Een TV-out die altijd aan staat, welke kaart moet ik nemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 23:29
Ik zoek een betere videokaart voor mijn Divx bak, nu weet ik dat de TV-out van de Matrox G550 erg goed is.

Maar nu is de vraag werkt die TV out ook altijd.
Omdat ik er geen monitor aan heb gesloten, het is wel lastig om eerst een monitor aan te sluiten voordat ik gebruik kan maken van die TV-out.

Ook moet die TV out het nog werken zonder dat ik drivers of zo heb geinstaleerd en bij het opstarten zodat ik de bios settings kan veranderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Edit

Sorry voor die spelling fout in de titel

[ Voor 6% gewijzigd door MoNo79 op 20-04-2003 20:18 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Heb zelf een Ati Rage Pro II AGP gehad, met TV-Out, die deed het altijd zonder monitor. Die machine heeft nu een point-of-view (oid) geforce 2 MX 200 met tv-out, doet het ook altijd zonder monitor. Kan ook rustig de TV later aanzetten dan de pc, geen probleem. Als zo'n TV-uitgang maar een belasting ziet als het ware.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb een GForce(4) kaart en met de (bijgeleverde) NView software kan je je scherm klonen naar de TV. Werkt altijd en je hoeft dus niet te activeren.. Nadeeltje is alleen dat je op de TV dezelfde resolutie hebt als op je monitor en dat je dus (vaak bij reso's > 800x600; afhankelijk van je TV-Out chip) slechts een stukje van je desktop op TV ziet omdat ie gewoonweg niet past.

Wees consequent, maar niet altijd

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tv-out van mijn hercules radeon 8500le staat bij het booten ook standaard aan. Ik vind het zelf irritant (monitor is tijdens booten dan ook 50Hz), maar voor jouw doel is het wel goed. Ik weet niet hoeveel dit kaartje tegenwoordig kost (kostte mij destijds 220 euyro's..) en denk dat het een beetje overkill is voor alleen divx.. maar de kwaliteit vd tv-out is tenminste wel erg goed (itt die hele goedkope gf2mx'jes)

• MoNo79
Weet een van jullie ook of bij de G550 ook de TV-out aan staat?

[ Voor 14% gewijzigd door MoNo79 op 20-04-2003 21:35 ]

Verwijderd

uuu . als ik mijn pc op mijn gf4 aansluit zie ik gewoon gelijk alles . Bios . windows boot logo . het werkt het zelfde als een gewoone monitor!! Hij is dus driver onafhankelijk.
gewoon alles . het is btw een Prolink Pixelview Gforce 4 ti4200

palomar . 50hz :? . mijn tv is dan toch echt gewoon 60hz

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 00:41 ]

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Je zou ook zo'n vga naar tv ding kunnen nemen van trust.

Of je maakt zo'n ding dat je de vga op de scart aan kan sluiten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 21 april 2003 @ 00:35:

ja leuk . kun je zeker 2 tv's gebruiken :?

• bobo1on1
Zal ook wel kunnen ja.
:?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

och. volgens mij doen ze het allemaal gelijk als je alleen je tv erop aansluit. kon me voodoo 3 , tnt1 en tnt2 ook dus ......

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Waarschijnlijk kan je de Matrox flashen zodat je altijd tv-out hebt, althans dat kon met de vorige serie kaarten bij het updaten van de BIOS.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 00:31:
uuu . als ik mijn pc op mijn gf4 aansluit zie ik gewoon gelijk alles . Bios . windows boot logo . het werkt het zelfde als een gewoone monitor!! Hij is dus driver onafhankelijk.
gewoon alles . het is btw een Prolink Pixelview Gforce 4 ti4200

palomar . 50hz :? . mijn tv is dan toch echt gewoon 60hz
ik kan jou garanderen dat jouw TV 50 OF 100 Hz is

maar ZEKER niet 60

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

60Hz is NTSC (amerikaanse) standaard. 50Hz is PAL (europese) standaard.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Als ik me Xbox op 60 zet dan is me beeld beter, PAL60 :)

-

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Ik heb zelf de Matrox G450, maar die maakt gebruik van dezelfde drivers dacht ik. En je heb twee mode voor je TV-out: DVDMax dan wordt alleen de video dat eventueel draait op je monitor ook afgebeeld op je TV-out, en je hebt een cloon stand die alles naar je TV stuurt. Deze kloonstand kan je ook een toetsencombinatie geven, zodat je die altijd aan kan zetten. Weet niet of ie na opstarten ook aan blijft staan.

• _RRM_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:29
Matrox site:
Matrox Graphics Technical Support FAQ Details

FAQ: Can I use my TV as my only/primary display with your G450/G550 DualHead cards?

