html autorun cd zonder IE

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Topicstarter
Ik ben voor mijn vader bezig een cd met allemaal OUDE fotoos van de familie erop te maken... en de index / menu systeem word in html...

maar zelf en vooral mijn vader vinden het jammer dat als je dan eenmaal die html als autorun hebt je die dus in Internet explorer (of elke andere browser) te zien krijgt...

wat ik zou willen is een heel simpel progje die gewoon html kan laten zien ... en dus alleen een titelbalk heeft met een kruisje en streepje.... en deze hoef je natuurlijk niet te instaleren en kan ik gewoon vanaf de cd draaien...

bestaat zoiets??? (ik heb met de search vele pagina's over html autorun kunnen vinden maar nooit met een andere "viewer")

_/-\o_

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19

Tim Schuhmacher

abasios

hier wordt wel iets genoemd over SiteKiosk:
Design voor touchscreen

Bij Delphi zit ook een component waarmee je een schil om Internet Explorer kan maken. Dat zou je ook kunnen doen.

Als je zeker weet dat het alleen om Explorer gaan kan je ook met javascrip zorgen dat ie fullscreen gaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 20-04-2003 20:57 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
een "full screen" browserwindow? Ik weet alleen ff niet hoe je dat ook weer kunt forceren vanuit html

• Eskimootje
  • Laatst online: 18:34
opera kan echt fullscreen :) f11 :P

[ Voor 12% gewijzigd door Eskimootje op 20-04-2003 20:56 ]

• Joepho

Joepho

Topicstarter
ja je kan wel fullscreen met html hebbe maar ik wil wel mijn startbalk houden + een kruisje om hem te sluiten...

• cwppol
Je kunt in HTML (JavaScript eigenlijk) een venster openen met alleen de "title" balk en verder alle knopjes weglaten. Op die manier blijft de startbalk wel gewoon staan. Zoek maar eens naar de mogelijkheden van Window onder JavaScript

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Ok me pa was behoorlijk tevreden over het resultaat alleen zitten we nog met 2 problemen...

de pagina die de popup opent moet nog gesloten worden... alleen window.close() is niet genoeg hij vraagt dan om een bevestiging

en mijn vader zou graag willen dat microsoft internet explorer niet meer in de titelbalk te staan komt...

• cwppol
window.close vraagt om een bevestiging? Hm, gek... dat had ik niet verwacht... Weet je zeker dat er niet een scriptje tussen zit die om bevestiging vraagt?

Ik zou geen manier weten om Internet Explorer uit de titelbalk te halen, anders dan het de eerder genoemde "fullscreen" opties. Nou ja... je schijnt het er met een hack wel uit te kunnen krijgen, maar dan voldoet het niet meer aan het criterium dat je er geen dingen voor hoeft te installeren.

Verwijderd

cwppol schreef op 20 April 2003 @ 23:53:
window.close vraagt om een bevestiging? Hm, gek... dat had ik niet verwacht... Weet je zeker dat er niet een scriptje tussen zit die om bevestiging vraagt?
ik ben er erg blij mee: zou jij het fijn vinden als een webpagina zomaar je window kon sluiten? :) Er is overigens wel een hack voor. Is hier op GoT wel te vinden ;)
Joepho schreef op 20 April 2003 @ 23:45:
en mijn vader zou graag willen dat microsoft internet explorer niet meer in de titelbalk te staan komt...
Dat weten de jongens in Software Algemeen / WOS wel denk ik. Misschien kun je het als process laten draaien oid :?

• Joepho

Joepho

Topicstarter
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onload="winopen(); window.close()">
<p> </p>

en dan vraagt ie dus wel een bevestiging om te sluiten...

• Joepho

Joepho

Topicstarter
of zou het anders mogelijk zijn de script te draaien om het nieuwe venster te openen zonder een hele pagina te openen om daar de script in te draaien?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Een venster wat je zelf d.m.v. javascript opent kun je sluiten zonder bevestiging, maar alle andere vensters zijn niet zonder melding te sluiten. Dus het venster wat je met winopen() opent kun je wel sluiten zonder melding. Maar hier heb je niets aan :P

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Joepho

Joepho

Topicstarter
sorry maar het is al gelukt!!!!:

Here is the function that is embedded in the main window:
function closeMainWindow(){

window.opener = null
window.close()

}

And in the sub window:
<a href="javascript: window.opener.closeMainWindow()">Close Main From Sub via Scripting</a>"

• Joepho

Joepho

Topicstarter
Alhoewel toch niet deze geeft zo nu en dan nog een error zal er ff aan werken...

• Joepho

Joepho

Topicstarter
echt niemand nog een id?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:08
je kan volgende keer ook gewoon even je vorige post editen ip 3 posts achter elkaar in slechts 26 minuten, en kicken na 17 minuten is al helemaal overbodig

verder zou je het mischien met flash kunnen doen?
kocht vroeger weleens een pczone en die hadden zon cd die als je hem erin deed een full screen flash ding kwam met wat er allemaal op de cd stond

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Euh, je topic kicken binnen 24 is uit den boze en jij doet het hier 2 keer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.