Toon posts:

Athlon Thunderbird 1400 wordt opeens warmer dan normaal

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn vorige PC, een Athlon ThunderBird 1400 op een ASUS A7V133 is vorig jaar oktober naar mijn neefje gegaan. Tot nu toe heeft hij onder Windows 2000 goed gedraaid, maar op dit moment heeft hij een probleem met zijn koeling.

De temperatuur is nu 57 graden idle, terwijl hij bij mij thuis in de zomer zelfs niet boven de 48 idle uitkwam. De kamer waar hij nu staat is 22 graden op het moment. Ik vind het vreemd dat de PC opeens een graad of 9 warmer loopt. Onder spellen kan dat oplopen tot ongeveer 68-70 graden. Dit is bij mij thuis nooit gebeurd, zelfs niet op de warmste dagen.

Er zit een HS+fan van Taisol op de processor. De HS is van alu, met een koperen plaat, en een koperen kern. De fan is 60x60x20mm (2.5 misschien). Deze draait op 4000 RPM. Tevens zit er een fan van 80x80mm achter in de kast, op 3000 RPM. Dat heeft bij mij altijd goed gelopen, maar nu wordt de PC opeens warmer dan verwacht.

Zou het kunnen dat de eventuele onderdruk in de kast problemen geeft? Kan ik beter nog een fan voor in de kast laten zetten, en ze beiden op 1500-2000 RPM instellen?

Bedankt voor alle suggesties.

• mauzwauz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 07:45
Met de temperatuur is niets aan de hand, het is zelfs hetjes. Die van mij wordt 60 graden op mijn Msi K7t Turbo 2.
Een extra casefan heeft heel weinig nut en maakt alleen maar extra lawaai.

Questions must be asked

• BwO
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 09:39

BwO

Up The Irons!

Hoort dit niet in Die-Hard Overclocking & Cooling thuis? Zie de Faq daar. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314 Waarschijnlijk gewoon uitgedroogde koelpasta...

[ Voor 22% gewijzigd door BwO op 20-04-2003 16:35 ]

<<Team BSD>> #22 OGR-24 - #12 OGR-25

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 13:38
haha, "onderdruk" of "overdruk" kan hier nooit problemen veroorzaken, omdat de fans voor computers niet geschikt zijn om (significant) drukverschil te kunnen genereren.
Misschien loopt je fan van je CPU langzamer door stof, of heb je destijds tandpaste gebruikt ipv koelpasta, wat nu is uitgehard :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

idd probeer even nieuwe koelpasta.. of denoods een andere koeler als je er nog 1 over hebt :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
mauzwauz schreef op 20 April 2003 @ 16:32:
Met de temperatuur is niets aan de hand, het is zelfs hetjes. Die van mij wordt 60 graden op mijn Msi K7t Turbo 2.
Een extra casefan heeft heel weinig nut en maakt alleen maar extra lawaai.
60 graden idle is echt niet netjes hoor. Maar zolang het stabiel blijft draaien en niet mee gaat overklokken hoef je niet bang te zijn. En 2 casefans erbij, 1 voor zuigen en 1 voor blazen, op 5volt hoor je geen eens. Je HD maakt nog meer lawaai. ;)

Misschien een betere koeler erop zetten.

dikzak

Verwijderd

nee 60 graden is echt niet goed ik heb dat nooit meegemaakt 60 graden. ik had hiervoor me WC een zalman 6000 al/cu die kwam nooit boven de 47 graden op silence mode. wat je kan doen is nieuwe koelpasta er tussen te zetten.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat tijdens vervoer de heatsink er beetje scheef op is gaan zitten ofzo. Of hij in ieder geval niet goed contact meer maakt. Kan ook doordat zoals eerder gezegd de koelpasta op is gedroogt. Ik zou dus gewoon de heatsink eraf halen, zowel heatsink als CPU goed schoonmaken. En dan koelpasta netjes opnieuw aanbrengen, heatsink er weer op, en dan denk ik dat het weer allemaal in orde is. Je kunt als je toch bezig bent de fans afzuigen met de stofzuiger, maar betwijfel of dit enig nut heeft.

