Toon posts:

wat een rare computer zeg :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
[intro die je mag skippen]
ik zit bij een hospita op kamers en die heeft een ouwde 486 staan zonder cdrom speler..
[/intro]

nu is daar ooit op een of andere manier win95 op komen staan, en nadat dr kleinzoon er op ging spelen is tie zeg maar gaar :)
Windows boot niet meer en dus heb ik het eraf geknalt, maar nu moet het er weer terug op... nu komt het probleem

ik had em dus opengeschroefd om er even tijdelijk een cdrom drive in te steken en dan windows te instaleren, maar tot mijn verbazing was er alleen maar een SCSI aansluiting op het moederbord... na 15 minuten elke vierkante centimeter op het moederbord afgekeken te hebben bleek dat ik gelijk had...
nu is mijn vraag, wat moet ik nu doen, ik weet nix van scsi af, ik heb het id dat ik het typenummer van het moederbord heb(zie onderaan), maar stel ik koop een SCSI cdrom speler, en ik sluit hem aan, hoe instaleer ik dit en alles... en nog iets, heeft iemand ervaring met een mobo dat alleen maar scsi heeft???

mobotypenummer enzo : Adaptec AIC-777OP CQEA 327 (denkniet dat je hier wat aan hebt)

grz,
Dyon

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
je kunt even proberen of je ergens een cdrom drive kan lenen die aan de paralelle poort kan, of een zip drive op die poort. Trouwens win95 was er in het begin ook op flop :)

Op dat bord zal wel SCSI I zitten, daar kun je tegenwoordig niets meer voor krijgen, of is het een andere standaard ? Zit de HDD ook op die interface ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Vast een oud serverbord. Je kunt ook vanaf floppy er een Norton Commander opzetten en het dan vanaf een andere machine overblazen met een par of nulmodemkabel.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 08:02

Thomix

cAFFEÏNE!

Met interlnk (onder dos) kan je twee pcees via een seriele of parallelle cabel linken (en dus hd's 'delen' en zo de win95install kopieren), kabel kost een tientje, voor hulp interlink zie standaard dos-help, of meel ff

Verwijderd

Topicstarter
hey tnx allemaal...

seq_uence: hdd zit idd op zelfde interface ja...

denk datik eerst ga proberen om disketjes te pakken te krijgen, en als dat niet lukt om dat via dos te doen via dat netwerkje, of gewoon een nullmodem van skewl jatten :)

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
misschien hd eruit halen en in een systeem zetten met cd-rom speler en dan weer terug zetten :?

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Lijkt me niet handig PowerMan, een SCSI-I harddisk krijg je niet zonder dure en slecht te verkrijgen verloopjes in een gewone PC :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1