Toon posts:

[Printer] Niet toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ineens is mijn printer van mijn pc verdwenen 8)7. Ik kan ook geen nieuwe printer toevoegen..
Als je kijkt naat het plaatje op onderstaande link, zie je wat de precieze foutmelding is, als ik klik op 'eigenschappen voor server'.
http://jpschadde.xs4all.nl/pics/printprob.jpg
Als ik klik op 'printer toevoegen', is de foutmelding: Kan bewerking niet voltooien.

Het lijkt mij sterk dat zoiets ineens kan gebeuren. Mijn pa en broertje zeggen natuurlijk nergens van af te weten. Iemand die al eens eerder zoiets heeft gehad? Maakt niet uit of printer aan of uitstaat.. Het is een HP Deskjet 959c en hij heeft het altijd goed gedaan :S.

Alvast bedankt...

[b]/edit: die link was k natuurlijk vergeten :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 23:44 ]

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 23:36:

Als je kijkt naat het plaatje op onderstaande link, zie je wat de precieze foutmelding is, als ik klik op 'eigenschappen voor server'.
Eehhh, welke link :?

They made me do it.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
printer spooler service wel gestart :?

start uitvoeren> dan 'cmd.exe' dan op de prompt 'net start spooler'

of in control panel naar 'administrative tools' dan 'service's en checken of de spooler is gestart

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Na in cmd.exe 'net start spooler' te hebben gedaan, zegt ie wel dat de spooler service wordt gestart, maar kan ik nog geen printer starten :S. Ik zou ook niet weten wat die spooler service ermee te maken heeft :s...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 23:45:
Na in cmd.exe 'net start spooler' te hebben gedaan, zegt ie wel dat de spooler service wordt gestart, maar kan ik nog geen printer starten :S. Ik zou ook niet weten wat die spooler service ermee te maken heeft :s...
dan moet je je maar wat meer gaan verdiepen in die materie, die spooler service is noodzakelijk om de printjobs te 'spoolen' (te verwerken dus) zonder die spooler kun je niks met je printers beginnen

brakke printerdrivers zorgen er vaak voor dat de spooler service instabiel wordt,

heb je ook al even een goede virusscan gedaan op je systeem :?

Verwijderd

Topicstarter
virusscan done..
die printerspoolerservice werkt gewoon in Windows, dus ik denk niet dat dat het probleem is :S.

Verwijderd

Maak eens een screenshot van de services met de status van elke service duidelijk zichtbaar, mischien kunnen we zien of er een service niet draait bij jou

Voor dit soort problemen is systeem herstel bedoeld ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 09:27 ]

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 11:58

Twan V

...en er stralend uitzien

brrr systeemherstel...
Probeer de printer anders eens te installeren met de drivers die erbij zaten of die je op internet kunt vinden

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

Topicstarter
http://jpschadde.xs4all.nl/pics/printprob2.JPG
Bij die link staat de helft van mijn services. De spooler wordt niet automatisch gestart in Windows. Nadat ik m handmatig heb gestart, kan ik nog steeds geen printer installeren :S. Ik snap r geen drol van.. een van jullie misschien :) ?

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iemand die weet hoe dit kan? SP1 is geinstalleerd op deze windhoos XP bak, alles werkt perfect, en ik MOET printen :S. Systeemherstel werkt niet (waarschijnlijk van meer dan 5 dagen terug, dit probleem..).
Format C: enige optie? Dat suxx, want me pc is net weer 10 dagen met deze Windhoos erop :S...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb dit ook een keer gehad. Toen bleek gewoon mijn printer stuk te zijn.
Andere printer eraan gehangen en geen problemen meer.

offtopic:
Format c: ? Misschien handig om een keer een ghost te maken ?

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

probeer je vraag eens in de nieuwsgroep voor XP print en fax eens, daar zit een vrouwelijke Microsokt XP expert die dit soort vragen beantwoordt
Je kunt ook nog een SFC commando geven vanaf commandprompt om te kijken of er mischien files veranderd zijn, en die dan vervangen

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik weer; heb mijn HD gefixed, die had wat probleempjes.. Als ik nu Windows opstart krijg ik automatisch: nieuwe hardware gevonden. Hij ziet meteen dat het een HP DeskJet 959c is, maar uiteindelijk krijg ik de volgende foutmelding:
http://jpschadde.xs4all.nl/pics/printprob3.JPG
De RPC server is gestart, maar kan kennelijk niet worden bereikt?!? Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe? Is het ergens een kleine instelling ofzo?

Ik hoop dat iemand me hier snel mee kan helpen, moet morgen wat printen voor werk :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 06:31:
probeer je vraag eens in de nieuwsgroep voor XP print en fax eens, daar zit een vrouwelijke Microsokt XP expert die dit soort vragen beantwoordt
Je kunt ook nog een SFC commando geven vanaf commandprompt om te kijken of er mischien files veranderd zijn, en die dan vervangen
Hoe heet die ng psies? Kan m niet vinden bij xs4all...?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 00:49:
Heya,

Ik weer; heb mijn HD gefixed, die had wat probleempjes.. Als ik nu Windows opstart krijg ik automatisch: nieuwe hardware gevonden. Hij ziet meteen dat het een HP DeskJet 959c is, maar uiteindelijk krijg ik de volgende foutmelding:
http://jpschadde.xs4all.nl/pics/printprob3.JPG
De RPC server is gestart, maar kan kennelijk niet worden bereikt?!? Heeft iemand een idee wat ik hier fout doe? Is het ergens een kleine instelling ofzo?

Ik hoop dat iemand me hier snel mee kan helpen, moet morgen wat printen voor werk :(
morgen printen? dan ophouden met zoeken naar het probleem, en beginnen met oplossen,

herinstalleerd gewoon windows, dan weet je tenminste zeker dat je morgen kan printen

ik weet het, wel een beetje radicaal, maarja als je morgen perse moet printen, dan is dit de snelste oplossing

overigens kan je natuurlijk ook 2 windows versies naast elkaar gaan installeren..

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, das wel waar, en ik ga t nou ook maar doen, na een uur of 10 kutten met PC en spooler en weetikwat allemaal.. Heb onderhand de hele Microsoft site gelezen, alle HPdrivers die bestaan geinstalleerd en allerlei printers toegevoegd en verwijderd, zonder enige verandering te zien...
Ik denk dat het allemaal gekomen is nadat een keer de RPC server ermee is gestopt, ofzo.. Ik kan me wel iets herinneren van: de pc herstart binnen 40 seconden, ofzo..

In ieder geval allemaal dank voor de hulp; mocht je de oplossing ooit vinden; laat het me graag weten ;). Als ik hier de search gebruik zie ik dat het probleem er vaker is en ook wel s niet opgelost wordt :'(

Grtz JP.
Pagina: 1