Toon posts:

eminent router + chello valt internet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een router geinstalleerd en nu is het geval dat mijn internet verbinding met enige regelmaat uitvalt. Als ik mijn modem en router dan reset (stekker in/uit) en de pc opnieuw opstart, dan werkt het weer.
Nu heb ik volgens mij al de instellingen in windows goed staan en ook het goede mac adress gecloned, maar nog steeds valt internet weg. Dit is soms al na 10 min of na een aantal uren. ik heb al een nieuwe router gekregen, dus daar ligt het hoogst waarschijnlijk ook niet aan. Als de internet verbinding wegvalt, dan kan ik ook niet meer in het menuutje van de router komen.
Specs:
Amd 1700+,512MB,WinXP,Eminent EM 4012 Router, Chello. :'( :'(
kan iemand mij hier mee helpen????

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Als de verbinding wegvalt, kom je dus ook niet meer in de webinterface van de router... Heb je op dat moment nog wel het IP-adres wat je van de router hebt gekregen? Het kan dus aan 2 dingen liggen: de computer of de router. Niet aan Chello natuurlijk want anders kwam je nog wel gewoon in die webinterface.

Als hij weer wegvalt, doe dan eens ipconfig /release en dan ipconfig /renew in een dosprompt (je weet wel, start -> uitvoeren -> cmd). Als je dan weer een IP-adres krijgt betekent het dat je router nog leeft. Als je die niet krijgt gaat je router blijkbaar steeds dood na 10 minuten ofzo.

Tenminste... het veranderen van de duplexmodus zou ook nog kunnen helpen. Je zou eens wat kunnen experimenteren met het vastzetten daarvan. De duplexmodus vind je in Start -> Configscherm -> Netwerkverbindingen -> Eigenschappen van de LAN-verbinding -> Configureren -> Tabblad Geavanceerd en dan kan het daar verschillende benamingen hebben: vaak heet het 'verbindingssnelheid/duplexmodus' of 'linkspeed/duplexmode' of 'mediumtype'. Zet die bijvoorbeeld eens vast op 10 mbit, half duplex en kijk of ie nog steeds wegvalt.

Good luck! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het veranderen van de duplexmode heb ik al geprobeert, maar dat werkt niet!!
Het probleem is ook, dat als internet weggevallen is, dat dan de instellingen
(TCP/IP) in windows nog steeds goed blijven staan en dat daar geen veranderingen
in zijn. Maar ik zou nog even kunnen kijken als internet weer wegvalt met ipconfig

Verwijderd

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ook ik maak verbinding via een eminent router met Chello Light.
Mijn draadloze verbinding werkt doorgaans gewoon goed alleen om de zoveel tijd gooit mijn router de verbinding eruit.
De ene keer na 10 minuten en de andere keer na een paar uur.

Als ik mijn modem dan van het stroomnet haal en opnieuw aansluit heb ik direct weer verbinding.
Ik heb inmiddels al een nieuwe router ontvangen van de plaatselijke PC shop maar het probleem blijft bestaan.

Ik zag na even zoeken hier dit Topic staan, alleen zag ik hier nog geen oplossing bij staan.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen.
Als jullie meer gegevens nodig hebben hoor ik het wel.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Geen firmware-update verkrijgbaar? Helpt 't niet als je alleen je router van de stroom haalt? Krijgt je router na een reset een IP-adres? Kun je de web-interface van de modem na alleen een router-reset nog bereiken?

[ Voor 73% gewijzigd door Bergen op 15-05-2005 21:02 ]

Verwijderd

Ik heb de firmware inmiddels ge-update. Dat helpt ook niet.
Ik haal telkens alleen de router van de stroom af en dan heb ik weer verbinding.
De router krijgt na een reset gewoon een IP adres.
Als mijn verbinding wegvalt kan ik ook de web-interface van de router niet bereiken.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dan lijkt het erop dat de lease die je van de router krijgt niet verlengd wilt worden. Een complete nieuwe aanvraag ('helemaal' vanaf DHCP_DISCOVER) werkt dus wel, maar vanaf DHCP_REQUEST niet. Draai je misschien een firewall? (Zo ja, schakel die eens uit, als dat niet werkt: deïnstalleer hem eens. Een firewall is trouwens zowieso niet supernuttig als je een router hebt, maar dat terzijde.)

Verwijderd

De Firewall van Windows staat uiteraard uit.
Ook heb ik de Wireless Zero Configuration uit staan omdat ik een proggie van eminent gebruik.
In Norton 2005 heb ik ook de firewall uitstaan dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heb wederom een mailtje gestuurd naar de helpdesk van eminent maar betwijfel of die mij verder kunnen helpen.

