[e-tech router/adsl modem] Ready led off na firm. update

Pagina: 1
Acties:

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik zit met adsl bij tweakdsl, nou ben ik daar erg tevreden over, en het feit dat mijn adsl down ligt op dit moment is geheel mijn schuld (en voor groot gedeelte ook wel van etech denk ik)

Zoals op de website staat van tweakdsl.plans, is er een nieuwe firmware upgrade uit. Ik denk, das simpel, ff uploaden en het werkt weer (zoals met alle apparatuur waar ik firmware updates mee gedaan heb), dus heb ik het advies om het op kantooruren te doen genegeerd.

Had ik het maar wel gedaan, ik heb de firmware uitgepakt volgens de instructies op de e-tech site, om vervolgens de firmware te uploaden en een reboot te doen.
Echter, normaal tikt de modem een paar keer bij het opstarten, waarna ready blijft branden.

Na de upgrade ging het ready ledje uit, ik denk, ff wachten hij is aan het updaten. Maar na een uur nog steeds niets. Tweakdsl gebeld, kan ik hem resetten (etech is op zon/feestdagen niet te bereiken), ja dat kan... gedaan, maar niets.

Ready gaat heel even branden en gaat daarna uit. Ik kan de modem ook met geen mogelijkheid meer bereiken via mijn lan.. dus lijkt erop dat de update mislukt is..

Nergens te vinden of je niet ergens terug kan naar de oude firmware (zou logisch zijn, zet de oude eerst even aan de kant voordat de nieuwe daadwerkelijk in gebruik is)...

Hebben julie misschien advies.. ????

Verwijderd

Een paar dagen geleden heb ik ook die firmware gedownload en toen ik hem wilde flashen is er iets fouts gegaan en toen deed mijn router/modem het ook niet meer.
Toen heb ik e-tech gebeld en die zouden mij wat doormailen waardoor ik via de usb poort in MS-DOS een standaard firmware kon flashen en toen deed ie het weer.

je moet wel zo'n USB kabel hebben die ook in je e-tech router/modem kan
home.zonnet.nl/jmgteeuw/e-tech.zip

In flash.txt staan de instructies

[ Voor 63% gewijzigd door intoxicated op 22-04-2003 13:18 . Reden: Integrale quote verwijderd, omdat die niet nodig was, i.v.m. leesbaarheid van het topic :+ ]

• SunnieNL
he.. thanx...

ga het vanavond gelijk ff proberen.. ik had ook al gebeld, kreeg een pagina door maar was niet geheel duidelijk welke firmware ik moest gebruiken, die stond er niet bij.

heb in ieder geval de melding van ze gekregen dat ik mijn garantie hiermee niet verlies :-) (aangezien je hiervoor de modem moet openschroeven). Vraag is alleen nog steeds wat voro type modem ik heb. Alleen de V2 modem zou een reset knopje hebben voorop (en die heb ik dus -klein gaatje net groot genoeg voor een paperclip), echter aan de onderkant van de modem staat geen V2 op de sticker.. <zucht>

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
Versie kan je toch zien aan de kleu van het apparaat, ik heb de ouder versie, die is 'wit', de nieuwe versie is blauw geloof ik. Of praat ik nu over iets heel anders :P

• SunnieNL
nee.. de witte is een router... blauwe is adsl modem/router
(althans.. dat zeggen ze ook bij connexant, de originele fabrikant)

Next problem: kan ik de modem flashen via utp zonder ook maar een utp-driver onder dos te starten?

Verwijderd

Nee
je kan het modem alleen flashen via die USB poort en het moet onder dos
Pagina: 1