[video capture] Oude ATI kaart en XP wil niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb een ATI Rage pro All-in-wonder PCI, oud dingetje met 4mb. Hier zit ook een tv-in op, zowel s-video als coax. Nu wil ik hiermee video capturen in Windows XP, maar dat lukt niet. Ik krijg zowel in Windows moviemaker als virtualdub steeds de foutmelding dat het tv-invoerapparaat al wordt gebruikt of dat de uitvoer hiervan niet wordt ondersteund.

Ik kan van ATI zelf geen drivers vinden, de site zegt dat ik gewoon Windows drivers moet gebruiken. Als ik dat doe, zie ik in apparaatbeheer een hele lijst met apparaten, TV-tuner, video-invoerapparaat, blabla. Staat overal bij dat ze goed werken (geen uitroeptekens), maar niet dus. Ik kan via apparaatbeheer ook geen instellingen aan die apparaten veranderen.

Ik heb het idee dat het met drivers van ATI zelf wel moet kunnen, maar die zijn dus niet te vinden. Iemand een idee?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
*schop*
Niemand?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

je hebt meestal een aparte capture driver nodig bij capturen...

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kijk eens op Driverguide.
Je kan je wel ff reggen, kost wat tijd, en iedereen krijgt toch dezelfde pass en username, nl.:
Gebruiker: Driver
Pass : all (ALL in kleine letters dus).
Zoek daar maar eens ff op FCC ID ofzo, meestal is hier de oplossing wel te vinden.

Verwijderd

Drivers voor Windows 2000 gebruiken?

Kun je wel de input zien op het scherm (oftewel werkt de video-overlay) ?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Driverguide ga ik kijken, win2k driver ga ik ook zoeken. En nee, ik zie niks op mijn scherm, ik krijg de fout al voordat ik wil gaan capturen.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 10:45
bij mij werkt die kaart onder windows xp wel als tuner, alleen werkt het geluid van de tvtuner niet, ik heb die melding ook wel eens gehad en ik geloof dat ik toen gewoon de drivers opnieuw hebt geinstalleerd.

Als het geluid bij jou werkt hoor ik dat graag, ben benieuwd

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
De capture drivers van ATI driver dowload zouden gewoon moeten werken lijkt mij?

voor zover ik weet gebruiken oude kaarten 'vfw' (video for windows) capture drivers. Tegenwoordig is 'wdm' (windows driver model) de standaard die door capture programma's wordt ondersteund. Zeker onder XP zul je 'standraard geen 'vfw' ondersteuning hebben. Je zou als laatste redmiddel dus ook nog eens naar een vfw wdm wrapper kunnen zoeken.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
BartNL bedankt voor die link, wel 8)7 van me dat ik die alternative driver niet eerder gezien heb. Ga ik meteen proberen. Er staat wel bij dat de capture performance minder is dan in 98/ME. Ik neem aan dat ze snelheid ofzo bedoelen of hebben ze het hier over beeldkwaliteit? (toch maar weer eens een oud 98 bakkie optuigen in dat geval..)

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
F*k, het werkt nog niet. Ik heb die alternate drivers van ATI geïnstalleerd en ook het multimediacenter. Heb ook maar eens de ATI-kaart als primair scherm ingesteld (het was mijn secundaire kaart nl.), maar ik blijf dezelfde fout krijgen. Het installeren van die drivers etc. ging verder goed.
Hier wat foutmeldingen die de revue passeren:

Afbeeldingslocatie: http://62.166.176.16/shared_files/ati_fouten.jpg

Hieronder het 'bewijs' dat er met de installatie niks mis is:

Afbeeldingslocatie: http://62.166.176.16/shared_files/ati_devices.jpg

• arjandijk162
probeer alles met ctrl+alt+del eens af te sluiten voor je de tv-viewer draait

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
tried that.. :(

• arjandijk162
ik moet toch een nieuwe instal doen dus ik ga het kaartje eens testen onder windows 98. ONder windows XP werktie verder redelijk, alleen het geluid is bijna onhoorbaar

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, ik ben benieuwd. Wel wazig dat hij bij jou verder goed werkt. Heb je hem ook als 2e kaart of als enige?

• arjandijk162
als enige, wel moet ik zeggen dat mn windowsinstall zo brak ik dat ik elke keer nieuwe zender moet zoeken, als ik morgen tijd heb maar ik een fotootje, en anders... niet ;)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
@TheLemon
Zoek eens op microsoft site naar de exacte foutmeldingen die je krijgt. Zie daar o.a. dat Netmeeting uit moet staan.

Verder vind ik het vaag dat ik bij je device manager geen 'rage theatre' achtige dingen zie. Volgens mij doet de rage chip juist de video capture....

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ja, dat is volgens mij die ATI WDM Bt893. Die wordt is de captureprogramma's aangegeven als Capture device. Maar netmeeting heb ik niet, wel Messenger 5.0, bij mijn weten heeft die geen netmeeting aan boord (Windows messenger wel, maar die staat uit). Ik zal even die MS link volgen, dank.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, een update:
Ook met een Pinnacle PCTV pro krijg ik gelijksoortige fouten. Heb net een oud bakkie opgetuigd met win98 en daarin geen problemen. Maar ja, daar wil ik geen video meer capturen, want hij kan geen hoge kwaliteit bijhouden (PII-350, 256MB).
Ik snap het echt niet.
@arjandijk: Hoe capture jij je geluid dan? Als ik het geluid gewoon via de line-in van mijn geluidskaart vang, gaat het prima.

• arjandijk162
Ik capture ook via de line in, maar bij gewoon tv kijken hoor ik al bijna niets, als ik m op de microfoon aanlsuiitng aansluit hoor ik op slechte kwaliteit het geluid, maar deze is voorversterkt. Via de line hoor je gewoon niets

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, je kan met de meeste simpele geluidskaarten maar op één bron tegelijkertijd signaal ontvangen, heb je de input wel op line-in staan? Wat je ook kan doen volgens mij is intern de tv-kaart op de aux-in van je geluidskaart aansluiten. Microfooningang moet je idd niet doen.
Pagina: 1