Terratec SixPack 5.1+...Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb Windows 2000 Pro voor de gein maar weer eens opnieuw geinstalleerd. Maar tot mijn grote verbazing wil mijn geliefde geluidskaart (die anders al 1,5 jaar trouwe dienst bewezen heeft) geluid meer produceren. Win2K detect de kaart eerst als een 'CrystalFusion'-device, maar uiteraard wil ik de geluidskaart met de drivers laten werken die daarvoor geprogged zijn. Dus ik heb de nieuwste drivers gedownload & geinstalleerd. Maar de geluidskaart wil totaal geen geluid produceren. Ik heb ook nog de nieuwste Direct X geinstalleerd omdat veel toepassingen van DirectSound gebruik maken, maar tevergeefs....Kan iemand mij helpen?

• AK47
Ik heb de kaart ook even in een ander PCI-slot geprobeerd, maar nog steeds geen succes... ;(

Verwijderd

Euhhmmm... goede vraag... ik heb dezelfde kaart, onder xp.. doet het goed..
ik adviseer de drivers te uninstallen, en die van de cd te proberen ? of zijn die zowieso niet win2k-proof ??

Verwijderd

ik heb em ook, en prima werkend onder win2k. alleen die crystalfusion drivers zijn ruk, ik heb gewoon de drivers van de terratec site gedwonload met het command panel erbij en dat werkt. En je moet mischien de hardware-mp3 acceleratie uitzetten want als ik het in mijn setup aan heb staan dan doet het geluid in 50% van de films het niet.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:31

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

misschien een heel stomme vraag, er staat toevallig niks op mute? :X
ik heb vaak zulke problemen :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• AK47
Nee, hij staat niet op mute :D

Het vage is dat alle drivers goed geinstalleerd zijn (dat zegt 't Apparaatbeheer van win2K teminste). De geluidskaart zat eerst wel op een shared IRQ #, maar dat heb ik gewijzigd zodat 'ie niet meer @ een shared IRQ # zat, maar dat hielp ook niet veel.

Als ik trouwens dat ControlPanel opstart dan zegt 'ie 'Could Create Mixerobject' (oid). Het allervaagste is dat mijn geluidskaart het eerst WEL deed met die CrystalFusion drivers (die Windows automatisch installeert bij een nieuwe installatie van Windows), en nadat ik de SixPack drivers had geinstalleerd deed 'ie niets meer (maar stond wel als OK aangegeven bij 't Windows Apparaatbeheer).

Ik vind dit echt zeer vaag...niemand die mij kan helpen? Of is mijn geluidskaart bij deze overleden of zo? :X
Pagina: 1