Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc inschakelen m.b.v. tuimelschakelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:05
hoi,

Ik wil mijn pc op een andere plaats aanzetten m.b.v. een tuimelschakelaar(aan\uit), maar op de pc zit een digitale drukknop.

Ik denk dat dit een probleempje gaat opleveren als ik dit zomaar doorverbind, want ik heb de knop op de pc zo'n functie gegeven als je hem 3 seconden ingedrukt houd dat hij dan meteen uitgaat en als je de schakelaar 1x indrukt dan sluit hij automatisch af. Deze instelling wil ik wel behouden.

Als ik die tuimelschakelaar dan aanzetten zou, dan gaat de pc na 3 seconden in 1x uit, want die tuimelschakelaar verbind de 2 polen zolang de schakelaar aan staat.

Dus de tuimelschakelaar moet eigenlijks precies werken als een digitale drukknop m.b.v. een schemaatje ofsow.

Weet iemand hoe ik dit oplossen kan?

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:58

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Waarom wil je dit eigenlijk als ik vragen mag?

Je hebt wel tuimelschakelaars met een terugveercontact, is dat misschien wat?

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Super_ik

haklust!

ga met dit verhaal naar de lokale electro boer, wellicht dat hij ergens een knoppie heeft liggen dan aan je eisen voldoet, of miscchien nog wel iets beters :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Euh. ik denk dat je een ander schakelaarjte moet kopen. Ik zou niet weten hoe je kan zorgen dat dat gaat. :?

Verwijderd

Zet die schakelaar tussen je voedingskabel en stel je bios in op 'On after power loss' of id.

• PcFer
ik wou eigenlijk een paneeltje maken met wat tuimelschakelaars erop met wat leds die aangeven of het produkt aan staat of niet (dit lukt niet met een digitale drukschakelaar volgens mij) , de monitor en versterker komen er ook op en dat zijn ook gewoon allemaal tuimel.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
weet iemand of er ook een mogelijkheid is om het anders om te doen. Dus een terugveercontact gebruiken als aan/uit schakelaar.

Verwijderd

je kunt aan de power led toch zien of het product aanstaat?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Of gewoon onthouden dat je je tuimelschakelaartje ook weer terugzet :+
Eigenlijk moet je dus gewoon een soort omgekeerde geheugenchip hebben, die van 1 lange aan gewoon een korte puls maakt, (ipv een korte puls, en die opslaan) Weet iemand of dat bestaat?

Gregor van Egdom Krekr

• PcFer
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 20:05:
je kunt aan de power led toch zien of het product aanstaat?
het gaat om het design :)

• PcFer
Kr3Kr schreef op 20 April 2003 @ 20:07:
Of gewoon onthouden dat je je tuimelschakelaartje ook weer terugzet :+
Eigenlijk moet je dus gewoon een soort omgekeerde geheugenchip hebben, die van 1 lange aan gewoon een korte puls maakt, (ipv een korte puls, en die opslaan) Weet iemand of dat bestaat?
ja idd daar zat ik ook al aan te denken

Verwijderd

Ja ok, ik bedoelde dat je dat lampje best kunt verplaatsen/uitbereiden.
Van mijn part sluit je een 12V zwaailicht op de voeding aan, dan weet je ook wanneer ie aanstaat.

Een nadeel van die theoretische puls omzetter is dat als je de pc weer uit wilt zetten, je de schakelaar omhoog en dan omlaag moet doen...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 20:13 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Volgens mij is dit wel te realiseren met een veer-terug-tuimelaar :)
Weet niet precies hoe maar ik ga ff wat searchen..

offtopic:
btw. PcFer voortaan ff de edit knop gebruiken om dubbelposts te voorkomen

