casema en UPC? Is de kwaliteit echt gelijk aan DVD zoals beweerd wordt? Voorlopig is dat moeilijk te beantwoorden, aangezien het woensdag pas van start gaat, maar wat zijn de verwachtingen? Hoe denken jullie over de prijsstelling en verwachten jullie dat het de kabelaars gaat vervangen?

Meer info op digitenne

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Heb er laatste paar dagen al vaker iets over gehoord, het lijkt me een goed initiatief, en dat voor zo een lage prijs.
Alleen, hier hebben wij alleen UPC, en daarbij, gelukkig, ook Chello, geen ADSL, dus overstappen op digitenne, dus het opzeggen van UPC, is geen tv aansluiting, dus ook geen internet, tenzei, je via digitenne zou kunnen gaan internetten.

En het zenderpakket is goed samengesteld, alleen BBC2 wil ik nog wel eens kijken :P
Het is hier ook niet beschikbaar, zal voorlopig ook wel niet komen :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb er voor het eerst een half jaar tot een jaar gfeleden wat van gehoort.
Het bleek toen dat ze met het testvermogen hebben zitten klooien om het hele systeem erdoor tedrukken.
Het was toen namelijk gebleken dat het digitenne signaal van de zenders schadelijk was en dat het de bestaande zenders zou gaan storen, is daar dan een oplossing voor gekomen of wordt het hele zooitje weer ff door de strot gedrukt zodat we straks weer met de ellende zitten.
Het is natuurlijk heel mooi om alles haarscherp in huis te krijgen zonder allerlei nieuwe kabelsystemen in de grond , ik wil natuurlijk niet alleen negatief doen maar ja dit is wel wat ik er tot nu toe van begrepen had.

Even met google gezocht
Geen internet

Plannen om internet te gaan aanbieden via Digitenne bestaan nog steeds, maar zullen pas geintroduceerd worden in de tweede of derde fase van de uitrol, over pakweg twee tot drie jaar. Die latere introductie is ondermeer gekozen daar de set-top boxen (ontvangers) die nodig zijn voor internet, nog erg duur zijn.

Ook denkt Digitenne dat gebruikers voor internet en e-mail niet achter hun PC zijn weg te slaan. Ook het economische tij speelt mee, Digitenne introduceert eerst diensten waarvan ze weet dat consumenten daar nu geld voor over hebben.

Vrolijk: ‘Het is maar de vraag of internet via Digitenne breed gaat aanslaan. E-mail of internet via de televisie is nu ook geen succes. Een aansluiting van Digitenne op de PC zou meer succes hebben.’

TV kijken op de PC

In die PC-aansluiting om tv te kijken op de pc of laptop is nu al voorzien: de ontvangers die Digitenne vanaf eind oktober aanbiedt (kosten: 150 tot 200 euro) zijn via een USB-poort aan te sluiten op een PC. Daarvoor is geen extra video- of tv-kaart nodig. De noodzakelijke software daarvoor wordt door Digitenne meegeleverd op cd-rom.

De ontvangers die aangesloten worden op de televisie worden aangeboden via de gangbare electronica zaken, maar Digitenne denkt nog na over een eigen online verkoop via haar website.

De kwaliteit van de uitzendingen is zo goed dat er op de computer monitor full-screen gekeken kan worden naar een uitzending. Er zijn zelfs plannen om op termijn insteekkaarten voor laptops op de markt te brengen waardoor het mogelijk is om bijvoorbeeld televisie te kijken op de laptop in de file, in de trein of op de camping, maar dat is nog verre toekomstmuziek.

[ Voor 57% gewijzigd door makkie op 21-04-2003 12:04 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit is leuk voor in de auto :) In veel nieuwe BMW's en Mercedessen kun je wel TV uit de lucht ontvangen op je TFTje, maar daar heb je niet zo heel veel aan natuurlijk en een sateliet is weer niet echt sierlijk. Dit is dus zeker wel een goede ontwikkeling :)

En zoiezo heb ik die antennes wel gezien en dat is imo best een goed alternatief voor al die kabels door je huis.

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 09:51
Sinds dat UPC in flevoland discovery van de kabel heeft gehaald ben ik zo heel voorzichtig aan het kijken voor een alternatief (blijf toch student he :P). Dit klinkt allemaal best goed, maar hoe zit het met storing bijvoorbeeld door onweer buiten? De kabel blijft meestal nog wel redelijk doorgaan, maar hoe zit dat met radiosignalen?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
makkie schreef op 21 april 2003 @ 11:56:
Ik heb er voor het eerst een half jaar tot een jaar gfeleden wat van gehoort.
Het bleek toen dat ze met het testvermogen hebben zitten klooien om het hele systeem erdoor tedrukken.
Het was toen namelijk gebleken dat het digitenne signaal van de zenders schadelijk was en dat het de bestaande zenders zou gaan storen, is daar dan een oplossing voor gekomen of wordt het hele zooitje weer ff door de strot gedrukt zodat we straks weer met de ellende zitten.
Het is natuurlijk heel mooi om alles haarscherp in huis te krijgen zonder allerlei nieuwe kabelsystemen in de grond , ik wil natuurlijk niet alleen negatief doen maar ja dit is wel wat ik er tot nu toe van begrepen had.
Technologie wordt altijd doorgedrukt omdat mensen het anders niet willen. Mensen zijn namelijk conservatief. Vaak is de enige manier om ze betere spullen aan te bieden is door het oude af te schaffen. Prima manier van werken vind ik dat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En op welke frequentie zitten deze zenders?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Bigs schreef op 21 April 2003 @ 11:57:
Dit is leuk voor in de auto :) In veel nieuwe BMW's en Mercedessen kun je wel TV uit de lucht ontvangen op je TFTje, maar daar heb je niet zo heel veel aan natuurlijk en een sateliet is weer niet echt sierlijk. Dit is dus zeker wel een goede ontwikkeling :)

En zoiezo heb ik die antennes wel gezien en dat is imo best een goed alternatief voor al die kabels door je huis.
2. Heb ik ontvangst op het water/in de auto en geeft dat storing?

