ntldr missing?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-08 14:17
Ik had eerst win98 geinstalleerd op men c schijf. Maar ik wilde win XP installeren op een ander partitie. Bij de installatie kwam er een fout, die steeds terugkomt, dus ik zal het maar houden bij win98.

Maar nu: Die pc wilt niet meer booten van mijn c:. Ik krijg de melding 'ntldr missing' Hoe krijg ik dit terug in orde? De volledige win98 installatie staat dus nog altijd onaangeroerd op mijn c:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 20:53
zoek even met de search op NTLDR missing.

Het kan echt miljoenen oorzaken hebben. Bij mij was het een stervende HD, maar het kan ook nog 999.999 andere dingen zijn.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Die melding kreeg ik gister ook een pc van een vriend van me!
Nadat ik de hele c-schijf had geformat en win98 erop had gezet deed ie het nog!!
Toen ik die schijf in mijn pc duwde, gaf mijn Norton een melding van een virus in de boot record.. ik weet nog niet of het daar mee te maken heeft maar het kán wel lijkt me...

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

Richard

Kuru Kuru Kururin

pEeDy16 schreef op 20 april 2003 @ 22:45:
Die melding kreeg ik gister ook een pc van een vriend van me!
Nadat ik de hele c-schijf had geformat en win98 erop had gezet deed ie het nog!!
Toen ik die schijf in mijn pc duwde, gaf mijn Norton een melding van een virus in de boot record.. ik weet nog niet of het daar mee te maken heeft maar het kán wel lijkt me...
Het laden van de NTloader zit inderdaad in de MBR van de HDD. Waarschijnlijk had het overschrijven van het MBR ook het probleem op kunnen lossen.

20*350ZO45°

Verwijderd

Als je je pc hebt overgeclocked, zegt ie dat ook :)

Bij mij wel iig. Had m'n 2.5 Ghz op 3.2 Ghz gezet, en toen was ie ineens ook weg :|
Zet je hem terug, is ie er ineens weer :) Windows ziet ze vliegen :)

Verwijderd

Zoek even op de search. ten eerste gaat het erom wat voor error:

NTLDR missing
NTLDR ontbreekt
etc.

(het is een bootbestandje NT loader)

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 12:54
Soms wil het booten met een windows 98 (bootable) diskette , vervolgens vanaf de Dos prompt (A:\) intypen sys c: nog weleens helpen.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:51
Ik denk dat het aan adaware ligt. Ik heb dit geintje dus al 3 keer gehad.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-08 14:17
Keesk schreef op 20 april 2003 @ 22:55:
Soms wil het booten met een windows 98 (bootable) diskette , vervolgens vanaf de Dos prompt (A:\) intypen sys c: nog weleens helpen.
Ik zal dat eens proberen (kan dat nu niet meteen). De meeste andere oplossingen die gegeven zijn, is een repair uit te voeren van de cd. Maar dat gaat met win98 dus niet.

Edit: addaware was niet geinstalleerd. Het komt dus door die mislukte install van XP op een ander partitie. XP zal de boot.ini or whatever aangepast hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_star op 20-04-2003 22:59 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er zijn al zo veel topics over dit onderwerp geweest dat je met de search zeker een heel eind kunt komen ;)

utbone: het lijkt me heel sterk dat dit aan ad-aware ligt...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.