[DMX xfire 1024] drivers en dos support?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een dmx xfire 1024 van terratec.

nou las ik op het forum dat je hercules fortissimo II drives zou kunnen instaleren. Ik heb het net geprobeerd, maar ik doe blijkbaar iets fout, weet iemand of dit nog steeds kan? (ik draai windows 2000 sp2)

En ik vroeg me af of iemand weet hoe ik deze kaart in dos aan de praat krijg, want hij heeft dos 7.0 support, en soundblaster pro compatibility.

in de 9x driver dir staat ook een progje cwcdos.exe, die heb ik op mijn bootdisk gezet maar hij heeft ook nog een config bestandje nodig. De windows 9x setup kan ik natuurlijk niet draaien.

specs

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Voor windows eerst je oude terratec drivers verwijderen en daarna pas de hercules driver installeren! (Met XP draait de zaak bij mij tenminste goed)

Waarom wil je eigenlijk dos nog gebruiken????

mcb1

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 13:37
mcb1 schreef op 20 April 2003 @ 21:08:
Voor windows eerst je oude terratec drivers verwijderen en daarna pas de hercules driver installeren! (Met XP draait de zaak bij mij tenminste goed)
De installatie gaat nie zo simpel als jij verteld.... de hercules drivers werken wel, mits je de installatie ervan afbreekt en handmatig de extracte files toewijst via apparaatbeheer aan je DMX Fire 1024... draai er hier prima mee heb de files ook in een rar bestand op me hdd staan voor herinstallatie...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
je idd gewoon handmatig de drivers installeren (Fortissimo). Eerlijk gezegd vind ik de Fortissimo drivers toch beter dan die van Terratec.

Je moet dus gewoon naar apparaatbeheer. Geluid kiezen. daar staat dan je geluidskaart driver. Rechtermuisknop, drivers bijwerken. En dan gewoon handmatig bijwerken. dus in de map laten zoeken waar je de fortissimo drivers hebt geinstalleerd :).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik had dus de manier geprobeerd met het killen van de setup, maar na een reboot liet ik windows zoeken in de install dir, maar hij pakte daar geen drivers

maar de fortissimoII en de dmx fire hebben dus dezelfde chips, dus allebij van crystal audio?

ik hoopte dat hier voor ook dos drivers ofzo waren, ben toch een beetje aan het kloten met oude dos spelletjes :)

specs