Op het water heeft u alleen ontvangst in het ontvangstgebied (bijvoorbeeld Loosdrechtse en Vinkeveense plassen). Wilt u weten of er uw gebruikslocatie al binnen het Digitenne ontvangstgebied valt. Klik dan hier.

In de auto is er nog geen ontvangst mogelijk. Wel worden er in de toekomst speciale antennes en digitale ontvangers voor in de auto verwacht. Dit zal echter pas in 2005, bij landelijke dekking van Digitenne, interessant zijn omdat u dan pas heel Nederland kunt doorrijden met TV ontvangst.
Prutz0r schreef op 21 april 2003 @ 12:02:
En op welke frequentie zitten deze zenders?
4. Wat zijn de frequenties waarop Digitenne momenteel uitzendt?

kanaal 21 Ned1, Ned2, Ned3, CNN & BCCWorld
kanaal 23 & 52 National Geographic, Regionale tv-zender, Spice Platinum, Radio1, Radio2, Radio3, Radio4, Radio5, Concertzender, Noordzee FM, Radio 538, Radio N-Holland, Yorin FM, Classic FM, Business News Radio, Radio 10 FM, Arrow Classic Rock, Sky Radio, ID&T
kanaal 34 RTL4, RTL5, Yorin, Discovery Channel, Animal Planet, TMF
kanaal 57 SBS6, V8/FoxKids, Net5, Eurosport, Veronica/Nickelodeon
kanaal 64 MTV (exta optie: Canal+ Rood/Blauw&16/9)

Heb altijd storing gehad hiero aangezien we langs een drukke weg wonen. Dit leek me dus wel een leuke oplossing, maar aanschaf van apparatuur zit me een beetje in de weg, w8 wel op een leuke introductie korting ofzo >:)

Signature?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

ik ga over....

Ik heb veel te veel problemen gehad met UPC dat ze van mijn part mogen barsten.

En digitenne is een goed alternatief. Enige minpunten die ik heb kunnen vinden zijn:
- Geen BBC 1 en 2 :(
- Weer een afstandsbediening

Pluspunten
- Goedkoper per maand 3 E :D
- Discovery, Veronica :? en Spice 18+ kanaal

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• makkie
VlasBaard schreef op 21 April 2003 @ 12:01:
[...]

Technologie wordt altijd doorgedrukt omdat mensen het anders niet willen. Mensen zijn namelijk conservatief. Vaak is de enige manier om ze betere spullen aan te bieden is door het oude af te schaffen. Prima manier van werken vind ik dat.
Ja , dat snap ik zie maar naar de breedbeeldtelevisie en de cd's.
Maar ik had begrepen dat het nieuwe systeem gaat storen op het oude syteem.
Ze hebben toen een testperiode gedaan (gezien op tv in een consumentenprogramma) waarvan het volgende er aan scheelde.
De test periode's waren op die tijdstippen dat er bijna niemand gewone tv keek dus kwamen er weinig klachten binnen omdat het digitenne signaal het gewone coax signaal stoort.
Verder hadden ze de testuitzendingen op half vermogen gedaan terwijl er toen al storingen optraden, dus laat staan wat er gaat gebeuren als er op vol vermogen uitgezonden word.
Kijk al dit alles onder de knie is , zijn alle problemen de wereld uit en zul je mij niet horen "klagen ".

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

LuCarD schreef op 21 April 2003 @ 12:11:
ik ga over....

Ik heb veel te veel problemen gehad met UPC dat ze van mijn part mogen barsten.

En digitenne is een goed alternatief. Enige minpunten die ik heb kunnen vinden zijn:
- Geen BBC 1 en 2 :(
- Weer een afstandsbediening
en geen Belgie 1 en 2, die veel sport uitzenden, en zo nu en dan ook goede films.
maar geen BBC gaf voor mij de doorslag, wachten tot BBC in het pakket zit

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Andamanen schreef op 21 April 2003 @ 12:14:
[...]

en geen Belgie 1 en 2, die veel sport uitzenden, en zo nu en dan ook goede films.
maar geen BBC gaf voor mij de doorslag, wachten tot BBC in het pakket zit
Ik kijk toch geen sport....

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Het belangrijkste probleem blijft (net als met de schotel) dat je maar één kanaal per ontvanger kunt bekijken. Dus voor gezins-situaties waar er meerdere tv's aanwezig zijn (of voor mensen die graag hun video gebruiken terwijl ze ergens anders naar kijken) is het al gauw erg duur. Het 2e abonnement mag dan niet zo duur zijn, je betaald wel voor een tweede ontvanger.

• makkie
Het digitale etherplatform Digitenne zal medio april in het hele gebied Haarlem, Amsterdam, Hilversum, Almere en Alphen a/d Rijn operationeel worden. Digitenne zal 25 tv-stations en 16 radiostations aanbieden tegen een prijs van 8,95 euro per maand. Landelijke dekking is er tot 2005 niet bij.
http://www.emerce.nl/arch...edia_Marketing/14740.html
http://www.electronicanet...wsart.php?artikelcode=253

[ Voor 19% gewijzigd door makkie op 21-04-2003 12:31 ]

• posttoast
  • Laatst online: 23:57
eborn schreef op 21 april 2003 @ 12:28:
Het belangrijkste probleem blijft (net als met de schotel) dat je maar één kanaal per ontvanger kunt bekijken. Dus voor gezins-situaties waar er meerdere tv's aanwezig zijn (of voor mensen die graag hun video gebruiken terwijl ze ergens anders naar kijken) is het al gauw erg duur. Het 2e abonnement mag dan niet zo duur zijn, je betaald wel voor een tweede ontvanger.
Zou het nou voor een handige tweaker niet mogelijk zijn om via USB zo'n digitenne aan een PC aan te sluiten die vervolgens alle kanalen tegelijk decodeert om die dan over aparte kanalen over de kabel die in huis ligt te versturen?

