Toon posts:

Ik zoek een router

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goedkoper router om mijn kakelmoden mee te delen en hij moet ook geshikt zijn voor ADSL

Kan iemand mij adviseren???

Verwijderd

gebruik een oude 486. Zie ook computertotaal! van december.

Verwijderd

de rt314 van Netgear is echt de perfecte concumenten router :) Bij mij is ie nu 816 uur up!!! en meteen een switch erbij :))
verder heb ik in die 816 uur geen een keer collission gehad!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat kan je dan met die router??? (newbie vraagje)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Wat kost die rt314?:9~

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Biazz
  • Laatst online: 03-07 18:35

Biazz

Doe vooral niet te duur. Linux router draait op 386(sx) met alleen 3.5" floppy. Dan nog maar 0.1load. Echt alleen routen heb je totaal nix voor nodig

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

RT314 is een router, switch, firewall, dhcp server, NAT capable alles in een solution die perfect werkt voor kabel en xDSL. Kost ca. $150 in de USA. Het kleinere broertje is de RT311 en die kan hetzelfde, excl. switch voor ca. $80

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Biazz

Biazz

Op dinsdag 21 november 2000 22:46 schreef afterburn het volgende:
RT314 is een router, switch, firewall, dhcp server, NAT capable alles in een solution die perfect werkt voor kabel en xDSL. Kost ca. $150 in de USA. Het kleinere broertje is de RT311 en die kan hetzelfde, excl. switch voor ca. $80
Tja lijkt me wel veel geld, voor 50piek tik je vast ergens een 386 opde kop. Goed je moet even rommelen met de linux router disk, maar als je een beetje handig bent moet dat gaan. DHCP ipMASQ NAT en de hele zooi zit er ook bij. (NAT weeknie zeker, maar IPMASQ werkt uitstekend). Kortom heb je weinig geld en een beetje verstand van linux/tcpip: koop een 386. Heb je veel geld en geen zin in getweak met een linuxbak koop die rt314.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil geen PC voor 50 piek want die zijn niet bedrijfs zeker.

Die router lijkt mij wel wat maar,
Waar kan ik deze kopen????

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

volgens mij kun je hem wel bestellen bij outpost.com, ik heb daar ook eens een SMC switch besteld....

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

kijk eens op www.practicallynetworked.com daar staan ze allemaal vergeleken, verder kun je hem via een nederlandse importeur krijgen of online in de VS bestellen (dat is zelfs met import kosten goed koper, why????:-(
een aantal mensen die ik ken hebben de rt314 ook online gekocht allemaal bij outpost.com
De rt314 is de snelste router........
In een poort doe je je utp van kabel modem en in andere 4 (of 8) van netwerk. Geen gezeik met installeren e.d nooit down, nooit rebooten En je kunt hem ergens in een kastje wegmoffelen, staat ook weer netjes :) hij wordt niet warm en maakt geen geluid. Wat wil een mens nog meer, jah dat hij in nederland net zo goedkoop als in de vs is :)

Verwijderd

Topicstarter
Is er nergens een NEDERLANDSE site waar ik de
Netgear rt314 Kan bestellen??

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Je kan ook de Zyxel 314 Prestige nemen, die is zelfs nog wat beter dan de netgear.

Bij ASCI en ook bij SWW kan je hem krijgen.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• Biazz

Biazz

Op dinsdag 21 november 2000 23:15 schreef Mono het volgende:
Nee ik wil geen PC voor 50 piek want die zijn niet bedrijfs zeker.

Die router lijkt mij wel wat maar,
Waar kan ik deze kopen????
Je moet zelf weten wat je koopt, het is jouw geld. Maar zo'n prefab router is echt niet stabieler dan linux op een 386. Linux is zeer stabiel en 386 is wel ongeveer het meest stabiele platform ooit gebouwd. Zelfs in het nieuwe space station gebruiken ze 386ers om dat ze erg betrouwbaar zijn.

maar goed, dit is gewoon ter uwer informatie, die prefab routertjes zijn ook wel goed, gewoon iets duurder en minder flexibel.

groet

Verwijderd

Kan wel zijn dat ze duurder zijn, maar sommigen onder ons willen graag een klein apparaat dat weinig tot geen geluid maakt en wat dan ook nog 24uur per dag aan kan staan zonder veel stroom te vragen. Nou, dan is zo'n routertje een mooie oplossing.

