Toon posts:

USB scanner wel op PC maar niet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vaag: Ik heb een Epson Perfection 1250 Photo die perfect loopt op mijn PC (AMD 1200 / 512 Mb), maar niet loopt op mijn laptop (Intel PIII 1200/256Mb).
Installatie van de laatste XP drivers (beide systemen XP Pro) loopt prima. XP herkent de scanner, staat keurig vermeld, geen conflicten. Maar als ik hem wil aanspreken krijg ik de foutmelding dat de scansoftwaren niet gevonden kan worden, opnieuw geinstalleerd dient te worden of dat ik mijn scanner aan moet zetten (die vanzelfsprekend aanstaat) Ook werkt de scanbutton voorop niet, terwijl deze op de PC ook prima werkt. Beats me!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is dit een USB of parallelle scanner?
als het een USB scanner is zou het kunnen zijn dat deze teveel vraagt van je USB poort op je notebook (sommige notebooks leveren niet voldoende stroom op de poort).

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Je kan proberen om er een powered USB Hub tussen te zetten. Als het dan wel werkt levert de laptop niet genoeg Ampere over de USB voor de scanner... HTH.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Voor de oplettende lezer: zie topic, het is inderdaad een USB scanner. Maar wel eentje met een eigen voeding, dus ik ging er van uit dat die scanner dan geen gebruik gaat maken van dat beetje prik dat uit die USB aansluiting komt. Maar ik begin wel steeds meer bang te worden dat het daar idd aan ligt, want op een andere laptop, met dezelfde XP setup draait ie als een dolle.
Ik ga een hubje proberen, jullie horen