Waarom bestaan er eigenlijk nog geen decoders die meerdere zenders tegelijk decoderen? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

omniscale.nl

• Nakebod
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

eborn schreef op 21 April 2003 @ 12:28:
Klopt, dat is op zich idd al een groot nadeel, hier in huis, 4 tvs + tvkaart, dan heb je snel een probleem, want dat zou betekenen, dat wij minimaal 4 ontvangers moeten hebben, ik kan dan bijv ontvanger switcehn van tv naar pc.

Misschien dat het in de toekomst wel goed kan, dus dat wordt afwachten :)
Want als ze ook, misschien, internet willen aanbieden, moet er lijkt mij toch iets in de techniek veranderen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DutchCourage
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 15:36
De ondergang van ITV digital in Groot Brittanië heeft volgens mij wel aangegeven dat niet veel mensen extra willen betalen voor een digitale antenne. Nu de BBC het zaakje heeft overgenomen (FreeView) lijkt het meer succesvol. Nu betalen ze £99 voor een set-top box en dat is het dan (of je koopt een nieuwe, digitale TV).

De les die Digitenne dus zou moeten hebben geleerd is dat ze net als FreeView het signaal gratis zouden moeten doorgeven. We betalen immers al kijk- en luistergeld (plus waarschijnlijk nog meer via de belasting :( ) en volgens mij zouden de commercielen (RTL, SBS) zich moeten kunnen bedruipen met reclame geld. Nee, dit wordt geen groot succes zolang er voor betaald moet gaan worden.

Oh ja bijna vergeten, geen BBC 2, dus geen Simpsons om 19:00 met Digitenne :'(

[ Voor 6% gewijzigd door DutchCourage op 21-04-2003 12:54 ]

• eborn
Nakebod schreef op 21 april 2003 @ 12:33:
Klopt, dat is op zich idd al een groot nadeel, hier in huis, 4 tvs + tvkaart, dan heb je snel een probleem, want dat zou betekenen, dat wij minimaal 4 ontvangers moeten hebben, ik kan dan bijv ontvanger switcehn van tv naar pc.
Inclusief vier abonnementen. 8,95 + 3 x 4,95 is vaak al duurder dan de kabelaansluiting. Je hebt nu dan wel iets meer kwaliteit, maar volgens mij blijft het storingsgevoelig.
Misschien dat het in de toekomst wel goed kan, dus dat wordt afwachten :)
Want als ze ook, misschien, internet willen aanbieden, moet er lijkt mij toch iets in de techniek veranderen.
Geen idee, maar dan zouden ze wel een enorm gedeelte van de kabelklanten naar zich toe trekken. Op dit moment is het eigenlijk alleen interessant voor ouderen en mensen zonder kinderen (of kinderen die geen tv kijken ;)).

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DutchCourage schreef op 21 April 2003 @ 12:46:We betalen immers al kijk- en luistergeld (plus waarschijnlijk nog meer via de belasting :( )
Hoelang duurt het nog voordat mensen snappen dat het kijk- en luistergeld al een paar jaar geleden is afgeschaft.....

(wel wordt de publieke omroep nu bekostigd uit belastinggeld...)

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik wil graag digitenne aangezien ik gewoon een hekel krijg aan t gedrag van UPC en ze dan ook graag zo snel mogenlijk falliet zie gaan

er is dus grote kans dat vele mensen in amsterdam en zaandam etc gelijk al zeggen DAAAAAAAAAAAG upc, welkom digitenne

en dat is weer positief voor digitenne

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Hmm. op halve kracht uitzenden gaf dus al storing op de normale TV coax.

Benieuwd wat dat gaat betekenen voor de 17 interlinks op m'n A/V receiver. Als dat betekent dat ik 17 superafgeschermde kabels moet gaan plaatsen ben ik nog niet blij.

Het initiatief klinkt wel veelbelovend behalve dat je voor elk toestel een aparte decoder/ontvanger moet hebben. dat maakt het weer een duur grapje

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

ik vraag me ook af wat zo'n reciever moet gaan kosten en of het dan nog wel interessant is op zich lijkt het me wel beter ben ik tenminste van die rot UPC af

• eborn
olafhartong schreef op 21 April 2003 @ 17:00:
ik vraag me ook af wat zo'n reciever moet gaan kosten en of het dan nog wel interessant is op zich lijkt het me wel beter ben ik tenminste van die rot UPC af
Ik geloof dat ik prijzen tussen de €150 en €200 zag staan.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
en zijn er ook ontvangers die de kanalen omzetten naar coax? Dan kun je gewoon gebruikmaken van de coaxkabels die je nu in je huisje heb liggen en heb je maar een ontvanger nodig

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 21 April 2003 @ 20:53:
en zijn er ook ontvangers die de kanalen omzetten naar coax? Dan kun je gewoon gebruikmaken van de coaxkabels die je nu in je huisje heb liggen en heb je maar een ontvanger nodig
Dat zullen ze allemaal wel doen, maar hou er dan wel rekening mee dat het mono geluid en slechte beeldkwaliteit is.

• C00KW4US
  • Laatst online: 03-08 15:15
Dat digitenne is hier (alphen a/d rijn) al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorig jaar november ofzo begon de elende.

