Toon posts:

Flash en overlappende frames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mja...titel had wellicht beter geformuleerd kunnen worden, maar ik kan ff niet op iets beters komen.

Mijn situatie is als volgt: ik ga een site bouwen, database komt eraan te hangen (koppelingen via ASP, ik ken nog geen PHP). Interface getekend, maar voordat ik dat ga digitaliseren moet ik eerst iets zeker weten..
Site is opgedeeld in frames, eerst 3 kolommen waarvan de middelste net past op een 15" scherm, de buitenkantjes vullen de rest van het scherm dus op. Middelste frame bestaat uit 2 rows: een menu bovenaan en de rest eronder...
Het menu wil ik geanimeerd maken, de buttons althans, daar moet een menu uit komen schuiven naar beneden. Aangezien dit redelijk veel ruimte in beslag neemt die je bijna niet gebruikt lijkt het mij handig om deze frames te laten overlappen, zodat het menu gedeeltelijk over het onderste frame komt (voor voorbeeld, zie id-t.com). Maar nu is mijn vraag: is dat mogelijk als je dat menu, inclusief uitklapgedeelte in Flash maakt? Want volgens mij pakt Flash dus dat gedeelte waar dat menu uitgeklapt komt ook mee bij het exporteren en krijg je dus een leeg gedeelte onderaan, wat ten koste gaat van je ruimte. Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan zou kunnen pakken?

Verwijderd

Je gebruikt ASP, waarom zou je frames willen gebruiken? Je kunt het gemakkelijkst dat idee laten vallen en de flash movie (met transparante achtergrond) in een absoluut gepositioneerde div zetten, denk ik :)

edit:

want dan kan hij ahw over de rest van de content heenvallen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 00:00 ]