Toon posts:

PC start helemaal niet meer op na poging Update BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een paar uur zitten zoeken maar kan niet vinden wat ik zoek dus maak open ik een nieuwe topic.

Moederbord ABIT BE6-II v1.0
Intel PIII 550
512 sdram kingston

Ik had nogal een oud BIOS dus ik ging hem proberen te updaten. Vorige versie BIOS voor mijn Mobo was : 07/19/2001 - i850-W83627HF-6A69SA1BC-37

Hierna heb ik bios update BIOS ID: 70 gehaald en deze geprobeerd om het BIOS me up te daten. Dit ging dus fout. Bij het updaten via de flash utility van ABIT bleef de pc hangen. En ondanks ik wel kan lezen en het begrijpen heb ik ondanks de waarschuwings tekst in de util van ABIT toch me pc gereset....AUW. |:(

Echt weer een domme aktie. 8)7 Nu start pc niet meer op. Wanneer ik de pc opstart krijg ik:
1. geen beeld, zwart scherm
2. eerst 3 kort beeps en daarna 1 lange toon/beep (beeeppoop ofzo)
3. na de beeps gaat er een alarm af en kan ik alleen nog de stekker er uit trekken.

Het CMOS heb ik al ontladen en ook nog de batterij verwijderd. Maar hij blijft het gene hierboven maar doen.....

En ja voor de update werkte de pc nog steeds...al hangde de pc regelmatig met een irritante piep.

Iemand enig idee? Mobo's snap ik helaas niks van. Kan ik nu een nieuwe mobo gaan zitten kopen? (niet dat het erg is, kost toch niet zoveel)

Oh in het geval dat er ergens in de tig topics al zoiets staat, sorry maar om nou nog tig uur te gaan zitten zoeken en ik weet niet hoe ik het moet formulieren.

Greetz,

Kuro

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
sommige mobo's hebben zo'n jumper die je in recovery stand kan zetten, dan gaat hij automatisch flahsen van een disketje. Als je moederbord dat niet heeft, dan vrees ik dat er niet veel meer te doen is (tenzij je zelf chips kan flashen)

Verwijderd

Knipperd het lichtje van de floppy drive nog wel als je probeert te booten? Zo ja start dan de pc op met de floppy erin met de rom erop. Zo niet dan heb ik slecht nieuws voor je :'(

Denk dat je dan op zoek moet gaan naar een flashmachine :|

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 15:37 ]

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Mayco2 schreef op 20 April 2003 @ 15:35:
sommige mobo's hebben zo'n jumper die je in recovery stand kan zetten, dan gaat hij automatisch flahsen van een disketje. Als je moederbord dat niet heeft, dan vrees ik dat er niet veel meer te doen is (tenzij je zelf chips kan flashen)
of je zoekt iemand met zelfde mobo ; haalt zo ( http://www.regenboog.net/docs/pd-1219338836.htm) een dingetje ; steekt dat in zijn pc; flash met nieuw bios; steek in jouw pc; en vooruit maar.
is nie echt goedkoop (40€) ; maar goedkoper dan een niew mobo

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 15:54
in de search kan je ook iets vinden over hotswapping (denk dat het zo noemde), mss kan je dat is proberen (dan heb je die schakelaar niet nodig)

Verwijderd

Probeer deze eens. http://www.flashbios.org/
Goed en goedkoop

Verwijderd

mm hotwapping is wel risicovol maar ja...
Je kan dus iemand zijn bios chip lenen er ff insteken booten met shadow ram, dan een lege cmos chip erin steken (voorzichtig) en dan zou het nieuwe bios daarheen geschreven worden, maar RISICO...
(zo heb ik het ooit ongeveer gelezen...)
Pagina: 1