Het is hier ook al genoemd maar het signaal van digitenne stoort dus met het signaal op je gewone tv-kabel. Die frequenties kunnen niet met elkaar overweg wat dus gevolg heeft dat je op je tv lekker storing/ruis krijgt. Casema is hier onze exploitant en die zegt keihard het ligt aan digitenne omdat die het signaal uitzendt. Digitenne zegt, het ligt aan casema omdat die hun frequenties niet hebben verhuist.

Ze geven elkaar de schuld, je wordt van kastje naar de muur gestuurd en ondertussen heeft heel alphen e.o. al enkele maanden dus slecht beeld op RTL4, discovery, ned2... :(

Heb contact gehad met nozema omdat die ook een een aandeel heeft in digitenne en die geven ook casema de schuld.

De oplossing van beide partijen: Koop afgeschermde coax bekabeling, connectors en weet ik veel wat zodat je geen last meer heb van de interferentie.
Kom op zeg, beetje nieuwe zooi aanschaffen omdat door een nieuw product storing wordt veroorzaakt...

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

ik vraag me af of dit eigenlijk wel een goed alternatief is voor een schotel, met een schotel schrijf je elke keer ff je smartcard opnieuw en je kijkt gratis naar alle zenders die je maar wil, en qua investering is dat maar iets meer maar je betaald dan geen bedrag per maand dus op de lange termijn verdien je dat dan ook wel terug

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

C00KW4US schreef op 22 April 2003 @ 09:12:
De oplossing van beide partijen: Koop afgeschermde coax bekabeling, connectors en weet ik veel wat zodat je geen last meer heb van de interferentie.
Kom op zeg, beetje nieuwe zooi aanschaffen omdat door een nieuw product storing wordt veroorzaakt...
Elke coax is al afgeschermd, da's het principe van coax. Je moet nu dus over naar superduper afgeschermd als dat tenminste voldoende werkt. En dan nog alle ander kabeltjes die last kunnen krijgen van RFI. Als de storingen al op een gewone afgeschermde coax zichtbaar zijn ben ik daar niet zo gerust op

• C00KW4US
  • Laatst online: 03-08 15:15
Indoubt schreef op 22 April 2003 @ 11:52:
[...]

Elke coax is al afgeschermd, da's het principe van coax. Je moet nu dus over naar superduper afgeschermd als dat tenminste voldoende werkt. En dan nog alle ander kabeltjes die last kunnen krijgen van RFI. Als de storingen al op een gewone afgeschermde coax zichtbaar zijn ben ik daar niet zo gerust op
Ja volgens al die toko's als casema, digitenne, nozema zouden afgeschermde coax kabels de oplossing zijn. Het gaat dan met name om de kanten van de connectors die zouden ook afgeschermd moeten zijn. Maar ja in een huis met 4 tv's splitters/verstekker enz zal je dus alles moeten vervangen.

Dat vind ik dus gewoon achterlijk. Zo'n oplossing is geen oplossing, tenminste niet vanuit de kant van die leveranciers die digitenne uitzenden en casema.
Casema vindt het allemaal wel best zo, daar hoor je al maanden niets meer van.

• BigSurf
  • Laatst online: 20:08
Een handige tip: als je 1 Digitenne abbo wilt en je kent iemand die er ook 1 wil hebben dan kun je zelf twee abbo's afsluiten (eerste 8.95 en tweede 4.95) en het verschil delen. Betaal je dus 6.95 euro netto per maand. Kabel is ruim 12 euro dus je 'verdient' 60 euro per jaar. Heb je je decoder en aansluitkosten er in iets meer dan drie jaar uit!

Het maakt natuurlijk niet uit waar die tweede abbo gebruikt wordt, in je eigen huis of een paar huizen (of plaatsen ;) ) verderop.

O ja, en heeft iemand nog meer info over de decoders die gebruikt gaan worden?

Dit is de lijst:

Rebox RE 1150 CO: verkrijgbaar vanaf 23 april 2003
Strong 5000 T: leverdatum nog niet bekend
Panasonic TU CT20: verkrijgbaar vanaf 23 april 2003
Hauppauge DEC 1540: leverdatum nog niet bekend
Hauppauge DEC 2540: leverdatum nog niet bekend

Alleen over de Panasonic (zie link) is wat te vinden verder niets...

http://www.users.zetnet.c.../review/tuct20/index1.htm

[ Voor 36% gewijzigd door BigSurf op 22-04-2003 13:43 . Reden: decoder vraag ]

• BigSurf
Ik heb wat meer info kunnen vinden over de decoders:

De Strong 5000 T: http://www.strongsat.com/products/index.php3?p=157

De Hauppauge 2540: http://www.hauppauge.tv/files/dec2540.pdf

De Hauppauge is tot nu toe het interessantste, heeft een USB poort waardoor je direct de MPEG2 uitzending naar je pc kunt halen :). Zou in de eerste weken van mei leverbaar moeten zijn. De strong is er nu al, maar heeft voor zover ik kan zien geen USB.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Ik vind alleen de radio interressant, eindelijk ID&T Radio in de auto...maar dan moet je dus zowiezo tot 2005 wachten omdat de techniek daar nog niet klaar voor is, dan maar hopen dat ze een plaatsje krijgen in de 'normale' ether :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• NightOwlNL
NBK schreef op 23 April 2003 @ 16:39:
Ik vind alleen de radio interressant, eindelijk ID&T Radio in de auto...maar dan moet je dus zowiezo tot 2005 wachten omdat de techniek daar nog niet klaar voor is, dan maar hopen dat ze een plaatsje krijgen in de 'normale' ether :(
internet pas in 2005, radio en TV nu al :D

