Kan het kwaad dat ik mijn 10Mbt UTPkabel van mijn internet verbinding langs de hoofdtelefoonkabel van Kpn (dus waar hij binnen komt die dikke kabel) laat lopen is maar 20cm of zo of stoort dat??
Verwijderd
het kan geen kwaad(zeker omdat het maar 20 cm is) zolang er geen spannings kabels liggen, als die er wel liggen en je legt die utp er op dna gaat het netwerk slomer en er ontstaan nog meer storingen maar als die telefoon kabel er ligt gaat dat goed.
Hij zit er echt aan vast, met een strip heeft mijn vader gedaan maar er staat dus geen spanning op?? dus krijg ik geen storing=snelheids verlies??
test het, en je weet het
maar over het algemeen als je goede kabels heb, nee, maakt niets uit
maar over het algemeen als je goede kabels heb, nee, maakt niets uit
Verwijderd
Ik heb 1 kabel (Normale UTP) Op pin 1,2,3 en 6 loopt mij netwerk en op pin 4 en 5 zit mijn telefoon. ongeveer 30 meter vanaf de beneden verdieping dwars door het huis naar zolder. Ik heb nooit problemen mijn netwerk is snel en heb met mijn modem altijd hoger dan 48K conectie (V90 modem).
HR
HR
Ik heb mijn Chello UTP kabel door dezelfde buis lopen als waar de telefoon kabel van de KPN door loopt, en geen van beiden werken minder. Volgens mij kan het geen kwaad als je dat doet... verbeter mij al ik het verkeerd heb!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Nee, maakt niks uit.
Ik heb ook chellokabel samen met me telefoonkabel bij elkaar in 1 buis.
werkt prima
Ik heb ook chellokabel samen met me telefoonkabel bij elkaar in 1 buis.
werkt prima
ik heb het hier voor de Duidelijkheid niet over een gewoon telefoonkabeltje maar over de hoofdkabel die dikke 3cm dik of zo???
nee hoor is geen zeiken! maar gewoon zeker willen weten. Wat luc doet das pas zeiken op een heel nare manier
als je maar weet dat het vastzetten van een utp kabel met een tyrip (hoe je het ook maar wilt tiepen) wel kwaad kan.
Alleen: DE GROETJES
hoezo kan het kwaad dan met een tyrip (hoe je het ook maar wilt tiepen
) ???? want das nl het geval mijn vader heeft de helezooi aan elkaar gemaakt??
Verwijderd
Met die spanbandjes loop je het risico dat je kabel geknikt raakt en dit kan invloed hebben op de datasnelheid. Anderzijds heb je maar 10 mbit en zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn, maar voor 100 mbit moet je toch voorzichtig zijn met die bandjes.
Nog ff overbodige info: ik heb hier van de meterkast naar de zolder [=18m] lopen:
- een 8-aderige UTP-kabel waarvan nu nog 4 aders gebruikt worden, maar in de toekomst worden dat alle 8 [kabelmodem<->server en server<->hub],
- een 4-aderige telefoonkabel waarvan 2 aders gebruikt worden,
- een dunne coaxkabel,
- en de laatste 40 cm twee spanningskabels [plus en min], maar waar volgens mij geen spanning op staat.
Dit alles gepropt in één PVC buisje.
Alles werkt goed, alleen krijg ik soms een vrij overheersende ruis in m'n telefoon te horen. Het is nogal verschillend in intensiteit; soms echt irritant aanwezig, dan weer zachtjes op de achtergrond.
Zou dit kunnen komen doordat ik bijna dag en nacht gebruik maak van [een deel van] mijn bandbreedte op de kabel, waardoor die warm wordt en storingen gaat veroorzaken? En zal dit erger worden wanneer ik alle 8 de aders van de UTP-kabel ga gebruiken?
