P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Maxtors maken veel herrie, het is dus goed mogelijk dat je besturingssysteem even op de harde schijf bezig is en je een tik hoort. Maar wat voor soort "tik" het? Als het schurend en of er hard geluid is kan de hdd defect zijn.
Dat had ik ook, dat getik was 10 seconden, toen kon ik me schijf bij 't grof vuil zetten omdat ik een MBR-faillure had
.... Ik mag hopen dat dit niet 't geval is bij jou, maar er is een toolje van Maxtor om je schijf te testen, Maxblast geloof ik. Misschien moet je dat es proberen.
Waar ka ik da tooltje dan downloaden????
En het is een harde tik net alsof het armpje van de hdd terugschiet!
En het is een harde tik net alsof het armpje van de hdd terugschiet!
[ Voor 47% gewijzigd door mark10123 op 20-04-2003 15:34 ]
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
dat tooltje heet Powermax
Als je hdd herrie maakt, gewoon RMA'en. Ding moet goed werken moet je niet moeilijk over gaan doen.
Verwijderd
Ik heb zaterdag een nieuwe pc gekocht met een Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, 8Mb Cache, en nu hoorde ik al naar 1,5uur van die gekke tikken, heb hem daarna niet meer gebruikt wilde hem vandaag aan zetten om te kijken of het bter was maar nu doet ie niks meer
(alleen tikken)
Tikken zijn vaak de beginnende tekenen van de reis naar de eeuwige 100101001010110-velden... Maak alvast een backup en check of je nog garantie hebt, probeer ook POWERMAX ff....overigens staat dat alles in de FAQ...en de search staat vol met deze topics (kleine moeite dus) die na 8 posts dicht gaan (wegens herhaling). Suc6.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dat ik dit niet heb gezien .. 
Kijk dus even in de OM FAQ onder "mijn harddisk doet vaag"
Kijk dus even in de OM FAQ onder "mijn harddisk doet vaag"
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()