Toon posts:

[Hauppauge WinTV-PCI Fm] Hardware Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Hauppauge WinTV-PCI FM (PAL-BG/I 61344 Rev D421 Conexant Fusion 878A) en een hardnekkig probleem. Tijdens het TV kijken freezed het beeld en het geluid speelt door, meestal hangt het hele systeem. Dit met alle versies van de drivers en tv-applicatie. Op zich vreemd want de kaart deed het altijd prima onder Win98SE, WinMe en aanvankelijk ook Win2k. :(

Omdat gerommel met PCI sloten en drivers niets opgeloste maar meestal een BSOD gaf, vermoed ik dat, niet de drivers, maar de hardware de problemen veroorzaken.

Om de hardware te testen heb ik de tv-kaart in mijn systeem gestoken zonder de software te installeren. Het systeem bleef stabiel in de daarop volgende dagen.

Mijn volgende stap was het opstarten van DScaler (installatie en drivers zijn niet nodig). Al na 15 minuten bevroor het beeld terwijl het geluid doorspeelde. Dit was op één verschil na excact het probleem die eerder met de orginele software ontstonden. Met de orginele software werd het hele systeem in de crash meegetrokken, waarna slechts een reset reste.

Blijft echter de vraag of hier sprake is van een defect of een vaag hardware conflict.

Onder system information heb ik het volgende staan (zonder WinTV):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[Conflicts/Sharing]
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System
IRQ 9 RADEON 8500 SERIES
IRQ 9 Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter
IRQ 9 Creative SB Audigy
IRQ 9 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
IRQ 9 VIA USB Universal Host Controller
.
[IRQs]
9 Microsoft ACPI-Compliant System
9 RADEON 8500 SERIES
9 Realtek RTL8139(A) PCI Fast Ethernet Adapter
9 Creative SB Audigy
9 OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
9 VIA USB Universal Host Controller
8 System CMOS/real time clock
13 Numeric data processor
6 Standard floppy disk controller
4 Communications Port (COM1)
3 Communications Port (COM2)
1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
14 Primary IDE Channel
15 Secondary IDE Channel
Het lijkt mij dat IRQ 9 geshared word d.m.v. van het Microsoft ACPI-Compliant System, wat op zich geen probleem zou hoeven zijn. Maar kan de WinTV kaart hier wel mee overweg?

Wie heeft deze problemen ook (gehad) en kan mij verder helpen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Aan je IRQ verdeling te zien zit je met win2000 te werken. >:)
Als je eerst eens de servicepacks (ik dacht dat ze bij SP3 nu waren) er eens overheen haalt dan gaan dingen een stuk beter werken omdat niet alles op IRQ9 gegooid wordt.

Ik heb hetzelfde gehad met een geluidskaart namelijk. Na SP1,2,3 voor win2000 eroverheen gegooid te hebben werkte alles 'opeens' zonder problemen.

Na de servicepacks moet je eens proberen je TV kaart, geluidskaart en videokaart op een ander IRQ te krijgen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
In mijn specs staat: Win2k SP2 DX8.1b!

Ik wil SP3 wel proberen maar ik denk niet dat IRQ9 hierdoor minder belast zal worden.

Ik heb ergens gelezen dat door ACPI er een "virtueel IRQ management" plaatsvind. Daarom heb ik, denk ik, dus geen problemen met geluid en/of beeld terwijl die ook op IRQ9 zit.

Ik zou niet weten hoe ik een kaart op een ander IRQ kan krijgen :?

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:29

almightyarjen

When does the hurting stop?

En je ACPI uitzetten in je BIOS? :?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
General Description of IRQ Sharing in Windows 2000
[...]
Note that Windows 2000 does not have the ability to rebalance resources in the same way that Microsoft Windows 98 does.
[...]
Rebalancing becomes risky when you are dealing with these hardware schemas.
[...]
You will need to re-install Windows to force the installation to use a Standard PC HAL.
[...]

Bron: http://support.microsoft....2/4/20.ASP&NoWebContent=1
En je ACPI uitzetten in je BIOS?
Dat is makkelijker gezegd, als gedaan. Zeker als je de implicaties al van te voren kent. ;)

Ik heb ondertussen mijn com-poorten uitgezet, en 1 netwerk-kaart verwijderd. De WinTV-kaart zit nu met de "Multimedia Video Controller" en de "Multimedia Controller" beiden op IRQ 11! :)

Gisteren heb ik DScaler zonder drivers en antenne 1 uur probleemloos laten draaien.

Vanavond zet ik de btwincap-drivers en de antenne erbij. En dan maar hopen dat ik eindelijk anti-vries heb gevonden.