Geen inspiratie

• mauzwauz
De Athlon 1400 Tb is een gewoon een erg warm wordende processor, extra casefans hebben vrij weinig nut. Ik heb zelf een fan aan de voorkant en aan de achterkant ook. Een Cooler Master HHC-L61 op mijn processor.
Mijn computer gebruik ik niet om over te clocken. Hij draait gewoon perfekt

Questions must be asked

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm wat denk je van stof :>
maak hem eens goe schoon en je zal zien dat hij in eens een stuk koeler is ;)

mare tog de temps zijn niet verkeerd hoor ;)
temps tot 70 graden zijn nog op
bij 80 moet je echt op gaan passen bij 90 is het alvast afschijd nemen van je proc :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mauzwauz
Stof kan zeker een probleem zijn.
De sensor op het moederbord kan ook niet al te nauwkeurig zijn.

Questions must be asked

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heeft ie niet gewoon een bios update gedaan? Vooral bij de ASUS a7v333 zitten ze nogal te klooien met de temperatuur weergave, en dat scheelt precies die 9 graden, waar je het over hebt.

Ik heb dezelfde config, na een bios update werd ie ook opeens 9 graden hoger, maar dat hoorde zo. En die temp is verder niet zo vreemd, kan ie makkelijk hebben.

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Als het systeem niet instabiel wordt, dan is er toch geen probleem! Nieuwe koelpasta kan i.d.d. soms ook wonderen verrichten (wel heel dun uitsmeren, he)!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
???? 20 graden hier buiten duzz mischien dat de temp omhoog gaat ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Gaius
  • Niet online
mare tog de temps zijn niet verkeerd hoor
temps tot 70 graden zijn nog op
bij 80 moet je echt op gaan passen bij 90 is het alvast afschijd nemen van je proc
Die temps zijn dus niet echt lekker. Toen ik een Athlon 1400 had draaien op 1533 heb ik em op hooguit 42 graden gezien. Alpha Pal 8045 met Papst fan op 3500rpm en 2x intake en 2x outtake op 8 volt, ook alle 4 papst (NGM geloof ik).

Bovendien, zoals caspergt al zegt, het wordt nog wel warmer. En als de lucht buiten je kast 10 graden omhoog gaat, wordt de proc dus ook met hetere lucht gekoeld, dus dan kan die toch wel eens de 80 graden halen. En dan is ie toch wel dicht bij overlijden, volgens mij.

• Shunt

Shunt

Boe

Thufir_Hawat schreef op 20 april 2003 @ 21:03:
[...]

Die temps zijn dus niet echt lekker. Toen ik een Athlon 1400 had draaien op 1533 heb ik em op hooguit 42 graden gezien. Alpha Pal 8045 met Papst fan op 3500rpm en 2x intake en 2x outtake op 8 volt, ook alle 4 papst (NGM geloof ik).

Bovendien, zoals caspergt al zegt, het wordt nog wel warmer. En als de lucht buiten je kast 10 graden omhoog gaat, wordt de proc dus ook met hetere lucht gekoeld, dus dan kan die toch wel eens de 80 graden halen. En dan is ie toch wel dicht bij overlijden, volgens mij.
mijn god nu begin ik echt iri te worden :D

een temp van ongeveer 60 tot 70 IS NIETS MIS MEE voral als je niet oc't of wat dan ook |:(
als een pc NIET instalbiel is IS ER NIETS MIS

Game PC

Verwijderd

jah oke maar je processor leeft dan ok niet veel langer met die constante hoge temp's. waarom zou je risico's nemen heb je liever een koeler processor en die veel langer leeft of heb je een hette processor die niet langer leeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 21:15 ]

• mauzwauz
Mijn athlon 1400 draait nu op 66 graden en het systeem draait stabiel. Bovendien is het een vrij stil systeem. Tuurlijk kan ik er meer fans ingooien met hoge toeren. Dit heeft tot gevolg dat het erg lawaaiig wordt.
Vind het best zo!

