Toon posts:

Geen geluid Windows Media Player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug draaide ik Windows Media Player 6.4; maar daar kreeg ik geen geluid, dus heb ik WMP 7.1 op mijn PC gezet. Het geluid deed het aanvankelijk wel, maar hield er na +/- een week mee op. Sindsdien doet geen enkele film het: hij blijft klagen dat er geen audiohardware is gevonden (terwijl die tòch geïnstalleerd is).

(relevante) Systeemspecs:
C-media 8330 geluidskaart
Windows 98 (niet SE)
Windows Media Player 7.1

Upgraden naar versie 9 is geen optie. Kan iemand mij helpen?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

Zoefff

❤ 

Heb je al geprobeerd om nieuwe drivers voor je geluidskaart te zoeken op de site van de fabrikant?

Of installeer de drivers gewoon even opnieuw, en kijk wat er dan gebeurt...

Hoe zit het met andere programmas die geluid produceren, zoals winamp en spelletjes, hoor je daar het geluid wel van?

Het kan ook aan de codecs van je film liggen, kijk met het programma "gspot" (te vinden @ SA FAQ of Google) welke codec je film gebruikt, en of die ook geinstalleerd is, maar vanwege de foutmelding die je krijgt, lijkt me dat niet het geval..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Eerste punt: ik heb drie verschillende varianten van drivers geprobeerd. Ook een keer Windows 98 opnieuw installeren heeft geen effect gehad.

Winamp, games, andere videoplayers doen het perfect qua geluid. En de codecs...zou kunnen, maar 't probleem is dat het bij èlke film is. Zowel DivX als XviD, SVCD, ook de filmpjes die op de Windows 95 CD staan (waarvoor geen enkele codec nodig is).

Tnx anyway :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

geen codec is natuurlijk belachelijk : je hebt het hier feitelijk over voorgeinstalleerde codecs. Ik zou in jou geval aanraden om eens een andere player op te zoeken om te kijken of je geluid bij films daar wel werkt. Het feit dat er 'geen audiohardware' is gevonden, zou een hardwarematig probleem impliceren. Aangezien winamp ed wel werkt, verwacht ik nu echter een probleem met mediaplayer in het algemeen. bsplayer is een goede.

Het is waarschijnlijk ook een goed idee om eens bij www.windowsupdate.com langs te gaan.
kun je trouwens eens bij (start/run) devmgmt.msc kijken of je ergens kruisjes of uitroeptekens hebt staan?

Localhost is where the heart is

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-09 14:01

AleXtc

Wannabe Pirat

gooi eerst eens alle codecs in je bak.

http://www.tweakers.net/meuktracker?CatID=77&Query=codec

Als het dan nog niet werkt kijk dan eens of je bij het surfen op het internet wel geluid geeft.

Standaard geeft IE click geluiden bij het surfen. Als hij dat niet doet dan moet je maar eens je geluidssetting checkken.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op 21 April 2003 @ 10:55:
geen codec is natuurlijk belachelijk : je hebt het hier feitelijk over voorgeinstalleerde codecs. Ik zou in jou geval aanraden om eens een andere player op te zoeken om te kijken of je geluid bij films daar wel werkt. Het feit dat er 'geen audiohardware' is gevonden, zou een hardwarematig probleem impliceren. Aangezien winamp ed wel werkt, verwacht ik nu echter een probleem met mediaplayer in het algemeen. bsplayer is een goede.

Het is waarschijnlijk ook een goed idee om eens bij www.windowsupdate.com langs te gaan.
kun je trouwens eens bij (start/run) devmgmt.msc kijken of je ergens kruisjes of uitroeptekens hebt staan?
Ik heb geen uitroeptekens/kruisjes staan, behalve bij een zekere "PCI bridge". Verder doet video het bij geen enkele player, ik heb bsplayer geprobeerd, Ultraplayer, Tha Playa...noppes.

Ik heb op Windowsupdate.com gekeken, maar 't leek me niet waarschijnlijk dat dat zou helpen: er stond niks van WMP tussen.
AleXtc schreef op 21 April 2003 @ 11:04:
gooi eerst eens alle codecs in je bak.

http://www.tweakers.net/meuktracker?CatID=77&Query=codec

Als het dan nog niet werkt kijk dan eens of je bij het surfen op het internet wel geluid geeft.

Standaard geeft IE click geluiden bij het surfen. Als hij dat niet doet dan moet je maar eens je geluidssetting checkken.
Dat geluid is er, en alle codecs staan erop. Nog steeds niks :(

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Die "PCI bridge" is de connectie tussen je fsb en je pci bus. Als deze niet functioneert, _kan_ dat zeer zeker de oorzaak zijn van je probleem (uitgaande van een pci geluidskaart). De drivers voor deze bus vindt je als onderdeel van je chipset. Als je gebruik maakt van een via chipset, kun je de laatste 4in1 (hyperion) drivers downloaden via de meuktracker of meteen bij www.via.com.tw of www.viaarena.com.
Intel chipsets gaan via www.intel.com en amd chipsets vindt je bij www.amd.com. Zie verder ook de Technische PMG FAQ

Nog even iets anders waar je nog snel even naar kan kijken: als je je audioapparaten bekijkt in details, kun je een aantal standaardinstellingen nalopen. Mogelijk zit hier een fout in. Waarschijnlijk heb je je audiodrivers ook al een keer geherinstalleerd? Verder kun je nog even kijken of de service voor geluid is ingeschakeld.

Localhost is where the heart is

Pagina: 1