Mogelijkheid voor gamehosting op 2 pc's?

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Mijn vriendin en ik spelen wel eens een spelletje worms via het internet en willen ook graag allebei kunnen hosten als dat kan.
Nu draai ik adsl via speedlinq en heb daarvan een modem/router gekregen van het merk e-tech met een ingebouwde firewall. Ik heb de poorten die nodig zijn om een game te kunnen hosten opengezet voor beide pc's (hebben beide een vast ip adres gekregen) en het spel ook ingesteld dat er gehost kan worden. Het rare is dat ik zonder problemen een game kan hosten, maar als mijn vriendin dat wil doen kan iemand haar game benaderen terwijl ze wel zichbaar is in de log.
Moet ik nog iets extra's doen zodat ook zij kan hosten?

Het gaat er niet om dat we beide tegelijk willen hosten, maar dat het wel mogelijk moet zijn dat zij een game kan hosten terwijl ik gewoon aan het surfen ben op het internet en dat is momenteel niet het geval.

Even een extra notie ik heb absoluut geen verstand van netwerken, maar als er een link is waar staat hoe ik dit kan oplossen is dat ook meer dan welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaiter op 21-04-2003 00:47 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:34
To ensure successful usage your machine requires outgoing connections on TCP ports 80 and 6667, as well as on UDP ports 17010, 17011 and 17012. If you want to be able to host a game you will have to redirect incoming packets on the UDP ports to your machine.
bron:
http://wormsarmageddon.te...l?page=supp&area=faqs#7.0

http://worms.team17.com

Ik heb dit van hun site af, het is van worms armageddon.
Als dit niet de goede is moet je ff zoeken naar de FAQ van het juiste spel op hun site.
Dan zoeken naar Wormnet/Network Issues

[ Voor 7% gewijzigd door Capa op 21-04-2003 02:14 ]

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Het rare is dat ik zonder problemen een game kan hosten, maar als mijn vriendin dat wil doen kan iemand haar game benaderen terwijl ze wel zichbaar is in de log.
Dat is dus al lang gebeurd en ook niet het probleem het probleem is dat alleen ik kan hosten terwijl ook voor haar pc de instellingen zijn gemaakt om te kunnen hosten.

Ik heb de volgende zaken gedaan.
Router and Firewall settings
If you also like to host a game of worms but you cant because of your firewall then maybe this will help you setup your firewall.
Firt you need to open some ports

17010-17012 UDP & TCP to the IP of the host
6667 TCP to the IP of the host

You can find your IP by going to a dos-box
( start -> run -> cmd ) and type ipconfig.

Next thing you need to do is edit the register.
Goto the Windows Start menu, select Run, type regedit in the box and hit OK.
Next you goto
HKEY_CURRENT_USER\Software\Team17SoftwareLTD\WormsWorldParty\NetSettings.
Right-click AddressOverride, choose Modify and set the value to 1.

Now launch WWP, select Internet game, select configuration and where it says Player Information, type the external address of your router (this is your internet address) in Your I.P. Address.
dit verhaal is een keer uitgevoerd voor mijn pc en een keer voor haar pc.
poorten staan dus open voor interne adressen 10.0.0.2 (haar ip) en 10.0.0.2 (mijn ip) via poortmapping en ik kan dus zonder problemen hosten, maar bij haar kan niemand binnen komen terwijl ze wel zichtbaar is in de lijst.
Ik heb niet de mogelijkheid om alleen poorten open te gooien en moet dus werken dmv poortmappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Slaiter op 21-04-2003 11:55 ]

Verwijderd

Als ik het zo snel leest heb je udp port mappings aangemaakt. Aangezien je dit per poort maar naar 1 ip kan doen zul je die mappings moeten aanpassen naar het ip van je vriendin als zei een game wilt hosten.

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Dus iedere keer als zij wil hosten moet ik haar poorten mappen en als ik wil hosten de mijne, omdat het maar naar een ip mogelijk is?
Maar idd dit lijkt erop dat er aan de hand is is daar geen truk zodat ik daar omheen kan gaan (zonder van een proxie gebruik te maken)

Verwijderd

Ik ben bang dat je er verder weinig aan kan doen, juist omdat je specifiek poorten open moet zetten. Van binnen naar buiten is geen probleem in zo'n opstelling maar andersom is dus echt een kwestie van remappen.

Het andere wat je kan doen is de ip nummers van de pc's even veranderen als je vriendin wilt hosten. Is ook wel wat werk maar veel minder dan al die poort mappings weer aanpassen.
Pagina: 1