moederbord plaatsen..is dit werkelijk zo simpel?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hi,
M'n broer(tje) heeft een p4 1 gig met niets anders dan problemen.
Nu bood ik hem aan om eens alles opnieuw te installeren maar van 1 het 1 kwam het ander.
Nu zit ik er over te denken om mijn "oude" 1.8+ athlon in zijn pc te plaatsen.
Echter nu zal ook het moederbord vervangen moeten worden en dit heb ik nog nooit gedaan.

Nu is mijn vraag,is het zo simpel als het lijkt?
Moederbord plaatsen..stekkers/cpu+geheugen er in..kaarten er in en installeren maar?
Of moet ik ook lastige dingen aanpassen in de bios..

Gelijk maar vraag 2 ff stellem :)
Aangezien de pc hoofdzakenlijk voor het gamen gebruikt gaat worden,welk moederbord raden jullie aan?
Cpu=Athlon 1.8+
GFti4200
MB256(wordt waarschijnlijk 512)
OS wordt XP

Hopenlijk kunnen jullie me verder helpen _/-\o_

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja het is echt zo makkelijk :) Verder wordt van je verwacht dat je zelf wat onderzoek verricht; aan welk moetderbord zat je zelf te denken? Welke prijscatagorie :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

p4 1gig? hmz bestaat niet.
iig ja het is simpel maar 1 ding moet je oppassen >>> je moet jezelf wel goed aarden dit ivm statische elek, btw dit had je ook kunnen searchen.
suc6

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

het in elkaar steken is helemaal niet moeilijk. In de bios moet er niet zoveel veranderd worden. Mss boot device veranderen.

Voor het moederbord: kan je verschillende dingen kiezen.
- Ga je overclocken?
- Hoeveel mag het kosten?
- Welk ram ga je gebruiken
- ...

Uit eigen ervaring weet ik dat ECS moederborden heel goed zijn, maar je kan niet overclocken met deze borden.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het is moeilijker dan het lijkt.
Waar je goed op moet letten zijn de bussen waarop je het moederbord monteert.
Ik hang altijd eerst het moederbord boven de montageplaat en zet mbv een viltstift een pijltje op de plaats waar het busje moet komen.

Als je de schroeven erin gaat draaien dan moet je er goed op letten dat je dit met beleid doet, als je uitschiet dan kost het een paar printbanen en dat moet je niet willen. :)

Als je de mogelijkheid hebt dan raad ik jou aan om eerst de processor samen met de koeler op de plank te zetten want dit is moeilijker als het moederbord al in de kast zit.

Succes. :)

Edit:
Ik heb het een beetje letterlijk opgevat geloof ik. :P

[ Voor 6% gewijzigd door bazs2000 op 20-04-2003 15:06 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 15:04:Uit eigen ervaring weet ik dat ECS moederborden heel goed zijn, maar je kan niet overclocken met deze borden.
dan moet je maar eens naar de 'über' bios zoeken :)
daarmee kun je wel oc'en

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Sorry maar dit is echt een basic vraag, tevens het verkeerde forum.
Voor het inelkaar zetten van de computer zoek een how to, voor een nieuw moederbord, lees reviews.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.