Ik heb een laptop (met Wifi maar die gebruik ik nog niet) en die gebruik ik om Div/x films te kijken op TV. Nu moet ik elke keer mijn laptop aansluiten aan mijn netwerk om de films over te kopieren, maar eigenlijk wil ik ze rechtstreeks kunnen openen vanaf mijn server via Wifi.
Als ik het volgende rekensommetje er op los laat zou het moeten kunnen maar ik vraag me toch af of iemand dat ooit al eens heeft geprobeerd.
Als een film 1 uur duurt en 700 Mb groot is krijgen we;
700/60=11,5 Mb per minuut en dat maakt 0,194 Mb per seconde
keer 8 (voor de bits) komen we dan op 1,55 Mbit/s.
Nou heb ik me ooit laten vertellen dat je van de 11 Mbit theoretische standaard netto ongeveer 5 Mbit over zou moeten houden dus dat zou genoeg moeten zijn, maar aangezien je ook je reactietijd flink achter uit gaat vraag ik me af of de data toevoer dan niet vastloopt.
Dus kortom is er iemand die dit ooit heeft geprobeerd of twijfelt aan de theorie?
Als ik het volgende rekensommetje er op los laat zou het moeten kunnen maar ik vraag me toch af of iemand dat ooit al eens heeft geprobeerd.
Als een film 1 uur duurt en 700 Mb groot is krijgen we;
700/60=11,5 Mb per minuut en dat maakt 0,194 Mb per seconde
keer 8 (voor de bits) komen we dan op 1,55 Mbit/s.
Nou heb ik me ooit laten vertellen dat je van de 11 Mbit theoretische standaard netto ongeveer 5 Mbit over zou moeten houden dus dat zou genoeg moeten zijn, maar aangezien je ook je reactietijd flink achter uit gaat vraag ik me af of de data toevoer dan niet vastloopt.
Dus kortom is er iemand die dit ooit heeft geprobeerd of twijfelt aan de theorie?