Kijk, ik had toch nog die pc staan, dus ik heb een FreeSCO routertje draaien, gaat ook perfect.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op donderdag 23 november 2000 07:18 schreef arnoudo het volgende:
Kan wel zijn dat ze duurder zijn, maar sommigen onder ons willen graag een klein apparaat dat weinig tot geen geluid maakt en wat dan ook nog 24uur per dag aan kan staan zonder veel stroom te vragen. Nou, dan is zo'n routertje een mooie oplossing.
is het ook, maar 't kan ook met een PC.
oud 386je (zit geen fan op) je hebt ook nog wel 386 desktop kassies zonder fan in de voeding. lekker klein en je hoort niks.
gebruik je zo'n single-disk linux router distrootje, die alles in ramdisk laadt, heb je ook geen harddisk nodig, dan is ie helemaal stil.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Je kunt wel blijven doorgaan over de drie- of vierzesentachtig; maar dat is voor een hoop mensen geen oplossing; zie jij bij de vriendin thuis al een stroomverslindende computer in de kast staan? die als de stroom een keer uitvalt van slag is enzo?

Ik heb zelf een laptop met twee netwerkkaartjes als router draaien; en meelserver, maar het liefst zou ik ook zo'n router gebruiken; is goedkoper en neemt nog minder stroom.

Laatste puntje:
Niet iedereen heeft de tijd om zich te verdiepen in linux.......

(toch?)

http://www.boekel.nu

Verwijderd

klein detail,
hij moet geschikt zijn voor adsl??

dus met mxstream??

dus moet hij pptp oftewel een vpn kanaal kunnen opentrekken?? Dacht het wel als het mxstream is. (zie oa www.hanscees.com voor mxstream met linux)

Je mag mij de eerste linux router disk aanwijzen die daar op werkt, of router ook. Volgens mij is zon router met mxstream weggegooid geld want hij doet het niet met mxstream!!!

wie weet hier meer over, want wij hebben klanten die dat ook graag willen.

groet

hc

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 13:18

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Een 386 zonder monitor, harddisk etc, vreet geen stroom! In een kant-en-klaar routertje zit ook electronica van ongeveer hetzelfde slag, dus het stroomverbruik zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Als een LinuxRouterProject-machine herstart door stroomuitval, is er niets aan de hand. Lost-clusters bestaan niet in een RAMdisk ;), dus de juiste configuratie wordt vanzelf weer geladen :)

Elke router met ethernet-interfaces is geschikt voor ADSL, aangezien de aansluiting van het ADSL-modem een 10Mbit ethernet aansluiting is! Ik zou wel 2 3Commetjes ofzo erin zetten (cpuload en betrouwbaarheid)

De vraag is dus alleen: wil je je een beetje verdiepen in Linux... tsja... dat kan iedereen voor zich uitmaken.

Verwijderd

elke router doet het met adsl? aan me hoela ja. Als het een router moet zijn moet hij pptp kunnen opstarten naar de alcatel adsl model. Om die pptp te kunnen opstarten hangt hij eerst aan een ethernet hub ja, maar dat is niet genoeg om hem te laten functioneren als router.

als het mxstream is tenminste, daar ga ik vanuit

proof me wrong

Verwijderd

Ik heb nog wel eeb Cisco 2503 Router liggen...voor een zachtte prijs........... neem alleen aan dat dat een beetje teveel van het goede is..

Verwijderd

kan je een cisco dan een vpn laten openen naar kabelmodem??_

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook wel ik had eigenlijk gehoop op een 600 gulden, maar ik heb nog geen router gevonden voor die prijs :(

Maar ik heb nog een P60 + floppydrive en FREESCO die erg makkelijk te configureren is, mischien is dat wel de oplossing
Pagina: 1