• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Tegenwoordig hebben veel mensen twee mobiele telefoons. Eén uitgebreide, met pda, mp3, camera enz. en daarnaast een simpele om alleen mee te bellen en af en toe een sms bericht mee te versturen. Of een zakelijke en een privé telefoon.
Ik heb nu een Nokia en een SPV, die ik door elkaar gebruik. Wat ik merk is dat het best lastig is om over te schakelen. Dat merk ik vooral bij invoeren van teksten. De spatie, punt en andere leestekens, t9 alternatieven en wisselen van invoermethode zitten bij elk merk anders. Waarom kunnen ze dat niet gewoon standaard maken? Ik sla bijvoorbeeld alle telefoonnummers op met +31 ervoor, en het duurt altijd even voor ik de goede toets voor de + te pakken heb. Want bij sommige merken moet je de toets ingedrukt houden, en bij andere een toets meerdere keren achter elkaar snel ingedrukt houden.
Op mijn werk heb ik daarnaast nog te maken met alle andere telefoonmerken, gelukkig hoef ik daar niet zo vaak tekst mee in te voeren.
Maar pas vroegen mijn ouders of ik alle namen en nummers in hun nieuwe DECT-telefoon wilde programmeren, met natuurlijk ook weer andere toetscombinaties 8)7 .
Hebben jullie daar geen last van? Ik bedoel ook eventueel het wennen aan een nieuwe telefoon van een ander merk dan je vorige.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb maar 1 telefoon, dus daar heb ik geen last van,

bovendien heb ik die om te bellen, en niet om allerlei onzin mee te doen,
maar waarom heb je dan geen 2 dezelfde merken,

ik heb zelf een Ericson R600 btw :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

lordsnow

I know nothing

Geen last van. Gewoon niet meedoen aan de mobieltjes-hype (om de 6 maanden een nieuwe mobiel aanschaffen bv).

Heb al 3 jaar dezelfde mobiel. Gebruik 'm alleen maar om te telefoneren. Mp3 afspelen, camera etc.. da's toch allemaal BS. Daar heb je andere apparaten voor.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Dat heb ik nu ook (8850 gold en een P800) maar wennen moet je altijd ff...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
lordsnow schreef op 20 april 2003 @ 17:49:
Mp3 afspelen, camera etc.. da's toch allemaal BS. Daar heb je andere apparaten voor.
Daar gaat het niet over. Ik bedoel het invoeren van teksten / telefoonnummers / gegevens. Dat hoeft niet voor het afspelen van mp3's en foto's maken met de camera.

• Korakal
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

Mja komt me bekend voor... met name de spatie (en de leestekens), die ga je op een gegeven moment zonder na te denken invoeren tussen de rest van de letters door. Als je dan ineens een ander merk hebt gaat het mis.
Gelukkig heb ik nu 3 telefoons van hetzelfde merk: Siemens S55 voor dagelijks gebruik, een M35 als backup en een 4010 micro als DECT. Die werken allemaal hetzelfde qua invoer :D
De overstap vanaf de T68i was ook niet zo groot; spatie zit bij beiden onder de 1.

Ik heb ook in een telecomwinkel gewerkt, daar liep ik inderdaad vaker tegen het 'probleem' aan :)

Verwijderd

Komt mij ook bekend voor. Ik wissel nog wel eens van mobieltje en bij de verschillende merken is het echt af en toe wennen qua menu's en tobo-gebruik. Nu hou ik gewoon ff bij twee, een philips DECT telefoon voor mijn vaste aansluiting en mijn nokia 6610. Hieraan ben ik gewend en ik blijf er nog wel ff tevreden mee.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou ik had me laatst getrakteerd op een SE P800. Daarvoor altijd Nokia's gehad.

Ik kon niet echt wennen aan de bedieningen en derhalve heb ik het (overigens veel te forse) apparaat binnen een week retour gebracht en vervolgens weer fijn een Nokia 6610 genomen. Die past weer in mijn kontzak. Da's toch prettig :)

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:36

Nitai

Live the life you love.