Questions must be asked

• Gaius
  • Niet online
Tuurlijk, 70 graden stressed bij een buitentemperatuur van 30 graden is geen probleem.

Maar 70 graden idle, bij een buitentemperatuur van 20 graden lijkt me aan de hoge kant, aangezien die processor bij een hittegolf nog veel heter wordt stressed.

Verwijderd

[quote]mauzwauz schreef op 20 April 2003 @ 21:17:
Mijn athlon 1400 draait nu op 66 graden en het systeem draait stabiel. Bovendien is het een vrij stil systeem. Tuurlijk kan ik er meer fans ingooien met hoge toeren. Dit heeft tot gevolg dat het erg lawaaiig wordt.
Vind het best zo!

66 graden is dat stressed? zo jah dan vind ik het wel goed voor een dood normale koeler. ik heb ook een 1400 athlon zoals je ziet in me spec die processor wil wel wat warm worden en niet een beetje ook. en zoals ik hier lees in deze topic dat sommige mensen 70 tot 90 graden halen dan schrik ik wel en ook wel verbaast waarom: als je 90 graden haalt met je processor dan ben ik nog wel blij dat ie dan nog leeft en meestal is het niet het geval :D

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 21:13:
jah oke maar je processor leeft dan ok niet veel langer met die constante hoge temp's. waarom zou je risico's nemen heb je liever een koeler processor en die veel langer leeft of heb je een hette processor die niet langer leeft.
ja idd een proc gaat gemiddelt op een temp van 50 a 60 graden 20 jaar mee ;) draait hij op 80 graden gaat hij 10 jaar mee
draat hij op 40 graden draait hij 60 jaar mee WHAT HEB JE ER AAN :P
geen enkel tweaker houd zijn pc zo lang :D

Game PC

• mauzwauz
[quote]Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 21:23:
mauzwauz schreef op 20 April 2003 @ 21:17:
Vind het best zo!

66 graden is dat stressed? zo jah dan vind ik het wel goed voor een dood normale koeler. ik heb ook een 1400 athlon zoals je ziet in me spec die processor wil wel wat warm worden en niet een beetje ook. en zoals ik hier lees in deze topic dat sommige mensen 70 tot 90 graden halen dan schrik ik wel en ook wel verbaast waarom: als je 90 graden haalt met je processor dan ben ik nog wel blij dat ie dan nog leeft en meestal is het niet het geval :D
Hij is stressed, maar vind jij een Cooler Master HHC-L61 een dood normale koeler?

Questions must be asked

Verwijderd

nee dat zeg ik ook weer niet maar stel dat je proc 70 stressed en je zet je pc aan op een warme dag in de zomer na effe gamen valt je pc uit wat doe je eerst kijken of je heatsink heet is. maar wat blijkt later dat je processor dood is gegaan door de warmte. En je bent helemaal blut. dan leek het toch wel slim geweest te zijn om effe je cpu kouder te krijgen of niet?. kijk ik kan makkelijk zeggen want ik heb een wc heel mooi, maar mensen die niet deze optie hebben en toch de hette processor kouder te houden. moeten toch maatregelingen nemen voor dat het fout gaat!.

Verwijderd

[quote]mauzwauz schreef op 20 April 2003 @ 21:26:
[quote]Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 21:23:

[...]

Hij is stressed, maar vind jij een Cooler Master HHC-L61 een dood normale koeler?

ik heb geen ervaring met die coolermaster maar zoals ik het zie is het een heatpipe model van koper maar toch vind ik het dan raar want als ik met mijn zalman al/cu op 45graden stressed kreeg en jij met een full koper koelblok 66 graden haalt dan is het nog steeds hoog.

• mauzwauz
Dat komt omdat het een silent model is en het type koelpasta is niet optimaal.

Questions must be asked

Verwijderd

Topicstarter
Met de temperatuur is niets aan de hand, het is zelfs hetjes.
Nou, dat vind ik dus niet. Hij is ruim 10 graden hoger dan normaal.
Misschien loopt je fan van je CPU langzamer door stof, of heb je destijds tandpaste gebruikt ipv koelpasta, wat nu is uitgehard.
Ik heb de computer al open gehad. Er zit nauwelijks stof in de fan of in de heatsink. De koelpasta is Arctic Silver 2.
...een andere koeler als je er nog 1 over hebt.
Geen optie. Deze koeler heeft de Thunderbird 1400 bijna altijd onder de 60 graden gehouden, zelfs na gamen op de warmste dagen. Het verschil tussen idle en full load was altijd 8-10 graden. Een gemiddelde temp na een flink spel was ongeveer 57-58. Het hoogste dat ik ooit heb gezien was 62 graden toen het op mijn eigen kamer ruim 30+ was. Deze koeler wordt niet opeens slecht hoor.
Ik denk dat tijdens vervoer de heatsink er beetje scheef op is gaan zitten ofzo.
Dat is niet gebeurd. Hij heeft bij mijn neefje al een paar maanden goed gedraaid. Dit is een fenomeen van de laatste 2-3 weken.
Ik heb zelf een fan aan de voorkant en aan de achterkant ook. Een Cooler Master HHC-L61 op mijn processor.
Dat is een vliegtuig. Hoor je jezelf nog wel denken?
erm wat denk je van stof?
Er zit geen stof in. Hetgeen er nog inzat, heb ik al vorige week weggeblazen met zo'n luchtdruk spuit.

Shunt: Kap eens met die :> smilie!
De sensor op het moederbord kan ook niet al te nauwkeurig zijn.
De nauwkeurigheid van de sensor verandert niet zomaar zonder reden.
Heeft ie niet gewoon een bios update gedaan?
Nee. Er zit een wachtwoord op dat BIOS. Ik wil niet dat mijn 13 jaar oude neefje met de FSB en dergelijke gaat kloten. Hij is iemand die veel uitprobeert, maar voor dergelijke zaken is hij nog niet ver genoeg.
Die temps zijn dus niet echt lekker. Toen ik een Athlon 1400 had draaien op 1533 heb ik em op hooguit 42 graden gezien.
Dit geloof ik niet. Een TB1400@1533 verstookt ergens in de 80 watt op full load. Dat haal je nooit, om die op 42 graden te krijgen onder volle belasting. Niet met een normale koeling. Ik denk dat hier eerder iets met je tempsensor aan de hand is geweest.
Maar 70 graden idle...
Nee, 70 graden full load na een 3D spel.

Samenvattend: alle triviale dingen zijn al geprobeerd. Een update van het BIOS is compleet nutteloos. Het enige dat ik misschien ga doen is de koelpasta vervangen; dit doe ik bij een AMD echter niet zelf. Het geklooi met schroevendraaiers voor de klemmen van de koeler, de dunne core.. daar begin ik niet aan. Pasgeleden heb ik een Thoroughbred 1800+ voor een kennis op een bord laten zetten. Die proc loopt 41 graden full load, met een Arctic Super Silent. Als de koelpasta wordt vervangen, dan komt er waarschijnlijk ook zo'n TBred 1800+ in te zitten. Het is mainboard revisie 1.05*, en met de laatste BIOS kan het bord deze processoren aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 21:57 ]

Verwijderd

waarom zet je zelf geen nieuwe koelpasta? is nix moeilijks aan alleen een klein drupje artic silver en uitstrijken koeler erop en draaien maar.

• Gaius
  • Niet online
Dit geloof ik niet. Een TB1400@1533 verstookt ergens in de 80 watt op full load. Dat haal je nooit, om die op 42 graden te krijgen onder volle belasting. Niet met een normale koeling. Ik denk dat hier eerder iets met je tempsensor aan de hand is geweest.
Ach, m'n 2200+ draait nu op 36 graden, dus m'n temp sensor lijkt ok.
Maar ik zie het al: ik bedoelde 52 graden... Dat niemand dat snapt. :+
Alzheimer slaat vroeg toe dit jaar, gelukkig had ik nog een kopietje van MBM interval log van vorig jaar. Daar draait ie op 40 graden op 1400 MHz. In dat log bestandje zie je trouwens goed waar ik m'n computer opstartte in m'n nieuwe kast: De temperatuur van tempsensor3 (northbridge?) ging gelijk 11 graden naar beneden. :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ook een AMD Athlon Thunderbird 1400 (Draait op 1400 MHz, volgens proggies op 1394(?))

Temps op dit moment:
CPU: 57 graden (idle)
CHASSIS: 32 graden

Specs:
Die AMD 1400 natuurlijk
MSI K7T Turbo
2 x WD 800JB HDD
Enhance UQ 300 watt voeding
ATI Radeon 8500 DV All In Wonder
Pioneer DVD speler
LiteON 52x CDRW

allemaal hitteproducerende hardware componentjes ... dit alles in een Chieftec bigtower

Koeling:
Alpha PAL 8045 heatsink
Artic Silver III koelpasta
Op de heatsink: Papst 80x80 fan (niet temp.gestuurd)
Voorin de kast bij de HDD's nog 2 maal zo'n koeler (intake)
Achterin de kast onder de voeding nog een keer (outtake)

Maar het draait stabiel. Niet gekker dan anders, niks op aan te merken.

En zoals al in dit topic is opgemerkt, zou ik er inderdaad een andere koeler of fan op kunnen zetten, maar dan heb ik een stofzuiger/vliegtuig effect.
Mijn systeem is nu _erg_ stil dus waarom zou ik er wat aan veranderen ..

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 20-04-2003 22:23 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Gaius
  • Niet online
Ik heb ook een AMD Athlon Thunderbird 1400 (Draait op 1400 MHz, volgens proggies op 1394(?))
FSB=133
Multiplier=10,5

10,5 x 133 = 1396

Verwijderd

hey dreeke je moet je optie high perfomance aan zetten en cas 2 dan krijg je te zien dat ie op 1.4ghz loopt volgens het prog.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Juh, ff de stofzuiger erdoor, en nieuwe koelprut. Dan is alles weer goed :)
Btw; 60graden is niet normaal :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nu ook een soortgelijk probleempje. Mijn Tbird 1,2 Ghz loopt altijd al vrij warm. Met een dikke 70 watt energieopname is dat natuurlijk niet zo vreemd >:) Nu heb ik de laatste week veel last van crashes als ik bijvoorbeeld eens flink mpeg omzet. Vanmiddag dus even opengehaald en koeler eens stofvrij geblazen. Koeler er weer op en bats, meteen dikke 76 graden in BIOS hardware monitor. GEen verse koelpasta gebruikt natuurlijk, n00b die ik ben, dus dat zal het probleem dan ook wel zijn.

Maar goed, toch maar een andere fan op het oog, eigenlijk meteen ook maar een verse, snellere CPU. Moraal: het komt nauw aan met de laatste Tbirds van mijn serie, het zijn echt dikke warmtestokers. Een goede koeler en koelpasta lijken mij plicht. Onder goede koeler wordt dus geen Superorb verstaan ;(

• mauzwauz
Door FirePower - Sunday 20 April 2003 21:52--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb zelf een fan aan de voorkant en aan de achterkant ook. Een Cooler Master HHC-L61 op mijn processor.
Dat is een vliegtuig. Hoor je jezelf nog wel denken?

Edit:
Deze koeler hoor je juist niet. Dit is juist de silent versie.
Ik denk dat je in de war bent met de HHC-O1

[ Voor 81% gewijzigd door mauzwauz op 21-04-2003 09:16 ]

Questions must be asked

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 10:25
Mijn 1400@1410 :+ Is idle rond de 56 graden. Maar als het koetje aanstaat dan gaat ie toch richting de 66 graden. Maar nu het weer warmer wordt buiten, gaan de temperaturen ook weer omhoog, maar mijn TB is nooit warmer geweest dan 70 graden.

Koeling?

CPU: GlobalWin FOP32-1
Case: 2x 80mm outtake.

Maar waarom zou je er druk over maken dat ie nu wat warmer wordt? Zolang hij maar niet rond de 80 graden gaat zitten is er niets aan de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door MortalPiso op 22-04-2003 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Normaal maak ik me over de temperatuur niet zo druk. Ik zou echter wel graag een verklaring vinden waarom de processor opeens sinds een bepaalde tijd warmer wordt. In het verleden was de temperatuur lager, maar nu neemt die opeens zonder enige reden toe. Dat vind ik redelijk vreemd...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

het is goed mogelijk dat de fan op de koeler een beetje aan het verslijten is en daardoor minder cfm genereert. en het is de laatste week gewoon warmer dan hiervoor dus dat
en hoewel ik snap dat je het vreemd vind, zou ik me er niet zo druk over maken :)
mijn 1200@1400 doet al een jaar tegen de 80 graden stressed :)
t zijn gewoon kleine kacheltjes :(

reactie op wekkel, das dus met een copper orb :)

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 22-04-2003 12:33 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
je zegt net dat het een verschijnsel is van de laatste paar weken? Als je buiten komt (ok fout tweakers komen niet buiten :P) heb je toch ook gemerkt dat het warmer is, en vanaf oktober is het niet zo warm geweest, tel daarbij op dat de pc nu op een andere plaats staat (bij je neefje) waar het ook warmer kan zijn (bv slaap kamer op de schaduw kant bij jou en hete zolderkamer bij je neefje)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 22 april 2003 @ 12:29:
je zegt net dat het een verschijnsel is van de laatste paar weken? Als je buiten komt (ok fout tweakers komen niet buiten :P) heb je toch ook gemerkt dat het warmer is, en vanaf oktober is het niet zo warm geweest, tel daarbij op dat de pc nu op een andere plaats staat (bij je neefje) waar het ook warmer kan zijn (bv slaap kamer op de schaduw kant bij jou en hete zolderkamer bij je neefje)
Dat zou heel misschien kunnen. Het wordt op de kamer van mijn neefje meestal sneller warm dan op de mijne. Mijn kamer ligt aan de schaduwkant, en die van mijn neefje aan de zonkant. (De kamers liggen tegenover elkaar: overburen dus. Hij is ook met elk probleem snel bij mij... :/ ) Op de warmste zomerdagen van vorig jaar werd de CPU hier ongeveer net zo warm als nu bij mijn neefje. Ik durf er al bijna niet aan te denken wat er zou kunnen gebeuren als het nog warmer wordt. Ik moet echter wel zeggen dat het op mijn kamer niet significant koeler is dan op de zijne, midden in de zomer.

Ik zal het wel zien. Wellicht adviseer ik wel om een Thoroughbred B 1700+ erop te laten zetten, met wat nieuwe koelpasta. Dan is het koelingsprobleem voor altijd voorbij. Dan kan de Thunderbird naar de PC van mijn oom, met een lekkere nieuwe dikke koeler.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 15:12
zo kan je het ook oplossen ja :P

ik ken et btw dat mensen snel naar je komen als ze probs hebben je hun pc.

[ Voor 55% gewijzigd door Puc van S. op 22-04-2003 17:06 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1