Toon posts:

[SB Live! 5.1] Rear boxen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de 1 op de andere dag werken ineens mijn rear boxjes niet meer, komt geen fatsoenlijk geluid meer uit. Ik heb al opnieuw de drivers ingeinstalleerd, instellingen windows staan goed.

Ik heb een Logitech Z-540 setje hier staan. Je kunt op het rechter front boxje je sterkte regelen van de rear boxjes, als ik die voluit zeg dan komt er nog geluid maar gewoon niet om aan te horen. Het geluid komt 2 sec later aan ofzo, lijkt net of ik in de Alpen sta, echo dus. Verder klinkt het geluid ook anders dan anders, kan het niet omschrijven maar je hoort het gewoon, veel platter lijkt het, geen volle bass meer etc.

Als ik ze test en even aansluit als front boxje, werken ze wel.

Mijn systeem:
AMD 1600+
512 MB SDRam
MSI K7 Turbo 2
SB Live! 5.1
60 GB Maxtor schijfje

Ik kan nergens meer opkomen....

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet even de drivers helemaal verwijderen, en daarna de drivers van de CD installeren :),

ik heb wel eens gehad dat er een box het niet meer deed, drivers gedaan, kabels gecheckt, en klaar het werkt weer :),

ik zie wel dat je ze hebt geupdate (zo lees ik het ) maar doe het eens op de bovenstaande manier :)

suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gedaan...alles eraf gegooid wat ik maar kon vinden van SB Live, computer opnieuw opgestart, Creative cd erin, installeren en toen deden ze het nog steeds niet :(

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik ken dit probleem ja, zwaar irritant. Ik heb ook de SB Live! 5.1 met een Creative Desktop Theatre 2200. Twee achterste boxjes doen het gewoon niet. Ik zal de drivers es opnieuw installeren ook.

edit:

Drivers opnieuw geinstalleerd en t werkt weer. Vaag gedoe altijd met die dingen :(

[ Voor 44% gewijzigd door Kayz op 20-04-2003 18:33 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik neem aan dat jullie het grote problemen met SB Live! topic al hebben gelezen?

hm, ik vraag me toch af waarom dit fijne stukje hardware zo vaak verkocht wordt als iedereen er ongeveer problemen mee heeft...

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
misschien domme vraag maar om alles uit te sluiten: Hebbie misschien geen EAX aanstaan fzow? :P

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat wel aan ;)

Maar als ik die test doe, LINKS VOOR, RECHTS VOOR en dan blijft het stil..........................

Zal nog maar eens dat grote SB Live topic doorlezen, misschien dat ik toch over iets heb heengekeken.

EDIT: Gelezen, maar staat veel over onder XP niet werken, maar dat wist ik al. Ik heb wel XP, had ook gewoon de laatste driver, alles werkte maar nu niet meer dus...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 19:05 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik neem aan dat je je speakerinstelling al hebt nagekeken en dat die op Quadraphonic of meer staat? Dat is de meest voorkomende reden voor problemen...

Verwijderd

Hmmm.. ben daarom blij dat ik een Terratec Sixpack heb gekozen...

Maarah, om ff ontopic te blijven : uninstall alle drivers van die kaart... en install opnieuw.. werkt dat niet ? drivers weg, kaart uit je kast, opstarten ( ff geen geluid :P ) dan weer kaart erin en opnieuw beginnen...
Het zou moeten werken, mijn neefje heeft dezelfde kaart met een Z640 (zoals mij)
Pagina: 1