Vreemd, Freeze na install nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik heb de search gebruikt, maar er is geen enkel topic met hetzelfde probleem wat ik op dit moment heb.

Ik heb een XP 1900+ met 2x256MB (Corsair PC2400) geheugen. Afgelopen week heb ik 512MB (HyperX PC2700) bijgekocht. Nadat ik dit geheugen heb geinstalleerd hangt de pc zich random. Soms kan ik enkele uren gewoon computeren, maar het is vaker ook al binnen 10 minuten raak. Het beeld,muis én geluid hangt dan gewoon, kan dan alleen nog maar op de reset knop drukken.

Ik heb al vannalles geprobeerd zoals alleen 512MB (Hyperx) geheugen eringezet. Toen deed ie het gewoon goed, daarna heb ik er nog eens 256MB bijgezet en had ik geen probleem, maar als ik dus alle 3 de geheugenbanken vol heb zitten dan ontstaan de problemen. Ik heb een Asus A7v266-e mobo dat standaard op 133Mhz (bus) loopt. De pc is nooit overgeklokt en ik heb geen last van te hoge temperaturen in de kast. Het I/O voltage staat op 2.8V (ik weet niet waar ik dat kan controleren, maar heb het uit mobo handleiding). Oh en ik heb ook de BIOS eens geupdate maar daar lag het ook niet aan. Alle instellingen in de BIOS staan op standaard (dus geheugen : by spd). Heb ook memtest gerund, deze vind geen fouten.

Ben benieuwd wie hier de oplossing voor heeft.

Verwijderd

Het probleem is denk ik dat je twee verschillende snelheden geheugen hebt je moet je pc2700 terug klokken tot pc2400 anders kan je andere geheugen het niet bijbenen

• EXCalibur_EeK
Hij loopt toch gewoon op 133Mhz en met een 256MB (Pc2400) en 512MB (pc2700) erin doet ie het gewoon goed.

Verwijderd

het gebeurt dus alleen als je het derde geheugen bankje opvult misschien moet je even alledrie het geheugen er inzetten en dan memtest86 draaien

• EXCalibur_EeK
Dat heb ik dus gedaan en memtest vond geen fouten, daarom ga ik ervanuit dat het niet aan het geheugen ligt, maar ergens anders aan.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Heb je misschien een Dual Channel bord? Ik heb ook problemen met het draaien op dual channel. Ik heb dan ook last van spontane bevriezingen in windows. Als ik de dimms niet in dual channel laat draaien maar gewoon naast elkaar draai heb ik geen problemen. Extra voltage is bij mij geen oplossing. Memtest geeft aan de mijn geheugen in orde is.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

gebeurt het alleen als je het derde geheugen bankje benut met welke van de 3 geheugen repen dan ook want dan zou het wel eens aan het geheugen slot kunnen liggen ook al betwijfel ik dat.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kun je de geheugenvoltage aanpassen? Zo ja, doe deze eens 1 à 3 tandjes hoger :)

• EXCalibur_EeK
Audi_S2 schreef op 21 april 2003 @ 10:38:
Heb je misschien een Dual Channel bord? Ik heb ook problemen met het draaien op dual channel. Ik heb dan ook last van spontane bevriezingen in windows. Als ik de dimms niet in dual channel laat draaien maar gewoon naast elkaar draai heb ik geen problemen. Extra voltage is bij mij geen oplossing. Memtest geeft aan de mijn geheugen in orde is.
Nee ik heb geen dual channel bord.
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 10:39:
gebeurt het alleen als je het derde geheugen bankje benut met welke van de 3 geheugen repen dan ook want dan zou het wel eens aan het geheugen slot kunnen liggen ook al betwijfel ik dat.
Nee daar ligt het ook niet aan, dit heb ik ook uitgeprobeerd. (test met geheugen in bank 1 en 2/2 en 3)
BalusC schreef op 21 april 2003 @ 10:39:
Kun je de geheugenvoltage aanpassen? Zo ja, doe deze eens 1 à 3 tandjes hoger :)
Volgens mij is 2.8V toch het maximum. Maar waar kan ik dat precies aflezen, want ik had ook ergens gelezen dat in de handleiding van het moederbord een fout zat mbt tot het I/O voltage.
Pagina: 1