Verwijderd

Mensen die zitten te zagen op Casema: wat kan je doen als Divisie Telecom (vroegere RDR, onderdeel van overheid) Digitenne de vergunning verleend om uit te zenden?
Ze hadden die vergunning alleen mogen krijgen als ze ook de puin ruimen. Lijkt me niet eerlijk om een concurrent op te zadelen met de kosten die de aanbieder veroorzaakt.
Trouwens, het gaat alleen om stekkers, tja ik gebruik ook van die Oehlbach dingen, maar wat simpelere zijn ook al goed afgeschermd. Mensen die een sterk signaal leuk vinden hebben dat allang al in orde.
Dan nog een andere opmerking: Digitenne straalt uit in 4 afzonderlijk in sterkte afstelbare richtingen. Storing is afhankelijk van afstand, sterkte zender en bebouwing.
Ik zie alleen toekomst voor dit product in buitengebieden waar kabel of adsl niet komen. Nozema beheert alle zenders, ook de zender die naar kabelboeren gaan. Dus uiteindelijk worden we als consument gewoon weer door de Nozema beetgenomen!

Verwijderd

olafhartong schreef op 22 April 2003 @ 09:18:
ik vraag me af of dit eigenlijk wel een goed alternatief is voor een schotel, met een schotel schrijf je elke keer ff je smartcard opnieuw en je kijkt gratis naar alle zenders die je maar wil, en qua investering is dat maar iets meer maar je betaald dan geen bedrag per maand dus op de lange termijn verdien je dat dan ook wel terug
moet je bij een schotel niet ook betalen voor discovery e.d.?
zit er zelf ook zwaar over te denken om een schotel aan te schaffen om eindelijk van die stink UPC af te komen. digitenne hebben we hier nog niet en ik moet eerst nog maar eens zien hoe het met de beeldkwaliteit en de service van digitenne gaat.

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25
BBC staat bij iedereen bekend als kwalitatief hoogstaande televisie. Maar als ik aan mensen vraag welke programma's ze dan kijken, dan kan bijna niemand me er eentje noemen. Ik vind het ontbreken ervan in het pakket van Digitenne in ieder geval geen reden om het te laten liggen, zal ongetwijfeld wel uitgebreid gaan worden in de toekomst. Ik vind dat het tijd wordt dat de kabelmaatschappijen eens echt concurrentie gaan krijgen.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
er stond dinsdag een review hierover in de NRC, ff nadenken of ik nog wat kan herinneren (zit nu op school :P ):

nadelen:
-Geen BBC (en nog wat zenders) die wel gewoon in het kabelpakket zitten
-ontvanger moet bij het raam (oid) geplaatst worden
-signaal komt (iets) later binnen op tv dan kabel, omdat het eerst gedecoded moet worden (maar dit is geen echt groot nadeel)
-dure aanschaf van apparatuur

voordelen:
-kwaliteit is beduidend beter dan gewone kabel
-gratis bon voor pornokanaal :9
-radio op tv: op zich goede kwaliteit
-abo goedkoper dan kabel
en nog wat, wat ik niet zo snel meer kan herinneren, ik zal het vanmiddag wel ff opzoeken

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Goedkope kwaliteits porno, dat wordt een hit ;)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08 12:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

RoccoS schreef op 24 april 2003 @ 12:37:
BBC staat bij iedereen bekend als kwalitatief hoogstaande televisie. Maar als ik aan mensen vraag welke programma's ze dan kijken, dan kan bijna niemand me er eentje noemen.
Elke maandag om 21:00 uur op BBC2 University Challenge, op dit moment Professionals.
Ik vind het ontbreken ervan in het pakket van Digitenne in ieder geval geen reden om het te laten liggen, zal ongetwijfeld wel uitgebreid gaan worden in de toekomst.
Ik denk dat, als ze bij Rotterdam aankomen, de BBC er ook wel bij zit (hopelijk komen hier ook medewerkers van Digitenne :P ). Als dat zo is, heb ik ook interesse, maar tot ze de BBC erbij hebben houd ik het toch maar op de kabel.
Ik vind dat het tijd wordt dat de kabelmaatschappijen eens echt concurrentie gaan krijgen.
Volkomen waar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Leuk "alternatief" voor UPC, maar aangezien ik ook m'n internet via de kabel heb, is dit voor mij geen optie aangezien bij het opzeggen van het radio/tv abo je ook internet kwijt raakt (m.a.w. het signaal van de kabel wordt gewoon eraf gehaald)

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 14:35:
Leuk "alternatief" voor UPC, maar aangezien ik ook m'n internet via de kabel heb, is dit voor mij geen optie aangezien bij het opzeggen van het radio/tv abo je ook internet kwijt raakt (m.a.w. het signaal van de kabel wordt gewoon eraf gehaald)
dit klopt niet, alhoewel t wel vaak goed fout gaat, je moet alleen ff opletten dat je alles goed regelt @ upc

anyway, heb je geen adsl mogenlijkheid?

Verwijderd

Kloppen doet het niet maar het is toch zo helaas :( Blijkbaar hebben ze het technisch niet voor elkaar om de boel op afstand te filteren. Alle signalen lopen namelijk via 1 coax kabel de woning binnen naar een splitter. Sluit je je tv/radio abo af dan ben je je coax signaal kwijt (Dan trekken ze letterlijk de stekker eruit bij het verdeelpunt)

Ik heb al sinds jaren geen vaste telefoon aansluiting meer, dus dat is ook geen optie, aangezien je dan ook nog daarvoor de aansluitkosten moet gaan betalen.

