Toon posts:

[WinXP] Fout tijdens laden besturingssysteem *

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

mijn pc was volledig gecrasht, ik heb winXP er opnieuw opgezet maar nadat ik partition magic had gebruikt wil hij niet meer opstarten.

de error:
fout tijdens laden van besturingssysteem.

de pc wil niet automatisch booten vanaf cdrom, met een opstartdiskette kan ik wel bij de cdrom komen en in het mapje i386 winnt.exe draaien, maar dan zegt de setup:
interne fout in setup opgetreden
kan het wisselbestand niet aanmaken
setup kan niet verder gaan.

ik heb win95 win98 bootflops geprobeerd.
met een xp bootflop verschijnt er bij de 3e diskette een error zowel bij de engelse als de nl versie.

wie kan mij helpen?

ik heb een HP vectra vl600 pentium 3
met een 9gb hardeschijf

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

zat er geen officiele repairschijf bij de vectra?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
nope

ik had trouwens mijn harde schijf zojuist op een andere pc aangesloten, en dat ding is niet kapot want ik heb toen winXP er opnieuw opgezet, maar terug in mn oude systeem geeft ie weer de error
fout tijdens laden van besturingssysteem

is het niet mogelijk om dan een diskette te maken met bestanden die hij nodig heeft om xp te starten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 00:34 ]

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 00:33:
nope

ik had trouwens mijn harde schijf zojuist op een andere pc aangesloten, en dat ding is niet kapot want ik heb toen winXP er opnieuw opgezet, maar terug in mn oude systeem geeft ie weer de error
fout tijdens laden van besturingssysteem

is het niet mogelijk om dan een diskette te maken met bestanden die hij nodig heeft om xp te starten?
probeer je nu een in een andere computer geinstalleerde hd in je vectra op te starten? Dan is het niet zo gek dattie errors geeft..

---

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik doen dan?

• hufkes

hufkes

alles leeggooien, hd gewoon in de vectra, opstarten van de cd van xp, tijdens de install een partitie aanmaken en dan verder installeren. Daarna (of beter nog, eerst en dan op cd zetten) alle benodigde drivers van www.hp.com halen.

[ Voor 21% gewijzigd door hufkes op 21-04-2003 00:39 . Reden: directe url naar de vl600 toegevoegd ]

---

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan niet want hij wil xp niet installeren hij geeft de error:
kan geen wisselbestand aanmaken
setup wordt beeindigd.

Verwijderd

Topicstarter
als ik met fdisk een partitie wil aanmaken dan maakt ie er eentje aan van 7mb vraag me niet waarom.

Verwijderd

Topicstarter
hallo iemand, please help!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo heb een beetje geduld. Als je snelle hulp wilt bel je maar naar HP support.
Niet kicken binnen 24 uur: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ok, die kende ik nog niet
sorry

• hufkes

hufkes

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 00:43:
nee dat kan niet want hij wil xp niet installeren hij geeft de error:
kan geen wisselbestand aanmaken
setup wordt beeindigd.
geeft hij die error al direct tijdens het starten van de install vanaf de cd? of op het moment dat de install afgelopen is en hij gaat herstarten? heb je hem op de andere computer toevallig al geprobeerd te herpartitioneren? gaf pm soms een foutmelding? probeer eens met een opstartflop en fdisk alles te verwijderen en dan de install van cd te draaien. Staat de schijf wellicht in de bios verkeerd vermeld?

---

Verwijderd

Ik heb deze fout ook eens gehad na Partition Magic op een Packard Bell systeem. Het blijkt dat PM niet overweg kan met de dingen die ze bij PB in elkaar hadden geprutst (iets met de bootsector en de tweede partitie). Het bleek dat PM er een grote bende van had gemaakt, met als resultaat dat de bootsector op de tweede partitie kwam te staan. Contact met de helpdesk van PB gehad en daar werd mij verteld dat PM en PB niet samen kunnen werken. De oplossing: de 'hersteldiskette' van PB gebruiken en eerst partitioneren. Vervolgens de 'herstelmethode' van PB gebruiken (clean install XP, alles kwijt dus). De garantie kon niet worden gegeven dat mijn partitionering het zou overleven. En inderdaad, nadat alles er weer netjes opstond, had ik gewoon weer 1 bulkschijf. Ik vrees dus dat je moet leren leven met dit euvel.

Verder kun je natuurlijk proberen om een eigen versie van XP te installeren. Dat lukt mij niet, omdat de verrotte drivers die PB mij op hun website aanwees gewoon niet geinstalleerd wilden worden.

Met andere woorden: succes, je zult het nodig hebben!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor de duidelijkheid zet ik je OS even in de topictitel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:43

Sogree

..::te huur::..

Partition magic opnieuw opstarten
en kijken of de Partitie waarop jij XP geinstalleerd hebt op "Active" staat
als dat niet het geval is hem daarop zetten

als hij dan nog niet boot XP cd eringooien, ervan booten, niet F2 duwen maar inplaats van een herintstall op de "R" duwen (reparatie), inloggen, nu "FIXMBR" typen en "FIXBOOT C:"; tevens kun je kijken met "bootcfg" of alles goed staat

[ Voor 10% gewijzigd door Sogree op 21-04-2003 10:09 ]

Verwijderd

1 Windows 98 of Me Bootdisk in je PC douwen en er vanaf opstarten
2 Typ fdisk en verwijder alle partities op het systeem
3 Typ hierna fdisk /mbr om het mbr schoon te maken

4 Douw nu je Windows XP CD/Floppy erin en probeer nog eens te booten

Werkt dit niet of kan je geen partities verwijderen?

Probeer dan Killdisk eens http://www.killdisk.com/ gewoon bij op je opstart schijfje plaatsen en uitvoeren

Heeft mij ook al vaak uit de problemen geholpen aangezien het alles verwijderd no matter what

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is uiteindelijk gelukt door op mn laptop via de site van microsoft opnieuw de 6 bootflops te downloaden en windows xp daarmee te installeren.

Ik weet wel dat ik nooit meer partition magic ga gebruiken :)
want hierdoor kon ik niets meer zelfs geen fdisk
Pagina: 1