Ik heb nu een T68i en een 7210, ik ben ze beide gewend. Ik heb altijd een nokia gehad, dus het was wel ff wennen toen ik een T65 kreeg. Had veel van die geinige handige dingen die nokia toendertijd niet had. Ik was al weg van de t68i dus die heb ik dan ook later gehaald (vorig jaar juni), helaas is die nu bij de dealer voor herhaaldelijke problemen (ontvangst, andere partij kan mij niet horen etc. etc.)

Wilde over 1 maandje de P800 halen, maar ik twijfel. Ik heb geen zin in problemen naar pakweg 5 maanden, laten repareren en dan nog voordat het een jaar oud is terug brengen naar een servicepoint. Maar ik ga erg offtopic, wat ik altijd deed is gewoon sms'jes op 1 toestel tikke....en de andere niet voor sms gebruiken. Het is even omschakelen maar je leert het snel. Zoveel verschillen bijv. nokia en ericsson niet. De spatie is op een andere plek, de punt/vraagteken etc. ook het is even wennen na het eerste woordje. T9 maak ik ook gebruik van en dat is gewoon een grote uitkomst.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Waarom zou je in hemelsnaam 2 mobieltjes hebben? :? Ik heb er toch echt maar 1 nodig hoor......

Als je dan gaat PDA-en neem dan een PDA met bluetooth en een telefoon met bluetooth. Kun je tenminste van de internet mogelijkheden van dat ding gebruik maken terwijl je telefoon gewoon in je zak blijft zitten ;)

1 communicatiemiddel is meer dan voldoende. De rest knoop je daar maar aan vast met bluetooth ofzo :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
maartena schreef op 21 april 2003 @ 21:43:
Waarom zou je in hemelsnaam 2 mobieltjes hebben? :? Ik heb er toch echt maar 1 nodig hoor......
Ik heb twee abonnementen in gebruik: één van mijn werk en één van mezelf. Omdat ik niet elke keer simkaarten wil verwisselen heb ik dus ook twee telefoons.
De telefoon die ik indertijd van mijn werk had gekregen (3210) heb ik al snel door een nieuwere vervangen.
Mijn werk heeft toevallig heel veel met telefoons te maken, dus is het wat gemakkelijker om aan een nieuwe telefoon te komen.
Tenslotte is het ook wel een beetje mijn hobby.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

hetzelfde geldt voor mij, een abo is van de zaak en de andere is prive. Eentje hangt er maar een beetje bij in het weekend, maar gedurende de week zijn ze beide in gebruik.

Vandaar dat ik dan ook op zoek ben naar meer een licht mobieltje dan dat het multifunctioneel is. Voor mijzelf zou eentje GPRS en een lange gesprekstijd moeten hebben, whereas de andere (prive) gewoon leuk moet zijn :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 11:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb gewoon 1 telefoon die ik eik weinig gebruik.. zie niet in waarom ik er 2 zou moeten hebben :?

En om de 6 maanden een nieuwe telefoon.. tja.. ik heb deze nu bijna een jaar denk ik. :)

Twitter

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

ik zie ook niet in waarom jij er twee zou moeten hebben :P :) hehehe nee, zoals eerder gezegd, is het meer kostenscheiding tussen zakelijk en prive. Ik heb er dan ook een voor/van de zaak en een prive.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, weer een luxeprobleem erbij dus. Ik heb weinig telefoons gesleten in mijn leven en doe nu al weer meer dan 2 jaar met de 'company standard' :) De ellende met batterijen van Nokia neem ik maar voor lief. Een mobiel die ook mp3 kan spelen zou mij nog wel leuk lijken, maar aan de andere kant gebruik ik een walkman nooit. Ik zit 'm dus wel gewoon uit en wacht op de volgende mobiel, ooit...

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik gebruik door de week een 7650 (dat gebruik ik ook als agenda), en in het weekend een philips ozeo/sony j7 (afhankelijk van welke accu nog vol is). Omschakelen is niet bijzonder moeilijk, al vind ik dat kapje over de simkaart van de 7650 echt kompleet prut. SMS doe ik niet, daar heb ik dus geen last van :)

[ Voor 3% gewijzigd door epoman op 22-04-2003 12:14 ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
bla
dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door epoman op 22-04-2003 12:17 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb weleens een Siemens en een Nokia bij me, maar ik voer nooit tekst in eigenlijk. Dus dat probleem heb ik gelukkig niet :)
Pagina: 1