• jozy
  • Laatst online: 07-08 08:36
de antenne HOEFT niet perse naast een raam gezet te worden, maar dit verbeterd de ontvangststerkte alleen. (behalve als je raam gecoat is :D)

Kanalen die er nu niet bij zitten, heeft digitenne EXPRESS niet in het pakket gezet omdat buitenlandse kanalen aanzienlijk duurder zijn om uit te zenden dan binnnenlandse. Als digitenne een suxes wordt, worden deze zenders alsnog aan het pakket toegevoegd (aldus woordvoerder digitenne)

Decoders zijn duur, maar starterspakket is gratis :D. Het enige wat ik nog beetje vaag vind, is of je ook andere (digitale) decoders kan gebruiken. Ik heb nu namelijk al een schotelantenne (veel strakker beeldkwaliteit, gavere geluidsopties en overall radio net als digitenne dus), maar of dat kastje ook compatible is met digitenne, blijft onduidelijk voor mij :S (er kan een smartcard in)

Digitenne hoef je niet op een satelliet te richten, schotel wel, maar schotel betaal je geen abonnement voor, digitenne weer wel (hehe). Schotel ontvangt meer zenders (vooral als je een motor hebt), maar digitenne heeft minder last van storingen (geen regen, wind of hagel effect)

Kabel hier van casema is in de 20 euro. 8,95 euro valt dan nog mee (en hé, gratis porn@24h). Maar beeldwaliteit bij mij zuigt aars, moet maar is versterkertje ofzo neme, kunne ze me die niet geven, omdat het beeld zo f*cked up is?

Als je serieus denkt over te stappe op digitenne......... ik weet het niet, meerdere tv's erop zuigt nog steeds en of het een suxes wordt, ik hoopet maar (concurrentie). Ik wil niet alles weggooien omdat digitenne uit de lucht is gehaald..............

Verwijderd

Digitenne in Amsterdam,

Het stoort op veel plaatsen waar je volgens de postcode check prima ontvangst zou hebben, bij dikke muren is de kans op storing erg groot en moet de ontvanger bijna buiten worden gezet. Omdat het bijgeleverde kabeltje stug is en niet langer an 1,5 meter kan je ook meteen je tv buiten zetten. Buitenlandse publieke zenders zitten niet in het pakket en zolang je coax kabel binnen in de tv zit is er weinig digitaals aan.

Handig voor de boot of auto..

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19

jhu

Ellende met die dingen is dat je er gewoon één nodig hebt per TV, er zit namelijk echt geen frequentiemodulator in die 25 kanalen om gaat zetten naar 25 frequenties voor je interne coax netwerk.

Heb je meer TV's in huis dan zit je nog steeds vast aan de kabel.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• -DarkShadow-
  • Niet online
Dit systeem is gewoon precies hetzelfde als DVB-s (schotel), alleen dan via een antenne en grondzenders i.p.v. een schotel en satellieten. Bij schotel heb je als voordeel dat je geen abbo betaald en meer zenders hebt. Wat kost zo'n dvb-t receiver nu?

dvb-s en dvb-t zijn dus niet compatible met elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door -DarkShadow- op 26-04-2003 13:55 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 20:33:
Kloppen doet het niet maar het is toch zo helaas :( Blijkbaar hebben ze het technisch niet voor elkaar om de boel op afstand te filteren. Alle signalen lopen namelijk via 1 coax kabel de woning binnen naar een splitter. Sluit je je tv/radio abo af dan ben je je coax signaal kwijt (Dan trekken ze letterlijk de stekker eruit bij het verdeelpunt)
voor zover ik weet is dat al lang niet meer zo. in ieder geval niet als je alleen je tv af laat sluiten. een aantal vrienden van me hadden gewoon al kabel toen ze in hun huizen kwamen wonen en kijken nog steeds gratis. het schijnt te duur te zijn voor UPC om helemaal die stekker eruit te gaan trekken ofzo :+

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
arjandijk schreef op 21 april 2003 @ 20:53:
Ja maar dan kun je slechts 1 kanaal doorgeven door de coax dus dat zal niet echt de bedoeling zijn he!

Verwijderd

C00KW4US schreef op 22 April 2003 @ 09:12:
Dat digitenne is hier (alphen a/d rijn) al enkele maanden beschikbaar. Sinds vorig jaar november ofzo begon de elende.

Het is hier ook al genoemd maar het signaal van digitenne stoort dus met het signaal op je gewone tv-kabel. Die frequenties kunnen niet met elkaar overweg wat dus gevolg heeft dat je op je tv lekker storing/ruis krijgt. Casema is hier onze exploitant en die zegt keihard het ligt aan digitenne omdat die het signaal uitzendt. Digitenne zegt, het ligt aan casema omdat die hun frequenties niet hebben verhuist.

Ze geven elkaar de schuld, je wordt van kastje naar de muur gestuurd en ondertussen heeft heel alphen e.o. al enkele maanden dus slecht beeld op RTL4, discovery, ned2... :(

Heb contact gehad met nozema omdat die ook een een aandeel heeft in digitenne en die geven ook casema de schuld.

Klote ja, ik woon zelf ook in Alphen en RTL4 is zooo bagger slecht hier.. Ik baal best wel dus en Digitenne is wel mooi, maar wij meerdere tv's in huis dus moeten we meerdere decoders kopen en smartcart abbo's (of kopieren :o)

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 17:14:
[...]

Klote ja, ik woon zelf ook in Alphen en RTL4 is zooo bagger slecht hier.. Ik baal best wel dus en Digitenne is wel mooi, maar wij meerdere tv's in huis dus moeten we meerdere decoders kopen en smartcart abbo's (of kopieren :o)
Je kunt ook een schotel overwegen natuurlijk, heb je meer keuze kwa TV zenders.

