Probleem met domain controller for Group Policy.

Pagina: 1
Acties:

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 01:42
Ik heb het volgende probleem:

Ik draai een windows 2003 server met een domain controller geinstalleerd, maar kreeg errors in me event log;

Windows cannot query for the list of Group Policy objects. Check the event log for possible messages previously logged by the policy engine that describes the reason for this. 1030

Dat had te maken met het feit dat "The domain controller for Group Policy operations is not available" was. Dat viel te verhelpen volgens M$ door file en printer sharing aan te zetten. Prima dat werkt dus ook en de errors zijn weg. En ik kan de group policies instellen.

Het probleem is dus alleen dat ik 2 netwerk kaarten in me server heb zitten. 1x intern netwerk andere voor mijn adsl verbinding, met een gehackte alcatel.
Ik moet dus op bijde lan verbingen file sharing aanzetten, dat is dus niet de bedoeling!
Zodra ik filesharing uitzet krijg ik weer het probleem dat ik de group policies niet kan wijzigen en dus een error log krijg vol met userenv errors elke 5 minuten.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen zonder dus filesharing aan te hoeven zetten op mijn 2e lan verbinding.

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
had dit niet iets te doen met dns? alleen zorgen dat de dns updates en de srv records wijzen naar de interne lancard en niet naar de wan(dsl) kant?

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
is de wereld van got op vakantie? niemand anders?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KryTech schreef op 20 April 2003 @ 17:47:
I
Ik moet dus op bijde lan verbingen file sharing aanzetten, dat is dus niet de bedoeling!
Zodra ik filesharing uitzet krijg ik weer het probleem dat ik de group policies niet kan wijzigen en dus een error log krijg vol met userenv errors elke 5 minuten.
Vreemd, ik had met win2k op een multi-homed server daar toch echt geen last van.

Laat je je DNS wel binden aan alleen het interne adres?
Je nic voor de alcatel behoeft geen DNS instellingen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device