Toon posts:

Midi draaien op geluidskaart zonder Midi :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

K heb een vraagje... Ik heb in me laptop een wat oudere geluidkaart zitten... (t gaat om een MagicMedia 256 geluidskaartje)...

De kaart heeft een SB emulatie erin zitten, maar nu wil ik er graag een of andere emulator hebben voor MIDI, want deze kaart vertikt t om MIDI sound af te spelen...

Bestaat er geen emulator voor midi ofzo? Als ik bij windows namelijk kies voor Multimedia -> MIDI staat er niets... Maar ik wil weer zo graag midi files afspelen...

heb trouwens de search gebruikt maar kon niets vinden (kan ook zijn omdat ik dom ben ;))

Wie o wie kan mij helpen??

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 15:38 . Reden: hehehe zei 256 AV, maar is gewoon 256 :D ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
volgens mij moet je gewoon de juiste driver installeren. Ik heb ff gegoogled en een aantal laptops met deze geluidskaart gevonden. Ze hebben allemaal vermeld staan dat ze FM midi ondersteunen. Kijk eens bij de fabrikant van je laptop op de website?

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 20 april 2003 @ 15:23:
volgens mij moet je gewoon de juiste driver installeren. Ik heb ff gegoogled en een aantal laptops met deze geluidskaart gevonden. Ze hebben allemaal vermeld staan dat ze FM midi ondersteunen. Kijk eens bij de fabrikant van je laptop op de website?
Ik heb de Drivers via de site van Dell Gedownload (drivers zijn uit 2001)... Maar nog steeds geen MIDI...

Maar ik heb idd ook gegoogled, maar het zijn allemaal afgeleide series... Ik heb de standaard 256 Serie en de andere zijn allemaal AV en dergelijke...

Bestaat er geen midi emulatie naar wave... Van de site van neo magic (fabrikant MagicMedia wordt ik ook niet veel wijzer omdat ze de oude modellen van site hebben geript...)

• Raymond
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 15:30:
[...]
Maar ik heb idd ook gegoogled, maar het zijn allemaal afgeleide series... Ik heb de standaard 256 Serie en de andere zijn allemaal AV en dergelijke...
Die heb jij toch ook?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:12
Ik heb thuis een laptop (Tecra 8000 serie) en daarin zit ook een NeoMagic Media in. volgens mijn laptop is dat echt een videokaart. En er zit Yamaha OPL3 geluidschip in.
Welk Os en welk laptop heb je?

Editje:

Ff via google gezocht. En het zijn ook geluidschippies.

[ Voor 15% gewijzigd door The_Greater op 20-04-2003 15:41 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 20 April 2003 @ 15:36:
[...]

Die heb jij toch ook?
Oeps type fout... Me video kaart heeft iets met AV... Sorry... Ik heb gewoon de Neomagic 256 Geluidskaart...

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 20 april 2003 @ 15:37:
Ik heb thuis een laptop (Tecra 8000 serie) en daarin zit ook een NeoMagic Media in. volgens mijn laptop is dat echt een videokaart. En er zit Yamaha OPL3 geluidschip in.
Welk Os en welk laptop heb je?
Klopt idd had een klein foutje gemaakt....

Het gaat hier om een Dell Latitude CPi A 366 (PII 366 Mhz) en om Windows 98 SE...

(het is niet het nieuwste van het nieuwste :P

• Raymond

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb geen id of je hier iets aan hebt www.yamaha-xg.com maar ik post 'm toch maar ff. Er zijn zover ik weet MIDI players te vinden op software basis, dus ik neem aan geen MIDI kaart nodig.

En dan vooral hier: http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid8.htm.

[ Voor 19% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx... Zal deze vanavond eens uitproberen!!!

• Raymond
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 15:43:
[...]

Tnx... Zal deze vanavond eens uitproberen!!!
Dit komt rechtsreeks uit de policy, als het werkt dan zwaait er wat voor je >:)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

_XipHiaS_ schreef op 20 april 2003 @ 15:42:
ik heb geen id of je hier iets aan hebt www.yamaha-xg.com maar ik post 'm toch maar ff. Er zijn zover ik weet MIDI players te vinden op software basis, dus ik neem aan geen MIDI kaart nodig.

En dan vooral hier: http://www.yamaha.co.uk/xg/html/midplug/m_mid8.htm.
Dat wilde ik ook zeggen. Softsynthesizer van Yamaha. Moet je wel kopen (of op een andere manier in bezit krijgen). Klinkt erg goed en kun je nog XG midi's afspelen ook!

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 20 April 2003 @ 15:45:
[...]

Dit komt rechtsreeks uit de policy, als het werkt dan zwaait er wat voor je >:)
HEHEHE..... Sorry... Maar ik dacht van: De orginele drivers van Dell werken ook niet dus zou dit ook niet werken, maar ga het NU proberen....

En anders gaak eens met die software van Yamaha vervelen (heb ik ooit op mn oude Dell Desktop gehad...

Verwijderd

Topicstarter
MMM die nieuwe drivers werken nog steeds niet met MIDI... Dan gaan we die OPL van Yamaha maar proberen... Anders geef ik t op..... :(
Pagina: 1