FAQ Category: DVD and TV Out FAQs

Product Group(s): Millennium G450, Millennium G550

While this setup may work, it's neither recommended nor supported. If you still wish to try it, you will need a monitor connected to the primary port to be able to make the following configuration in the Matrox display properties (and then disconnect the monitor):

- Set desktop resolution to 800x600 w/16bit colors or 640x480 w/16bit colors (depending on which of these settings you prefer)
- In the Windows displays properties, enable "Large fonts", enable "Show icons using all possible colors", enable "Use large icons" and enable "Smooth edges of screen fonts". (to slightly improve desktop-image output quality)
- Enable DualHead Clone (to be able to see the same display on both outputs of the card)
- Enable DualHead DVDMax (so that video clips and DVD movies are run full screen when launched/viewed)

Gasloos 26-05-2020; SHW112YAA + ERSC-VM2C, SWW 400L

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

ATI Radeon 7500
Nog nooit een pc monitor aan gehad :)
Zodra je de pc aanzet schakelt hij al naar de TV-Out. Dus bootscreen, bios enz zie ik op tv.

BTW de goedkopere 7000 en de duurdere 8500, 9500 en 9700 kunnen dit ook.
Alleen is de beeldkwaliteit van de 7000 erg slecht, je kunt niks lezen vanaf de TV.

[ Voor 36% gewijzigd door Dukey op 21-04-2003 10:12 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MoNo79
Djoekie schreef op 21 April 2003 @ 10:07:
ATI Radeon 7500
Nog nooit een pc monitor aan gehad :)
Zodra je de pc aanzet schakelt hij al naar de TV-Out. Dus bootscreen, bios enz zie ik op tv.

BTW de goedkopere 7000 en de duurdere 8500, 9500 en 9700 kunnen dit ook.
Alleen is de beeldkwaliteit van de 7000 erg slecht, je kunt niks lezen vanaf de TV.
Is bij de ATI het beeld ook goed vullend en hoe is het beeldkwaliteit van deze kaart.

• MoNo79
bobo1on1 schreef op 21 april 2003 @ 00:35:

Zo'n ding van trust heb ik ook al gehad, alleen het beeld schokt daar door en de kwaliteit is me te slecht

[ Voor 4% gewijzigd door MoNo79 op 21-04-2003 11:20 ]

• MoNo79
FreeRider schreef op 21 April 2003 @ 02:30:
Waarschijnlijk kan je de Matrox flashen zodat je altijd tv-out hebt, althans dat kon met de vorige serie kaarten bij het updaten van de BIOS.
Weet je een site met die BIOS update of is dat gewoon een orginele BIOS update?

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

MoNo79 schreef op 21 April 2003 @ 11:18:
[...]

Is bij de ATI het beeld ook goed vullend en hoe is het beeldkwaliteit van deze kaart.
De 7500 van mij is van Connect3D en hij heeft een zeer goede beeldkwaliteit. Ik draai 1024x768 en ik kan alles lezen van m'n 52cm TV.
Als je beeld niet helemaal vult heb je uitgebreide functies om te stretchen, tilten etc.

[-edit-] Het enigste wat ik heb is dat ie (volgens mij) in z'n bios NTSC heeft staan. Want in de bios en bootscreen is alles zwart-wit en vervolgens in XP switched ie naar kleur (PAL). Ik ga binnenkort proberen de bios te veranderen zodat ie altijd PAL is. [-/edit-]

[ Voor 25% gewijzigd door Dukey op 21-04-2003 12:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

bas_oostland zou je de functie van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens willen leren kennen ? ;)

oftewel maak er gebruik van :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 12:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 02:46:
[...]

ik kan jou garanderen dat jouw TV 50 OF 100 Hz is

maar ZEKER niet 60
maar windows geeft toch echt 60hz aan en powerstripe ook

• MoNo79
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 12:37:
bas_oostland zou je de functie van de [afbeelding] eens willen leren kennen ? ;)

oftewel maak er gebruik van :)
Met deze functie ben ik wel mee bekent, maar wat probeer je me te vertellen.
Vertel wat doe ik verkeerd :P

[ Voor 6% gewijzigd door MoNo79 op 21-04-2003 13:14 ]

Verwijderd

MoNo79 schreef op 21 april 2003 @ 13:12:
[...]

Met deze functie ben ik wel mee bekent, maar wat probeer je me te vertellen.
Vertel wat doe ik verkeerd :P
In plaats van 3 posts achter elkaar kun je er ook 1 laten staan en die editten :)
en 3 quotes kunnen ook in 1 post :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:36 ]

• bobo1on1
MoNo79 schreef op 21 April 2003 @ 11:20:
[...]

Zo'n ding van trust heb ik ook al gehad, alleen het beeld schokt daar door en de kwaliteit is me te slecht
:o Dat wist ik niet.

Dat is wel slecht eigenlijk.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

om er maar eens bij in te springen:

een Voodoo3 3000 16MB AGP TVOUT.

Die werkt per direct, zónder monitor. Zelfs het bios/opstarten enzo, wat ik iig met m'n gef2 ti niet heb. Ik denk dat het een goede keuze zou zijn in jouw situatie.
Drivers? ach niet moeilijk doen, en anders even in het 3dfx topic vragen :). Een 2e hands heb je zo gevonden, moet lukken voor een prikkie.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• FreeRider
MoNo79 schreef op 21 April 2003 @ 11:23:
[...]

