Toon posts:

Edimax BR 6104 vastgelopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb donderdag een Edimax router gekocht voor mijn netwerk van 2 comps. Mijn broertje wil vaak op zijn pc internetten terwijl mijn pc (server uit staat).

Het aansluiten was zo gebeurd en alles werkte naar behoren, we konden beide internetten, alleen de interne firewall werkte niet goed, pc 2 werd geblokt. Ik ben er vandaag maar eens na gaan kijken en heb wat instellingen van de router veranderd. Nu zijn de instellingen opgeslagen maar ik kan niet meer in het router menu dmv van explorer. Dit geldt voor beide pc's pc1 heeft nog gewoon internet maar pc 2 niet. Ik heb al geprobeerd de router te resetten, maar ook dat hielp niet. Ik kan nu dus helemaal niets met die router, iemand suggesties?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
heb je het al geprobeerd door maar 1 pc aan te sluiten op poort 1 van de router en de andere dus los te laten

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
search :)

dit is al vaker langsgekomen.. bij mij helpt het altijd om even de stekker eruit te doen en er weer in... normaal gesproken moet ik dit eens in de twee dagen, maar de laatste tijd werkt hij redelijk * even afkloppen *

Verwijderd

Topicstarter
De search heb ik al gebruikt, maar ik heb niet veel nuttigs kunnen vinden, heb de stekker er net al een uur of drie uit gehad maar ik kan nu nog niet in het menu komen.

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Werkt de dHcp server nog wel en stel anders alles statische in. In de 192.168.2.* reeks met subnet 255.255.2555.0 gateway 192.168.2.1 dns 192.168.2.1

En resetten moet je soms lang knopje indrukken. en ook compleet de adaptor los wilt wel eens helpen.

Specs

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik snap niet waar al die problemen vandaan komen, ik heb ook een br6104 en die heeft maanden gedraait zonder problemen totdat er afgelopen week een stroomstoring was hier. Nooit problemen met dat ding.

Het enige waar het aan zou kunnen liggen is de DHCP server die in dat ding zit, die gebruik ik namelijk niet, heb op m'n server een DHCP server draaien voor als er mensen met een laptop langskomen, de rest is allemaal statisch ingesteld.

Configuratie:
Ip-adres haalt de router automatisch bij chello, Mac-adres van m'n oude NIC heb ik gecloned.
IP-adres router ingesteld op 192.168.0.100 en subnetmask 255.255.255.0, DHCP staat uit
Heb een stuk of 10 virtual servers ingevoerd voor m'n mail/http-server
Firewall staat enabled, hacker prevention staat aan op "discard ping from wan" na.
venomous schreef op 20 april 2003 @ 23:20:
En resetten moet je soms lang knopje indrukken. en ook compleet de adaptor los wilt wel eens helpen.
Bij resetten moet je het knopje niet langer dan 4 seconden inhouden, anders doet de router een factory reset en moet je alle instellingen opnieuw invoeren.
Heb 1 keer die fout gemaakt toen de DHCP server van chello eruit lag, toen kon ik dus niks meer :(.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na een hoop resetten en de hele nacht de stekker eruit de router weer aan de praat. Nu heb ik alleen nog het probleem dat de ingebouwde firewall pc2 blokt, ik heb alle opties al geprobeerd maar hij blijft pc2 blokken.

Verwijderd

Vreemd hoor... volgens mij blockt een router helemaal geen pc's in de LAN... de firewall is alleen ingesteld op WAN... Maar goed...

Is PC2 wel voorzien van een werkende netwerkkaart/kabel, en van alle nodige protocollen? :+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, doe op pc2 anders eens release/renew, kijken wat ie doet.

zeker als et win98 is wil ie nog wel eens nie door hebben dat er ineens een andere dhcp voor em staat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Ik heb op het forum bij de edimax site volgende tekst geschreven die ze gewoon hebben verwijdert :
You should try the Sweex fimware ( http://www.sweex.nl/product.asp?dlId=144 , dont be mislead by the OS condition if you have XP). Routers are identical and their firmware is stable. Also fixes the time issue. Works fine with my edimax 6104 (yes got it cheap with the mycom opening) but doesnt have Upnp like the 0.64 firmware from Edimax. So Edimax, get your people to work on a good firmware !!!

Firmware van Sweex werkt probleemloos op mijn Edimax BR6104

Verwijderd

Balen ze bij Edimax omdat Sweex de zaakjes wel goed geregeld heeft ?

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Zou jij niet balen dan ?
Ik heb die bewuste BR6104 0.64 gewoon probleemloos aan het lopen, maar kennelijk zou hij niet altijd stable zijn. Of ze daarmee bezig zijn :?
Aan de ene kant logisch dat ze zo'n bericht verwijderen... (zou jij niet ?)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Als je het weghaald krijg je dit : Berichten in een ander forum.
Bedrijf met beetje ruggegraat mag best balen maar moet niet de slechte verliezer uit hangen. Belang van de klant voorop. Zou Edimax kunnen waarderen wanneer ze zelf op de mogelijkheid hadden gewezen !!

Verwijderd

Vroeg overigens ook naar mogelijke releasedatum versie 0.65. Helaas geen reactie. Snap overigens niet al die berichten waarbij de Edimax het juist zeer goed doet en dan weer veel problemen op levert. KAn maar niet helder krijgen waar nu het probleem ligt. Bij mij werkt dus de firmware van Sweex het best. Heb ook 0.59 en 0.64 van Edimax geprobeerd maar dan viel de verbinding regelmatig en onwillekeurig weg. Anderen daarentegen hebben daar geen last van.
Pagina: 1