Toon posts:

[W2K] App als Service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de meeste onder jullie waarschijnlijk weten kun je de meeste dingen in NT4/W2K/XP als service laten draaien.

Nu mijn vraag is het volgende: Als ik een applicatie als een service laat draaien, staat er geen icoontje rechts onderaan. Nu dat is niet altijd noodzakelijk maar ik heb een applicatie en dat icoontje geeft de status weer. Als ik dat als service laat draaien zie ik die dus niet meer. Is het mogelijk om dit toch in beeld te krijgen?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik denk dat dat aan dat programma ligt. Zie programma's als winamp, winzip en mirc hebben dat wel. Dan kan je aangeven of je daar een icoontje van ziet of niet. Misschien dat er op download.com wel een soort gelijk programma te verkrijgen is, maar dat wdurf ik niet te zeggen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
GGS_VR6 schreef op 21 April 2003 @ 11:14:
Ik denk dat dat aan dat programma ligt. Zie programma's als winamp, winzip en mirc hebben dat wel. Dan kan je aangeven of je daar een icoontje van ziet of niet. Misschien dat er op download.com wel een soort gelijk programma te verkrijgen is, maar dat wdurf ik niet te zeggen
winzip,winamp,mirc draaien ook niet als service :z

overigens bij 'services' en dan de eigenschappen van je eigengemaakte service, heb je de optie (tabje logon) om de service 'allow service to interact with desktop'te kiezen, mischien helpt dit?

A wise man's life is based around fuck you

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij de eigenschappen van een service, (rechtermuis, properties)

kan je onder het tabblad logon instellen, met een vinkje voor "Allow service to interact with the desktop"
bij enkele applicaties heb je de keuze of je deze wil laten draaien als service of niet, :),

suc6 iig :)

waarom ben ik zo laat :(

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten op 21-04-2003 11:21 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

zwelgje schreef op 21 April 2003 @ 11:16:
[...]

winzip,winamp,mirc draaien ook niet als service :z

overigens bij 'services' en dan de eigenschappen van je eigengemaakte service, heb je de optie (tabje logon) om de service 'allow service to interact with desktop'te kiezen, mischien helpt dit?
Die nam ik ff als voorbeeld. KWeet ook wel dat ze niet als service draaien O-) 8)7

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Damn, no go.

Ik zal straks die service er eens afsmijten en opnieuw configureren.
Thx for your help.
Pagina: 1