Verwijderd

To Messyme: Is het jou ondertussen al gelukt om het probleem op te lossen?

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier. Met grote regelmaat valt mijn eminent modem uit (met kabelfoon).
Valt wel op dat het bij iedereen gaat om een eminent router en kabelinternet.

Maar ik zat te denken aan omruilen of nieuwere firmware, maar beiden hebben dus geen resultaat.

Is er inmiddels al iemand die toevallig een oplossing heeft??

Verwijderd

Wat voor een modem heb je ?

Oude com21 modems(of pre docsis) willen nog wl eens gaan "arp stormen". Of te wel te veel arp request uitsturen. Daar zijn de huis tuin en keuken routers wat gevoellig voor. Heb je een doscis modem(motorola etc) dan weet ik het ook zo 123 niet.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Soortgelijke problemen heb ik eerder gezien met een Eminent router + Motarole kabel modem (@home). Alleen kon er dan geen wireless verbinding opgezet worden met de router, misschien een naar de volgende twee punten kijken:

1. De nieuwste firmware in je router gezet.
2. De eigendrivers van je wireless PC kaart installeren. (als het b.v. een Intel chip betreft installeer dan ook die drivers van de Intel site.)

Dat verhielp het probleem bij een kennis van mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Mijn neef had ook dezelde problemen als hier worden beschreven. Het ging hier echter om een speedlink router van siemens , na de firmware update lijkt hij niet meer uit te vallen. Wel kreeg hij in een keer een heel ander ip en standaard gate-way adress na de firmware update eerst was het 10.0.0.1. en nu is is het iets van 64.217.61..... Is dit normaal? Dit moeten we nu voortaan ook intoetsen om bij de modem setup te komen

[ Voor 9% gewijzigd door Twanjo op 21-10-2006 00:00 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Twanjo schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:59:
Mijn neef had ook dezelde problemen als hier worden beschreven. Het ging hier echter om een speedlink router van siemens , na de firmware update lijkt hij niet meer uit te vallen. Wel kreeg hij in een keer een heel ander ip en standaard gate-way adress na de firmware update eerst was het 10.0.0.1. en nu is is het iets van 64.217.61..... Is dit normaal? Dit moeten we nu voortaan ook intoetsen om bij de modem setup te komen
Weet je zeker dat je de modemsetup bedoelt? Niet de routersetup? Nu is de 64.217-range sowieso niet van chello, maar je hoort achter de router iig geen extern IP te krijgen. Kijk even goed na of je neef niet perongeluk alles statisch heeft ingesteld ofzo.

• Twanjo
Helaas heb ik hem geinstalleerd.........

Maar heb gewoon allles gedaan via de kpn-site het is inderdaad niet voor chello maar voor kpn zakelijk. Maar vond het niet echt nodug om daarvoor een nieuw topic te openen. Kpn schrijft in de handleiding:

Stap 6
Om te verifiëren dat de firmware goed is ingeladen, dient u weer in te loggen op de
router. Het kan zijn dat de IP-adressen anders zijn dan u voor het upgraden van de
firmware gebruikte. Vraag een nieuw IP-adres op vanaf de router (bijvoorbeeld door de
computer opnieuw op te starten en vervolgens weer in te loggen op de router).
De router is nu geschikt voor gebruik van ADSL2+. Na het rebooten van de router heeft
deze enkele minuten nodig om verbinding te maken met het internet. De router staat nu
ingesteld op de standaardconfiguratie, zoals staat beschreven in de gebruiksaanwijzing
(kijk op kpn.com, trefwoord 'Zakelijk ADSL handleidingen'. De router kan nu worden
geconfigureerd indien u geen gebruik wenst te maken van de standaardconfiguratie.
Config Part #: 003-2116-G08
Firmware Part #: 004-E752-AEB

Dus bedoelde toch de router setup. Ik ben nu weer thuis dus weet niet meer wat zij ip was en is. Maar zij standaard- gateway is in ieder geval veranderd van 10.0.0.1 naar 64.42.217.121.

Wat moet kan ik nu het beste doen?

• Twanjo
ps wat is eigenlijk het verschil tussen een modem en een router? in een router zit toch een modem? In het verhaal hierboven gaat het om een speedstream 5450 em niet om een speedlink. Was een foutje , sorry.

Dit is de goede:http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,br_pt_0_109423_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageType%253Amanuals_imagePos%253A0,00.html

En helaas heeft de firmware toch niet geholpen. Verbinding valt nog steeds weg
Pagina: 1