Toon posts:

Hardware-Firewall: welke poorten moet ik blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (router) Vigor2200E en wil de Hardware-Firewall ervan configureren, ik weet niet welke poorten ik moet blokkeren, kan iemand mij vertellen welke poorten ik moet afsluiten voor mijn hardware-Firewall? :)

En ik zou ook nog een Software Firewall willen draaien, welke firewall zou het beste zijn als je zowel een hardware als software firewall gebruikt op Windows XP? :P

Ik wil niet alle poorten afsluiten en alleen de poorten openen die ik wel gebruik _/-\o_

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het Grote Poortmappingsverhaal

lees deze maar even :)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

even je titel wat minder opvallend gemaakt...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Waarom ga je twee firewalls draaien? Beetje overbodig lijikt mij.

En als je de link van AMD_er volgt kom je er wel uit, wij kunnen moeilijk zeggen welke apps je gebruikt...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er ja maar daar staan de poorten niet bij die ik moet blokkeren om te voorkomen dat ik gehacked wordt...

Verwijderd

Topicstarter
Kazaa,McAfee,mirc,Mohaa,opera,internet explorer,SmartFTP,ICQ,MSN...

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 04:51

Quarin

Ondertitel... wasda?

Zoek op internet naar een lijstje met poorten met google vindt je genoeg, gewoon "port program". In die faq staan trouwens wel links met lijstjes met portmaps van veel voorkomde programma's.
Een software firewall is trouwens alleen nodig als je denkt dat er gevoelige informatie vanaf je computer wordt verstuurd anders is hardwarematig ruim voldoende.
En als laatste gebruik volgende keer de edit knop ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Block alles en zet dan alles open wat open moet. Dat gaat n stuk makkelijker dan eerst alles open zetten en dan dichtgooien wat dicht moet :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

In Het Grote Poortmappingsverhaal staat genoeg links naar lijsten met poorten.

Wij kunnen inderdaad moeilijk weten wat jij wel wilt blokkeren en wat niet, dat kies je namelijk zelf.
Je kan ook ff zoeken @ GoT naar topics hierover, er zijn er wel een paar.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.