Ik hoop dat ik een redelijke topic start maak.
Ben afgelopen dagen bezig geweest met mrtg voor m'n router/linux bak,
en het schiet aardig op allemaal.
(heb zelfs een eigen script geschreven voor exim (incoming/outgoing messages), omdat daar niks bruikbaars voor te vinden was , is nog wat tuning aan nodig
is m'n eerste 'perl' expirement).
Echter na het opzetten voor het script voor m'n (caching)dns server, werd
het me duidelijk dat ik met het commando rndc stats, geen failures (aantallen)
terug krijg. Nu gebruik ik forwarders (en ja, morgen test ik het ff), maar is het
dat door het gebruik van forwardes er geen failures gemeld worden ??
Het maakt niet uit wat ik intik bij 'dig', maar wat voor onzin ik ook erachter type,
de stats geven geen failures weer
(het is geen kwestie van leven of dood, maar ik had het toch allemaal graag goed in orde).
Iemand hier ideeen over ??
oja, zoeken op bv. google en dan "bind no failures" geeft genoeg resultaten, maar
weinig bruikbaars.
ps. Ben niet perse op zoek naar kant en klare oplossingen, wel eventueel naar links/docs over dit probleem.
Ben afgelopen dagen bezig geweest met mrtg voor m'n router/linux bak,
en het schiet aardig op allemaal.
(heb zelfs een eigen script geschreven voor exim (incoming/outgoing messages), omdat daar niks bruikbaars voor te vinden was , is nog wat tuning aan nodig
is m'n eerste 'perl' expirement).
Echter na het opzetten voor het script voor m'n (caching)dns server, werd
het me duidelijk dat ik met het commando rndc stats, geen failures (aantallen)
terug krijg. Nu gebruik ik forwarders (en ja, morgen test ik het ff), maar is het
dat door het gebruik van forwardes er geen failures gemeld worden ??
Het maakt niet uit wat ik intik bij 'dig', maar wat voor onzin ik ook erachter type,
de stats geven geen failures weer
Iemand hier ideeen over ??
oja, zoeken op bv. google en dan "bind no failures" geeft genoeg resultaten, maar
weinig bruikbaars.
ps. Ben niet perse op zoek naar kant en klare oplossingen, wel eventueel naar links/docs over dit probleem.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 03:25 ]