Toon posts:

[html]div problemen in mozilla

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stukje code om een banner ergens op de pagina neer te zetten. Hievoor gebruik ik div's.

Nu werkt dit perfect in IE, alleen mozilla vind het niet echt lief. IPV de juiste coordinaten aan te namen zet hij alles links boven in de hoek. Wat doe ik fout?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id="banner" style="left: 794; position: absolute; top: 184; width: 122; height: 602">
  <table cellSpacing="0" cellPadding="0" width="120" border="0">
    <tr>
      <td width="120">
      [img]"banner.gif"></td>
[/img]
  </table>
</div>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 18:42:
code:
1
style="left: 794; position: absolute; top: 184; width: 122; height: 602">
794 wat? kilometer, kilo's, liter?

Verwijderd

Wat shadow3333 bedoelt is dat je bij CSS & het gebruik van eenheden ook altijd een eenheid van grootte moet opgeven (px, pt, em, % etc...). Als je dat niet doet negeert Mozilla blijkbaar de hele style declaratie, en Internet Explorer 'neemt aan' dat je pixels bedoelt. Enige uitzondering hierop is als de waarde 0 is.

Verwijderd

/me toont gezonde belangstelling voor iemands code :P
Kun je precies uitleggen waar die table eromheen voor nodig is?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Die tabel kan handig zijn wanneer het plaatje op zich laat wachten, dan wordt de tabel iig al opgemaakt met die breedte. Banner hebben vaak een intensieve administratie en staan daarom op andere servers, dus de kans dat ze er een keer niet zijn en de pagina zelf wel is niet denkbeeldig.
Of misschien zijn de banners soms wel kleiner? Of is het om er andere dingen (bv teskst) in te plaatsen en is het image dat wij hier hebben slechts een versimpeld voorbeeld.

Maar ik ben wel aan het gokken, wand de tabel lijkt mij idd ook geen effect te hebben in deze situatie.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 22 April 2003 @ 03:33:
Die tabel kan handig zijn wanneer het plaatje op zich laat wachten, dan wordt de tabel iig al opgemaakt met die breedte. Banner hebben vaak een intensieve administratie en staan daarom op andere servers, dus de kans dat ze er een keer niet zijn en de pagina zelf wel is niet denkbeeldig.
Of misschien zijn de banners soms wel kleiner? Of is het om er andere dingen (bv teskst) in te plaatsen en is het image dat wij hier hebben slechts een versimpeld voorbeeld.

Maar ik ben wel aan het gokken, wand de tabel lijkt mij idd ook geen effect te hebben in deze situatie.
code:
1
2
3
<div id="banner" style="left: 794px; position: absolute; top: 184px; width: 122px; height: 602px">
      [img]"banner.gif"[/img]
</div>

Nu heb je ook een vastgestelde hoogte en dat zonder een tabel :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 06:28 ]

Verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 06:27 ]

Pagina: 1