Met downloaden zelf merk ik geen slowdown; is net zo snel als direct via een 1 meter kabeltje op de modem...tot zo'n 180KB max dus
- een 8-aderige UTP-kabel waarvan nu nog 4 aders gebruikt worden, maar in de toekomst worden dat alle 8 [kabelmodem<->server en server<->hub],
- een 4-aderige telefoonkabel waarvan 2 aders gebruikt worden,
- een dunne coaxkabel,
- en de laatste 40 cm twee spanningskabels [plus en min], maar waar volgens mij geen spanning op staat.
Dit alles gepropt in één PVC buisje.
Alles werkt goed, alleen krijg ik soms een vrij overheersende ruis in m'n telefoon te horen. Het is nogal verschillend in intensiteit; soms echt irritant aanwezig, dan weer zachtjes op de achtergrond.
Zou dit kunnen komen doordat ik bijna dag en nacht gebruik maak van [een deel van] mijn bandbreedte op de kabel, waardoor die warm wordt en storingen gaat veroorzaken? En zal dit erger worden wanneer ik alle 8 de aders van de UTP-kabel ga gebruiken?
Met downloaden zelf merk ik geen slowdown; is net zo snel als direct via een 1 meter kabeltje op de modem...tot zo'n 180KB max dus
Yep!
Tenminste, ik niet, mijn ouders. Wel lekker handig zo'n eigen telefoonlijntje...
Tenminste, ik niet, mijn ouders. Wel lekker handig zo'n eigen telefoonlijntje...
Verwijderd
Heb je dan toevallig een Quatrovox?
Bij dit (oude) model is het namelijk bekend dat ze ruis kunnen afgeven.
Als je een Quatrovox hebt, kan je gewoon de kpn-telecom bellen en je krijgt een nieuwe Quatrovox die het wel goed doet.
Bij dit (oude) model is het namelijk bekend dat ze ruis kunnen afgeven.
Als je een Quatrovox hebt, kan je gewoon de kpn-telecom bellen en je krijgt een nieuwe Quatrovox die het wel goed doet.
Ja dat klopt.
Het is nog een Quatrovox 1.
Ik wist niet dat je zomaar voor nix een vervangende nieuwe kreeg.
Maar of het daar aan zal liggen weet ik niet, aangezien die lijn er al een jaar of twee ligt en nog nooit zulke ruis gaf.
Maar ik zal het eens voorleggen aan m'n ouders... THNX!
Het is nog een Quatrovox 1.
Ik wist niet dat je zomaar voor nix een vervangende nieuwe kreeg.
Maar of het daar aan zal liggen weet ik niet, aangezien die lijn er al een jaar of twee ligt en nog nooit zulke ruis gaf.
Maar ik zal het eens voorleggen aan m'n ouders... THNX!
Verwijderd
Wij hadden hetzelfde. Nooit geen last gehad en opeens steeds meer ruis. Dus wij meerdere nieuwe telefoons gekocht en niets hielp. Dus uiteindelijk kpn gebeld en kregen dus te horen dat het aan de quatrovox lag, kregen gratis een nieuwe
Verwijderd
Als je nog steeds problemen hebt. leg die kabel dan anders. Een aan de voorkant van het huis en een aan de achterkant. hopelijk ben je dan klaar.
HR
HR
soz dat het offtopic is maar:
ik heb ook dat quatrovox probleem (met de qvx1 ook) .. kan je dat ding niet laten vervangen door een qvx2 , die kan nl. op alle poorten nummerherkenning
(bij de qvx1 alleen poort 1)
weet iemand trouwens wat het verschil is tussen qvx2 en qvx3 ?)
ik heb ook dat quatrovox probleem (met de qvx1 ook) .. kan je dat ding niet laten vervangen door een qvx2 , die kan nl. op alle poorten nummerherkenning
(bij de qvx1 alleen poort 1)
weet iemand trouwens wat het verschil is tussen qvx2 en qvx3 ?)
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Pagina: 1