Toon posts:

Helpdesk database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Voor mijn school wil ik voor de zakelijke gebruikers een interne website maken met een uitgebreide FAQ. Onderwerpen zijn o.a. printen, internet, e-mail, bestanden opslaan, eenvoudige bewerkingen in MS Office enz.
Het liefst wil ik ook een soort van stroomschema maken waarbij een vraag gesteld wordt en waarbij de gebruiker op ja of nee klikt en dan verder kan.
Nu wil ik ook de mogelijkheid hebben om plaatjes in te voegen bij de tekst.
Ik kan dit in HTML doen maar ik vroeg me af of er een betere manier is?
Ik zit zelf te denken aan PHP en MySQL.

Ik wil voornamlijk de mogelijkheid dat de gebruiker snel een antwoord op zijn/haar vraag kan vinden dus er moet een goede zoekmogelijkheid zijn.
Heeft iemand ideeen/adviezen?

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-08 16:00
kijk eens op www.liberum.org... gratis en heel goed...

Verwijderd

Wij gebuiken op de zaak ColdFusion. Het is vrij makkelijk voor als je geen kennis hebt van programmeren. Kan met bijna elke database overweg en is gemaakt om databasegestuurde websites en webapplicaties te bouwen.

Nadeel is de prijs.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
noma schreef op 21 april 2003 @ 09:28:
kijk eens op www.liberum.org... gratis en heel goed...
Tsjonge, wel teleurstellend dat ze voor ASP hebben gekozen, zou je nog een licentie voor ASP moeten aanschaffen. Misschien worden ze stiekum toch gesponsord door Microsoft?

Bestaat er ook zoiets als asp2php? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

budi schreef op 21 April 2003 @ 09:38:
[...]

Tsjonge, wel teleurstellend dat ze voor ASP hebben gekozen, zou je nog een licentie voor ASP moeten aanschaffen. Misschien worden ze stiekum toch gesponsord door Microsoft?

:? Waar heb jij het over? Licentie voor ASP? Als je een Win2k, NT4 of bij wijze van spreken zelfs een win98 machine heb staan, kan je al draaien, zonder bijkomende kosten.

Wil je hem per se onder *nix hebben draaien, dan kan dat ook, maar dan zul je moeten kijken naar componenten als Chilisoft ASP.

Voordat iedereen het topic gaat veranderen in een enorm talenopsomtopic: het maakt geen donder uit welke taal je neemt; allen kan je hiervoor gebruiken, in theorie kan je zelfs alleen HTML / Javascript gebruiken. Een taal, welke een connectie kan maken met een database, is wel aan te bevelen.

Verder vind ik het nogal vaag wat de TS nu wil voor tips. 't is nu nogal een beetje breed. Ik zou zeggen: Teken eerst je vragen uit op papier. Dan krijg je een mooie boom / stroomschema en vervolgens is dit dan te bouwen.

[ Voor 31% gewijzigd door gorgi_19 op 21-04-2003 09:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

budi schreef op 21 April 2003 @ 09:38:
[...]

asp is toch gratis?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

plaatjes in de text toevoegen kan eenvoudig met bijvoorbeeld ActiveEdit 3.0 [niet gratis]. Is geschikt voor: ColdFusion, ASP.NET, JSP, ASP, and PHP

Zelf gebruik ik het in een Coldfusion omgeving. Je geeft de gebruikers de mogelijkheid om middels een MS-Word-like interface data aan te leveren. Er zijn echter ook gratis uitvoeringen (HTMLEdit geloof ik). Het nadeel daarvan is dat je niet eenvoudig de plaatjes kan uploaden (moet zelf de link fabriceren in je code en zelf voor de upload zorgen)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de taal maakt op zich niet uit.
Wat ik wel wil is, dat het betrekkelijk eenvoudig is, om nieuwe items toe te voegen die direct zichtbaar zijn. Als het kan dus met copy-and-paste.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 09:47:
Klopt, de taal maakt op zich niet uit.
Wat ik wel wil is, dat het betrekkelijk eenvoudig is, om nieuwe items toe te voegen die direct zichtbaar zijn. Als het kan dus met copy-and-paste.
* gorgi_19 denkt na....

Je wilt het denk ik helemaal niet zo moeilijk doen c.q. willen met wizards ed.
Je kan denk ik het beste een simpel CMS nemen. Je maakt een paar 'hoofdcategorieen', vervolgens ga je die weer onderverdelen in iets gedetailleerdere subcategorieen, etc. Ik schat dat je niet verder komt dan 3 a 4 niveaus.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 21-04-2003 09:51 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 09:47:
Als het kan dus met copy-and-paste.
ActiveEdit (look-a-likes) zou ik zeggen. Copy-and-past vanuit tekst verwerkers is geen enkel probleem (op de eventuele plaatjes na dan).

Links:
* http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/ !!!!!! [free]
* http://www.intelimen.com.br/lib/editor/index.php / http://sourceforge.net/docman/?group_id=66120
* http://www.ektron.com/ewebeditpro.cfm?doc_id=1007

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Dank iedereen voor de goede links!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 21:03
wij hebben ook zoiets voor school gemaakt :) en zijn er ook nog mee bezig. Als je misschien iden op wil doen kan je kijken op http://www.webdose.nl misschien heb je er wat aan. Het heeft een mysql database voor de problemen en oplossingen. Verder hebben wij er ook een forum bij gemaakt zodat gebruikers die geen oplossingen kunnen vinden in de database vragen kunnen stellen.

Let niet op de inhoud, wat die is nog redelijk klein :P

Een echte golver is nooit uitgeput

Pagina: 1