Weet je een site met die BIOS update of is dat gewoon een orginele BIOS update?
Dat is met de originele BIOS van Matrox. Ik denk dat het met de G450 en G550 ook zo werkt. Parhelia heb ik geen idee van.

Trouwens, bijna alle kaarten werken direct op TV-out als er geen monitor aan zit.

• MoNo79
FreeRider schreef op 21 april 2003 @ 21:50:
[...]
Trouwens, bijna alle kaarten werken direct op TV-out als er geen monitor aan zit.
Behalve de Matrox videokaarten.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:25
ik heb een matrox G450, die is hetzelfde als een 550.
Als ik het goed begrijp wil je een divx player (oude pc) maken. die is alleen verbonden met de tv. Maar ik neem aan dat je de aller eerste keer de pc moet configureren e.d. waar je dan wel een monitor aan hebt.
Dan is de G550 je kaart. Die kaart heeft de stand DVDMax, dwz zodra je een film (avi, mpeg etc.) start automatisch de tvout wordt geactiveerd. Alleen de overlay (film) wordt op de tv gezet.
Dus, als alles goed is geconfigureerd kun je de monitor eraf halen en de tv aansluiten. Je kunt normaal tv kijken, zodra je de pc start en een film start wordt die direct op de tv ge-out. Zonder dat je nog eerst iets moet instellen.
Maar die kaart heeft wel geinstalleerde drivers nodig, maar dat heeft tegenwoordig elke kaart.

signature

• MoNo79
brooks123 schreef op 21 april 2003 @ 23:17:
ik heb een matrox G450, die is hetzelfde als een 550.
Als ik het goed begrijp wil je een divx player (oude pc) maken. die is alleen verbonden met de tv. Maar ik neem aan dat je de aller eerste keer de pc moet configureren e.d. waar je dan wel een monitor aan hebt.
Dan is de G550 je kaart. Die kaart heeft de stand DVDMax, dwz zodra je een film (avi, mpeg etc.) start automatisch de tvout wordt geactiveerd. Alleen de overlay (film) wordt op de tv gezet.
Dus, als alles goed is geconfigureerd kun je de monitor eraf halen en de tv aansluiten. Je kunt normaal tv kijken, zodra je de pc start en een film start wordt die direct op de tv ge-out. Zonder dat je nog eerst iets moet instellen.
Maar die kaart heeft wel geinstalleerde drivers nodig, maar dat heeft tegenwoordig elke kaart.
Als ik alleen een TV er op aan heb gesloten krijg ik dan ook mijn windows scherm op mijn TV dan?
Of krijf ik alleen beeld als ik een film ga kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MoNo79 op 21-04-2003 23:52 ]

• FreeRider
MoNo79 schreef op 21 April 2003 @ 23:51:
[...]

Als ik alleen een TV er op aan heb gesloten krijg ik dan ook mijn windows scherm op mijn TV dan?
Of krijf ik alleen beeld als ik een film ga kijken.
Wanneer je een videobestand of DVD opent met DVDmax enabeled, dan krig je op je 2e poort (je TV) fullscreen het beeld wat zich in de player afspeelt ipv je desktop met de player die daar tijdens normaal gebruik zichtbaar is. Zodoende kan je dus beter DVDMax uitzetten, aangezien je je hele desktop kwijt bent als je een filmfragment start.

Ik heb zelf de kaart eerst geflashed met TV-out aan, en daarna de eerste monitoraansluiting uitgezet in Windows (2000) en de startbalk + icons naar de 2 poort gesleept. Zo kan je ook films en DVD's fullscreen kijken, zonder DVDMax. Je hebt (na het flashen) ook geen monitor meer nodig om 'm te kunnen installeren. Verder is het erg handig om een remote administration progje te hebben om, als er iets mis gaat, nog bij je desktop te kunnen zonder met monitors te hoeven slepen.

[ Voor 18% gewijzigd door FreeRider op 22-04-2003 00:23 ]

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Mijn neef had ook een Matrox kaartje (G450 dacht ik) en die deed het ook altijd meteen zonder monitor. Ik ben nog nooit een kaartje met tv-out tegengekomen die niet meteen op de tv-out sprong als er geen monitor op aangesloten was.

• MoNo79
Nou ik heb nu net mijn Matrox G550 binnen ik hou jullie op de hoogte :)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 12:43:
[...]

maar windows geeft toch echt 60hz aan en powerstripe ook
Dat kan. Wat Ultimate Carnage zegt klopt namelijk niet. Er zijn zat tv's die PAL 60 ondersteunen...

(PAL 60 = PAL op 60 Hz (duhhh!!!)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• MoNo79
Mijn G550 wekt nu prima, alleen bij film kijken schokt het beeld vreselijk.
Ik gebruik BS player, iemand tips

Verwijderd

ja, gebruik even de search, probeer eens wat uit, installeer andere drivers, kortom even zelf op zoek... :)

Over je nieuwste probleem zijn nl. zat topics over volgeschreven.... ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.