Toon posts:

[C#] Applicatie via site als Java

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om via een website, bijvoorbeeld fullscreen of in van tevoren aangegeven afmetingen een C# applicatie te starten bij de gebruiker, net als dit met Java mogelijk is?

Zo ja, hoe?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
volgens mij gaat dat niet, of het moet via activex oid

Verwijderd

Kan op zich wel, of het echter ook in andere browsers als IE5 en hoger kan is nog maar de vraag. Het hoeft ook niet via com (activex), maar de CLR moet wel op de client draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je misschien een voorbeeldje geven? Of me even de goeie richting op helpen?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 21:19:
Kun je misschien een voorbeeldje geven? Of me even de goeie richting op helpen?
Volgens mij gewoon de .exe op de server zetten en een link er naar toe maken. Als de .Net framework op de client is geinstalleerd, dan vraagt deze niet of het bestand opgeslagen of uitgevoerd moet worden. Maar wordt gelijk uitgevoerd.

Let er wel op dat je dan in een verminderde rechten omgeving je programma wordt uitgevoerd, je programma mag dan niet alles.

Als je zelf ook nog .Net class libraries hebt gemaakt die nodig zijn door het programma kan je ze gewoon in dezelfde map zetten. Deze worden dan automatisch meegedownload.

Verwijderd

Topicstarter
Even snel met HelloWorld geprobeerd, werkt cool! Met die rechten e.d. moet ik me nog in verdiepen, maar het idee is aardig. Ik ben van plan om binnenkort een database gestuurde applicatie te maken voor een bedrijf, even hardop denkend kunnen ze op die manier altijd de laatste versie gebruiken.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
barber schreef op 20 April 2003 @ 21:37:
Let er wel op dat je dan in een verminderde rechten omgeving je programma wordt uitgevoerd, je programma mag dan niet alles.
Exact die rechten voor het IUSER account.

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
paulgielens schreef op 21 april 2003 @ 15:27:
[...]

Exact die rechten voor het IUSER account.
Lijkt me niet echt logisch dat de .exe die op de client draait de rechten heeft van het IUSR account op de server. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikt iemand .Net ook op deze manier?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 23:46:
Even snel met HelloWorld geprobeerd, werkt cool! Met die rechten e.d. moet ik me nog in verdiepen, maar het idee is aardig. Ik ben van plan om binnenkort een database gestuurde applicatie te maken voor een bedrijf, even hardop denkend kunnen ze op die manier altijd de laatste versie gebruiken.
Let er wel op dat de client PC bij de database moet kunnen. De executable wordt clientside uitgevoerd. (heeft dus ook niets met IUSER account te maken).

Als dat een probleem is zou je nog een data access layer componentje op de server kunnen maken en die via webservices of .Net remoting vanaf de client applicatie kunnen aansturen.

Veel succes.
Pagina: 1