• jozy
  • Laatst online: 07-08 08:36
als je toekomstmuziek ziet in digital broadcasting zou ik overstappen op schotel

Voordeel:

* meer zenders
* geen maandelijkse abbo
* meer mogelijkheden met de decoder

Nadeel:

* Schoten met kop en draad, decoder etc is best een investering
* Last van windstoten en andere ongewenste natuurverschijnselen
* Veel afstandsbedieningen B)

• m-m
  • Niet online

m-m

jozy schreef op 04 May 2003 @ 14:30:
als je toekomstmuziek ziet in digital broadcasting zou ik overstappen op schotel

Voordeel:

* meer zenders
* geen maandelijkse abbo
* meer mogelijkheden met de decoder

Nadeel:

* Schoten met kop en draad, decoder etc is best een investering
* Last van windstoten en andere ongewenste natuurverschijnselen
* Veel afstandsbedieningen B)
Nog een nadeel, ik vind het een verschrikkelijk gezicht, zon rij huizen met allemaal schotels.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

m-m schreef op 04 May 2003 @ 14:38:
[...]

Nog een nadeel, ik vind het een verschrikkelijk gezicht, zon rij huizen met allemaal schotels.
En dan heb ik _nog_ een nadeel, namelijk dat als je alleen satelliet neemt, en je kabel er uit gooit, je maar maximaal 1 zender kunt kijken. Tenzij je bij elke TV een decoder neerzet, al weet ik niet eens zeker of dat dat wel kan met 1 schotel.

Mother, will they like this song?

• m-m
  • Niet online

m-m

TheLunatic schreef op 04 May 2003 @ 15:02:
[...]

En dan heb ik _nog_ een nadeel, namelijk dat als je alleen satelliet neemt, en je kabel er uit gooit, je maar maximaal 1 zender kunt kijken. Tenzij je bij elke TV een decoder neerzet, al weet ik niet eens zeker of dat dat wel kan met 1 schotel.
Ook een heel groot nadeel ja.. Maar dat nadeel gaat niet op in vergelijking met Digitenne, daar heb je dat ook. Volgens mij moet je trouwens een extra kop op je schotel zetten daarvoor, maar zeker weten doe ik het niet.

• Bigfoot
Bij andere huizen ziet een schotel er niet zo mooi uit, maar als het je eigen huis betreft heb je er echt geen last van geloof me!

Voor ontvangst op meerdere TV's (tegelijk kijken op verschillende zenders) heb je per TV een dig. ontvanger nodig (vanaf 75 euro tweedehands) en een twin (quattro) lnb in de schotel.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jozy schreef op 04 mei 2003 @ 14:30:

Voordeel:

* geen maandelijkse abbo
Het ligt eraan hoe eerlijk je wilt handelen. Je hebt nl wel degelijk maandelijkse kosten als je een abo voor de nederlandse zenders bij Canal Digitaal wilt afsluiten.
15 euro per jaar voor het standaard (ned 1,2,3,rlt4 etc) pakket en ~6 euro per maand voor extra zenders zoals discovery, ngc, cartoon network.
Je kan natuurlijk wel kaartjes gebruiken, maar dat is zeer binnenkort voor verschillende zenders afgelopen met de overstap naar Seca2.

• BigSurf
Raven- schreef op 05 May 2003 @ 21:46:
[...]

Het ligt eraan hoe eerlijk je wilt handelen. Je hebt nl wel degelijk maandelijkse kosten als je een abo voor de nederlandse zenders bij Canal Digitaal wilt afsluiten.
15 euro per jaar voor het standaard (ned 1,2,3,rlt4 etc) pakket en ~6 euro per maand voor extra zenders zoals discovery, ngc, cartoon network.
Je kan natuurlijk wel kaartjes gebruiken, maar dat is zeer binnenkort voor verschillende zenders afgelopen met de overstap naar Seca2.
Die 15 euro schijnt alleen voor de automatische verlenging en verzekering van de smartcard te zijn. Als je zelf 1 keer per jaar contact met canal digitaal opneemt voor de verlenging kost het je dus alleen dit telefoontje...... De meeste mensen weten dit niet en betalen dus die 15 euro (nog niet veel op jaarbasis trouwens).

• Bigfoot
BigSurf schreef op 06 mei 2003 @ 09:41:
[...]

Die 15 euro schijnt alleen voor de automatische verlenging en verzekering van de smartcard te zijn. Als je zelf 1 keer per jaar contact met canal digitaal opneemt voor de verlenging kost het je dus alleen dit telefoontje...... De meeste mensen weten dit niet en betalen dus die 15 euro (nog niet veel op jaarbasis trouwens).
In dat geval moet je een half uur lang een nummer bellen van 1 euro per minnut ofzo, en ben je al meer geld kwijt!

• BigSurf
Heb net een email ontvangen van Hauppauge:

Beste Robert,

Wellicht ben je iets te snel geweest met het opzeggen van de kabel-TV.
Er zijn momenteel nog enkele issues die klaar moeten zijn voordat we de
2540's kunnen gaan uitleveren aan de winkels.
Ik denk (en hoop) dat we in wk 22 gaan uitleveren.

Mvgr

Alexander

Dan maar even drie weken met een antennetje op m'n tv.... 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door BigSurf op 06-05-2003 14:16 ]

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18:12

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Beetje minder dat je voor elke TV een decoder nodig hebt. Wat ik em ook afvraag is waar om je een 2e abbo goedkoop kan afsluiten. Wat moet je met dat abbo ?

• Bigfoot
2e abbo is dus bedoeld voor de 2e decoder die je op je slaapkamer hebt staan.

Of voor je buurman als je wat geld wilt uitsparen samen.

• BigSurf
Bigfoot schreef op 15 mei 2003 @ 09:50:
2e abbo is dus bedoeld voor de 2e decoder die je op je slaapkamer hebt staan.

