Ik heb een macro gemaakt op eenvoudig brieven te maken. Deze brieven moeten worden opgeslagen in een database. Aangezien er drie hoogstens 5 users zijn dacht ik dat access database voldoende moest zijn.
De situatie:
Word 2000
ADO 2.5
Access 2000
De database en de macro staan op een gezamelijke share.
Ik heb ik word een macro gemaakt. Een stukje van de code die in de DB moet schrijven.
Dit doet het thuis prima, en ook op kantoor. Echter als mijn collega het doet krijgt ze een error. Deze komt er op neer dat de DB read only is.
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?
De situatie:
Word 2000
ADO 2.5
Access 2000
De database en de macro staan op een gezamelijke share.
Ik heb ik word een macro gemaakt. Een stukje van de code die in de DB moet schrijven.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Set cn = New ADODB.Connection cn.Mode = adModeWrite cn.Open "dsn=brieven" Set rs = New ADODB.Recordset rs.CursorType = adOpenDynamic rs.LockType = adLockOptimistic rs.ActiveConnection = cn rs.Source = "Select * from brieven" rs.Open rs.AddNew rs.Fields!datumbrief = ActiveDocument.Bookmarks("sDatumBrief").Range.Text rs.Fields!Postcode = ActiveDocument.Bookmarks("sPostcode").Range.Text rs.Fields!Huisnummer = ActiveDocument.Bookmarks("sHuisnummer").Range.Text rs.Fields!Naam = ActiveDocument.Bookmarks("sAchternaam").Range.Text rs.Fields!Inhoud = ActiveDocument.Bookmarks("sInhoud").Range.Text rs.Fields!User = Application.UserName rs.Fields!btime = bt rs.Fields!etime = et rs.Update rs.Close cn.Close Set rs = Nothing Set cn = Nothing |
Dit doet het thuis prima, en ook op kantoor. Echter als mijn collega het doet krijgt ze een error. Deze komt er op neer dat de DB read only is.
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ?