Toon posts:

Div/x over Wifi, gaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (met Wifi maar die gebruik ik nog niet) en die gebruik ik om Div/x films te kijken op TV. Nu moet ik elke keer mijn laptop aansluiten aan mijn netwerk om de films over te kopieren, maar eigenlijk wil ik ze rechtstreeks kunnen openen vanaf mijn server via Wifi.

Als ik het volgende rekensommetje er op los laat zou het moeten kunnen maar ik vraag me toch af of iemand dat ooit al eens heeft geprobeerd.

Als een film 1 uur duurt en 700 Mb groot is krijgen we;
700/60=11,5 Mb per minuut en dat maakt 0,194 Mb per seconde
keer 8 (voor de bits) komen we dan op 1,55 Mbit/s.

Nou heb ik me ooit laten vertellen dat je van de 11 Mbit theoretische standaard netto ongeveer 5 Mbit over zou moeten houden dus dat zou genoeg moeten zijn, maar aangezien je ook je reactietijd flink achter uit gaat vraag ik me af of de data toevoer dan niet vastloopt.

Dus kortom is er iemand die dit ooit heeft geprobeerd of twijfelt aan de theorie?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er is slechts 1 manier om het uit te vinden, en dat is en blijft proberen,

een rekensommetje kan zo gemaakt worden, maar in de praktijk zal het altijd anders lopen is mijn ervaring.

dus:

probeer het :)

suc6

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:59
Kan makkelijk volgens mij, ik heb ook via 10Mbit netwerk films gekopieerd, duurde 10 minuten ofzo. Dus als je een film hebt van een uur hou je bandbreedte zat over.

Roomba E5 te koop

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19
1. probeer het zelf eens, wat is het probleem om het zelf eens aan te sluiten.
2. Bij ons thuis heeft een PC een 10mbit NIC, daar kun je nog steeds soepel DivX op kijken. Alhoewel ik niet weet of dat full of half-duplex is.
3. je geef zelf aan dat je theoretisch maximaal 1,55 mbit nodig hebt. En 11 mbit beschikbaar, misschíen doet ie het. (sarcastisch, beetje stopwoordje, nadruk op tweede lettergreep)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
als ik rotzooi van mijn pc naar mijn laptop stuur over wifi zit ik rond de 3 a 400 kb per seconde als ik achter in de tuin zit... dat moet dus wel lukken. het enige nadeel is dat je af en toe onderbrekingen hebt van een paar tienden van een seconde. dat is zo ongeveer standaard met wifi. en dan stotterd je film dus.. tenzijn je een soort geheugen hebt van een paar seconden...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
De bandbreedte is geen probleem. Meeste films zijn rond de 1 Mbit met uitschieters tot 2 a 3 Mbit.
Het probleem zit hem vaak in de CPU...

Een draadloos netwerkkaart kan makkelijk (te) veel CPU power trekken, waardoor er (bij sub-GHz processors) soms te weinig tijd overblijft om ECHT vloeiend te spelen. (is mijn ervaring).
Zeker in snelle scenes (meer data nodig, dus meer belasting door de WiFi kaart) heeft de CPU net ff de extra cycles nodig voor decoding. Dan kan net teveel zijn...

Anyway, waarom probeer je het gewoon niet ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wou eerst weten of het kan voordat ik een Access Point ga kopen

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:56
Wat zijn de specs van de cpu van de laptop :?
Ik denk wel dat ie het wel trekt als het een beetje fatsoenlijke cpu is..

Verwijderd

Ik zit hier op een compaq m700 te werken (in de tuin) maar ik kan hier als ik dat zou willen gewoon een divx of iets dergelijks spelen.

Een (geripte) dvd is natuurlijk te veel van het goede maar een divx van 700 meg in een uur loopt hier goed. ik gebruik deze functie dan ook vaak door een film beneden op de tv te kijken zonder al te veel poespas. Oplader en audio/video kabel inpluggen en klaar. Voedding is al niet eens nodig maar divx kost nu eenmaal wat cpu kracht en dat is best nadelig voor de accu.

