Toon posts:

[IRC]Foutmelding, wat is de oorzaak....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg heel vaak de een foutmelding in mIRC, met deze melding wordt ook telkens de verbinding verbroken.
Dit gebeurd soms wel tot 10 keer per dag....

Melding:
[15:36] * [10053] Software caused connection abort
[15:36] * Disconnected
[15:36] * Connect retry #1 se.quakenet.org (6667)

Elke keer wordt dus ook de verbinding verbroken, vind dit zeer irritant, 1x is niet erg maar het gebeurd zo vaak en kan geen oorzaak vinden van het probleem.
Ik gebruik mIRC in combinatie met XPprof en chello, iemand een idee wat dit is en wat ik er aan kan doen om het te verkomen?!?!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Draai je geen scripts erbij?

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nnscript 3.71 en dat "kaal", dus geen extra scripts sripts of addons..
Verder geen enkele andere IRC toepassingen

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 09:18
heb afentoe het zelfde probleem, maar wat ik merk is dat het bij alle mirc's gebeurt die je hebt lopen, kheb hier 1 bot lopen + mijn eigen mirc client, maar als het bij de een gebeurt, dan gebeurt het bij de andere ook.
Volgens mij wordt dit veroorzaakt doordat de internet connectie wegvalt, want ik krijg dezelfde melding als ik bevoorbeeld gewoon de utp stekker uit mn pc trek.

Arrows are made to fly, so are aeros.

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe vind ik niet erg, maar het is vaak 1 keer per uur, vind dat niet meer normaal.
De internet connectie valt niet weg, ik heb een ping monitor lopen en die valt niet uit als die error gebeurd.
Op de mirc site staat weinig tot niets aan informatie over deze error....

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Google :
Error: *** [10053] Software caused connection abort

This is not a mIRC error, this is a winsock error. caused when the tcp/ip stack (dial up networking) is reset. It could also be your ISP resetting your connection, bad phone/cable lines, or a bad modem.
check dit ook ff.

[ Voor 13% gewijzigd door MM- op 20-04-2003 18:02 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

One day I'm gonna find that peer dude, and reset HIS connection!! :+
Maar ff ontopic, ik heb het ook zo'n 3 keer per dag met Linux (Debian) router. Toen ik nog Winroute had als router had ik er nooit last van :/

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 21-04-2003 00:58 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FreakNL schreef op 21 April 2003 @ 00:57:
[...]

Maar ff ontopic, ik heb het ook zo'n 3 keer per dag met Linux (Debian) router. Toen ik nog Winroute had als router had ik er nooit last van :/
Lijkt me ZEER sterk dat dat het probleem is. Ik gebruik ook linux (toevallig ook Debian) als router, en dat gaat al jaren perfect. Vaak connection resets krijgen is gewoon een probleem met je verbinding en/of instellingen. Ik ben zelf al vanaf 18 april om 1 uur 's ochtends verbonden met irc.acc.umu.se en irc.tweakers.net. Vanaf debian. Met Planet ADSL.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Als ik die melding krijg ligt het 9 van de 10 keer aan me internetverbinding die gewoon even een hik heeft.

Verwijderd

Dat ligt aan quakenet...

Heeft bijna iedereen die geconnect is op quakenet...

probeer eens snoke.nl.quakenet.org... die heeft dat minder tot bijna nooit.
Pagina: 1