Verwijderd

Als je nu een schakelaar pakt die in 3 standen kan staan en die ook iets doorverbindt als je in het midden staat... :) Sluit daar de schakeling op aan en weldra...
- je wil je pc aanzetten... ramt de schakelaar de andere kant op ... en ... hij komt over het midden en de pc gaat ... AAN
- je wil je pc uitzetten ... de andere kant op met de schakelaar ... komt opnieuw over het midden ... en ... UIT (zelfs als je het midden in windows doet :P).
- je wil hard resetten ... zet de schakelaar 4 seconden in het midden ... en ... RESET!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

heel simpel, er zal vanaf je pc een kabeltje moeten komen voor die schakelaar, daar kan nog wel een extra draadje bij...

dus dan neem je een tuimelschakelaar die terugveert om je pc aan/uit te zetten en het ledje laat je branden via dat extra draadje wat naar die schakelaar loopt (dat is dan dus gewoon je power-led, die je parallel schakelt aan een 2e led)

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• PcFer
ok, ik heb nu eigenlijk 2 opties:
1: terugveer schakelaar ( moet maar even bij m'n electroboer kijken)
2: "een driestandige" schakelaar zoals e-mail zei.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Terugveer schakelaar lijkt mij uit praktische overwegingen de slimste keuze, zeker als familieleden ook nog af en toe van die pc gebruik willen maken, dan maken zij de fout niet.

E-mail: hoe had je dat in gedachten dan? een schakelaar die je naar boven doet en die daarna op midden komt, blijft op midden staan (krijg je dus een infinite loop kwa resets).

Verwijderd

Hmja, zo'n terugveer schakelaartje is natuurlijk wel wat makkelijker (en mooier) en is ook beter dan mijn methode denk ik, maar zoals ik het in gedachte had... als dat ding in het midden blijft staan is gewoon hetzelfde als je de powerknop een tijdje ingedrukt houdt... niet erg toch? gewoon doorschakelen naar boven/beneden en het ding boot...

Verwijderd

`Maar dan moet je wel een schakelaartje met ongeveer hetzelfde design vinden, als je het voor de show doet, moet je het goed doen :) Wat voor schakelaartjes had je in gedachten?

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 16:29
Niet zo ver zoeken, gewoon de groene draad uit je ATX stekker halen of knippen en die gewoon met een aftakking van een zwarte naar je schakelaar. Mobo doet dit dus ook, jij drukt ff op je knopje en mobo verbindt groen met zwart en ATX voeding gaat draaien, jij sluit software matig af of 4 sec op knop en mobo verbreekt de verbinding.

Dus gewoon met de groene en een zwarte werken. Wel de groene niet op je mobo laten, want dan bypassed je mobo je schakelaar. Enige nadeel, als je softwarematig afsluit moet je em alsnog met de tuimelaar afzetten, beetje AT style :)

Speed is nothing without control, but who cares

Verwijderd

Ik snap ook niet helemaal wat nou het probleem is met dat digitale knopje, je kunt toch gewoon aan de powerled zien of het ding aanstaat? Desnoods sluit je een 1000 watt bouwlamp (via een relaisje :P) aan op je voeding, je hebt er geen tuimelschakelaar voor nodig... En als je dan zonodig een tuimelschakelaardesign wil hebben, neem je toch zo'n ding dat vanzelf terugveert?
Hoe wil je het anders zo maken dat de schakelaar vanzelf uitgaat als windows je comp uitzet?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 08:03
CYRHelios zegt het al:
Zet die schakelaar tussen je voedingskabel en stel je bios in op 'On after power loss' of id.

Dan kun je je computer aanzetten met die schakelaar. Alleen als je hem uitzet, moet je daarna je tuimelschakelaar ook uit zetten.

• Seesar
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

zoals vaak is gezegd, waarom geen terug-veer-tuimelaar? je lust dus je nieuwe schakelaar paralel aan je normale schakelaar (mits atx voeding), zodat je ook nog je eigen normale aan-knop kunt gebruiken: wil je resetten, houd je nieuwe schakelaar 4 sec omhoog....
En als je power-led wil doorverbinden, lus gwoon door met draad...

Rare vraag maar ben ik nou zo simpel, of begrijp ik de vraag niet zo goed?

T60P Widescreen

• PcFer
ik haal wel een terugveerschakelaar bij de electroboer, bedankt
Pagina: 1