Registered ECC memory op gewoon MB

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Ja ik heb al in de FAQ gaan zien.

Maar ik heb dus 2 reepjes Registered ECC DDR200 (PC1600, Brand Compaq/HP) geheugen van elk 1 GB.

Nu wou ik weten of die zonder problemen gaan werken op een moederbord welk niet de ECC en of Registered functie ondersteund.

Tnx.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Altijd makkelijk er bij te vertellen wat voor mobo je hebt natuurlijk ;) Maar registered DIMM's gaan in geen geval werken als je mobo/chipset het niet ondersteund.

[ Voor 2% gewijzigd door Abbadon op 20-04-2003 19:32 . Reden: typo ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• anglico
Ik heb nog geen mobo ervoor, zou dat geheugen willen gebruiken in een zelf nog te maken server pc.

Zou het eens kunnen proberen in mijn huidige Asus A7V8X, doch hierin zou het niet moeten komen. Maar ben bang dat ik eventueel iets opblaas?

[ Voor 8% gewijzigd door anglico op 20-04-2003 19:37 ]

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet dat mijn mobo die wel registered geheugen ondersteund; ook zonder ECC checking kan werken (deze kan in het BIOS aan of uit worden gezet). Zou dat niet betekenen dat het backwards compatable is (ook op andere mobos?) :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt mazzel. De VIA KT400 chipset van jouw Asus A7V8X bord ondersteunt wél registred geheugen. Kun je toch testen :) Technische PMG FAQ >> chipset overzicht B)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 20-04-2003 19:52 ]

• Abbadon
Nou, de KT400 ondersteund dan wel registered geheugen maar dan zal het bord wel aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen en de A7V8X voldoet daar niet aan, die ondersteund dus geen registered DIMM's (iig niet officieel). Iig zul je niks opblazen als je het gaat proberen; het bord zal gewoon niet willen doorstarten.

• anglico
De A7V8X ondersteunt GEEN Registered ECC, aan de lijve ondervonden, want dan komt er geen beeld en constant enkele beeps.

Dus KT400 is a NO GO.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
anglico schreef op 20 april 2003 @ 20:38:
De A7V8X ondersteunt GEEN Registered ECC, aan de lijve ondervonden, want dan komt er geen beeld en constant enkele beeps.

Dus KT400 is a NO GO.
Ik zou hem ook niet houden, maar verkopen !
En koop dan 2x normale 512 mb ddr 2100 dimmetjes !
Hou je nog een smak geld over ook ;)

• Abbadon
anglico schreef op 20 April 2003 @ 20:38:

Dus KT400 is a NO GO.
KT400 is wel een go (zie m'n vorige post ;) ) alleen zul je dan het juiste bord moeten hebben, bijvoorbeeld een Abit KT400 bord, de KD7-G.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abbadon schreef op 20 April 2003 @ 20:13:
Nou, de KT400 ondersteund dan wel registered geheugen maar dan zal het bord wel aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen en de A7V8X voldoet daar niet aan, die ondersteund dus geen registered DIMM's (iig niet officieel). Iig zul je niks opblazen als je het gaat proberen; het bord zal gewoon niet willen doorstarten.
Tjees .. De mobofabrikanten maken het ons wel erg makkelijk :/

In ieder geval dank voor de verbetering :)

offtopic:
* BalusC heeft nog steeds respect voor onze grote RAM-man :P

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 20-04-2003 22:00 ]

• anglico
Idd, de meeste abit ondersteunen registered dimms.

Tnx.

Pagina: 1