Of voor je buurman als je wat geld wilt uitsparen samen.
In de voorwaarden staat hier specifiek iets over. Samengevat mag je de smartcard niet 'uitlenen' aan een kennis en is die voor eigen gebruik. Het valt natuurlijk niet te kontroleren maar ze hebben zich wel ingedekt.

• Bigfoot
Echt heel veel geld bespaar je er ook niet mee, maar je kunt het gewoon doen natuurlijk. Er komt echt geen politiecontrole langs.

• BigSurf
Nog een opmerking. Ik heb de Rebox decoder en het lijkt erop dat de breedbeeld uitzendingen ook echt als breedbeeld uit het kastje komen. Normaal moest ik altijd de 'zoom' optie van mijn (Sony) tv gebruiken maar nu kan ik 'm op 'wide' zetten. Dat is dus een aantal lijnen extra resolutie en het ziet er ook perfect uit.
Voorbeeld het programma 'De Mol' op NED1 of gisteren het reallife programma van BNN. Misschien dat PALplus opgepakt wordt en dat dit uitgestuurd wordt oid?

Verwijderd

Ik las dat een paar mensen op de Hauppage zaten te wachten. Hoezo is dat? Is dat de beste decoder?

• NightOwlNL
als ik dit zo lees en de opmerkingen zo hoor is de kwaliteit van t beeld goed, maar t zenderaanbod zou iets ruimer mogen (onderandere bbc enzo erbij)

• Bigfoot
BBC zit binnenkort wel FTA op de satelliet, in Nederland te ontvangen met een 60cm schotel (80cm in Limburg misschien).

Verwijderd

Wat is FTA?:?

• Bigfoot
Free To Air, ongecodeerd, dus geen smartcard nodig in principe.

Verwijderd

Kom ik bij de megapool.. zeggen ze daar dat het pas eind Juni in Amsterdam uitkomt :? :{

• NightOwlNL
teruggaan en zeggen dat dit niet klopt of andere electroboer fixen

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

MR_WAZOO schreef op 31 mei 2003 @ 16:48:
teruggaan en zeggen dat dit niet klopt of andere electroboer fixen
Het klopt voor de helft....

Digitenne is er al een tijdje maar er zijn leverings problemen met de decoders. Digitenne heeft alle decoders op 1 na afgekeurd. Juni/Juli wordt de nieuwe lichting decoders verwacht.

• pdxnet96
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb Digitenne nu 2 dagen en ik gebruik het bij mijn kabel.

Ik zit in Zaanstad, waar UPC alle interessante zenders achter de decoder hebben getrapt..

Eurosport
Discovery
BBC World
Animal planet
En een leuk lokkertje PLAYBOY SPICE PLATIUM.

Ik kijk samen met het meisje altijd naar charmed en dharma en greg..

Maar we nemen het altijd op, nu hangt mijn S-vhs video recorder aan mijn decoder dus we hebben perfect beeld als we gaan kijken..

We hebben hier een DIGI versterker en de rebox heeft een TOSLINK (glasvezel) uitgang, het geluid en zeker van de radio komt met 18bit en 48khz binnen , nou dat verschil hoor je meteen..

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

LuCarD schreef op 01 June 2003 @ 20:18:
[...]

Digitenne is er al een tijdje maar er zijn leverings problemen met de decoders. Digitenne heeft alle decoders op 1 na afgekeurd. Juni/Juli wordt de nieuwe lichting decoders verwacht.
oké, maar die ene decoder is ook prima of is het beter op die nieuwe lichting te wachten?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 21:29:
[...]

oké, maar die ene decoder is ook prima of is het beter op die nieuwe lichting te wachten?
Geen idee hoe die decoder is, ik ga er van uit dat die wel oke is. Maar hij is wat duurder dan de andere decoders en ze kunnen de aanvraag niet helemaal aan. Dus hij is wat moeilijk leverbaar. Beetje rondvragen bij een aantal dealers en dan heb je wel eentje die hem op voorraad heeft.

Verwijderd

Oké.. bedankt

• NightOwlNL
LuCarD schreef op 01 June 2003 @ 20:18:
[...]

Welke is afgekeurd?

Verwijderd

Trouwens.. wat loopt iedereen over schotels te blaten?? Dit gaat toch over digitennne. Je hebt dan alleen een kleine antenne van ongeveer 15cm die je gewoon binnenshuis in/op/naast/onder/wherever je tv kan plaatsen.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

We blaten hier ook over schotels omdat dat qua mogelijkheden het enige alternatief is en qua systeemspecs overeenkomt. (Een decoder per TV nodig, MPEG2, dat soort shit.)

Dus als je Digitenne al ergens mee vergelijkt, doe je dat met een schotel. En van het één komt het ander he. ;)

Aannames zijn fataal.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

MR_WAZOO schreef op 02 June 2003 @ 00:22:
[...]

Welke is afgekeurd?
In elk geval Panasonic... Vriend van me is panasonic dealer. :)

De decoder is op zich goed, maar digitenne was niet helemaal accord gegaan met de software. Nieuwe versie wordt verwacht midden Juni.

Verwijderd

Ah, op de website van digitenne staat dat de Panasonic beschikbaar is.
ik kan alleen nergens specificaties van dat ding vinden.
kost 199 euro

Verwijderd

O-)

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Wow, ik zie dat dit een 2e thread is!
Er is nog een hele goeie, namelijk HIER

Verwijderd

Is die ander nou gewoon gedelete :?
-nee m'n reactie is gedelete, vage boel :{
dan zal deze ook wel weer gedelete worden 8-)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 21:39 ]

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Sorry maar ik vind 'onze' thread beter, veel beter, dus stop dan liever deze...
Pagina: 1