Spec's:
Compaq armada m700
500 MHz
256 MB ram
Edimax wlan kaart en access point. (access point staat op 10 mbit aan het bedrade netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik het dan inderdaad maar ga proberen

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 08:22

ralfbosz

xm create bosz -c

Ook een keer geprobeerd, werkt perfect. Alleen de player leek wel eerst een groot deel van de film in te lezen dus voor het eindelijk begon duurde wel een paar minuten... Maar er zit een DVD-speler in de laptop, dus gebruik meestal die :).

rm -r *

Verwijderd

Mja, een divx "inlezen" duurt idd even. Eerst wordt de speler gestart, en als de film gestart wordt volgt hier een laadsessie van een seconde of 10. Dit is ook meteen een soort van buffer. Als ik onder het spelen de netwerkkabel uit de accesspoint trek, en er na een aantal seconden weer in doe, blijft het spelen van de film ononderbroken doorgaan. Er wordt dan wel als de kable weer aangesloten is gedurende een korte periode erg veel netwerk verkeer opgewekt omdat de buffer weer bijgevuld moet worden. Mijn "beste" speler vind ik nog steeds de media speler omdat deze best veel vooruit buffert. Powerdvd doet het ook goed en met mindere cpu load, maar slechter geluid/andere beeldverhoudingen.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Geen probleem om Divx over Wifi te kijken.
Zit hier met een LevelOne set (22Mbps kaartjes met WlanRouter als accesspoint op 100Mbit thuisbot) en heb zo gemiddeld 4-5Mbit (2 betonvloeren op ca. 15m regenboog afstand). Filmpje kijken houdt alleen niet over omdat het gewoon te licht is, zo overdag buiten.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

offtopic:
Volgens mij gaat het erom dat ie zijn lap aan de tv koppelt. In iedder geval staat mijn tv niet buiten :P

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaring met BenQ AWL 500 access point?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19
Ik denk dat je daarvoor eerst ff de FAQ gelezen moet hebben om te weten dat GoT dit soort vragen niet op prijs stelt
namelijk: [rml]Kaj. in "FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-"[/rml]
en dan het tweede punt

[ Voor 24% gewijzigd door OnTracK op 20-04-2003 20:02 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Wat ook telt is de encryptie, gebruik je op je wlan 64 bit of 128 bit of helemaal geen encryptie. Die 11 mbit die is alleen zonder encryptie.

Verwijderd

k keek gister toevallig een DIVXje 2x 700mb in my case. en dat was ongeveer volgens du meter 300kB/s wat er incoming was vanaf me Fileserver

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Met mijn 10 mbit half duplex netwerk kon ik makkelijk divx kijken en nog bestanden via ftp overpompen.
En WMP bufferd als het goed is ook iets, dus wat packet loss/lag moet geen probleem zijn.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

shakedown schreef op 20 April 2003 @ 16:19:
als ik rotzooi van mijn pc naar mijn laptop stuur over wifi zit ik rond de 3 a 400 kb per seconde als ik achter in de tuin zit... dat moet dus wel lukken. het enige nadeel is dat je af en toe onderbrekingen hebt van een paar tienden van een seconde. dat is zo ongeveer standaard met wifi. en dan stotterd je film dus.. tenzijn je een soort geheugen hebt van een paar seconden...
en dat noem je dus een buffer... ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 19:53:
heeft er iemand ervaring met BenQ AWL 500 access point?
Jup, heb dat ding pas gekocht bij eoa opruimings bedrijfje.

Er zat een engelse stekker aan de adapter met een verloopje om hem hier te kunnen gebruiken.

de antenne zit aan het apparaat vast dus als je er zoals ik een buiten antenne op wilt aansluiten kom je een beetje aan het modden.

ik heb een bnc connector in het APtje getweakt en een simpel biquad antennetje onder de dakgoot gehangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/lincomatic/biquadfeed.jpg

DivX loopt er btw prima over

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt!
Pagina: 1