scanner kwaliteit laag! help hp3570c

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
hallo,

ik heb nu 2 maanden een scanner, nadat ik de pc een tijd geleden heb opnieuw geinstalleerd was vandaag de dag aangebroken om ook de scanner te installeren.
maar de kwalitiet valt zo tegen.
Een groot groen vlak scant de scanner met gele puntjes en rode puntjes erbij.
het ziet er allemaal gewoon niet zo mooi meer uit.
Wie herkent dit en kan mij helpen???

arjan

zie hier:
http://www.gerard-lenorman.net/scans/

ik heb op 150dpi en 300 en 200 en 600 dpi gescand scheelt niets.
ik draai windows XP professional

heb op de hp site gekeken kan daar niets vinden, wel laatste driver update gevonden, die ga ik nu installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door earthforce op 20-04-2003 14:22 ]

...

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 15:24
Probeer es nieuwere drivers te installeren en dan een paar keer de scanner te gebruiken... na een paar keer scannen zal het misschien wel beter zijn..

• earthforce

earthforce

Topicstarter
nieuwe drivers? zoveel keus heb ik helaas niet, en na een paar keer scannen wordthet toch niet beter??

...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Op welke resolutie scan je? Drivers al gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd? Welk OS gebruik je verder? Heb je al gekeken op de HP site of dit ook daar genoemd wordt? :)

• earthforce

earthforce

Topicstarter
heb link naar plaatje bijgevoegd

...

Verwijderd

heb je foto (glanzend)? kijk eens wat je geselecteerd hebt waarin het gescand moet worden; dus ik bedoel hierbij:
-krantenknipsel
-foto zwart-wit
-foto kleur glanzend
- ...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie wel wat je bedoeld trouwens. Ziet er niet correct uit nee. Mijn 1e idee is een softwareinstelling niet correct of toch een andere (lees: nieuwere) driver proberen. :)

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

foto's van glossy magazines moeten anders ingescanned worden vanwege reflectie, dus heb je een optie ergens die descreen heet?

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
heb nu driverupdate ginstalleerd maar die is niet echt voor verbetering kwaliteit volgens de hp site.
bah

...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

sonny schreef op 20 April 2003 @ 14:41:
foto's van glossy magazines moeten anders ingescanned worden vanwege reflectie, dus heb je een optie ergens die descreen heet?
Hoe dat zo? Ik heb zelf ook een scanner die slechts een resolutie heeft van 300dpi en glansfoto's e.d. hebben totaal geen last van reflecties :)

edit: earthforce, scan eens een foto in op een resolutie van 600 dpi. Dan kunnen we die eens vergelijken met je eerdere scan. Het zou kunnen zijn dat het een slechte print is die je scand en niet een slechte scan op zich. :)

[ Voor 27% gewijzigd door SmartDoDo op 20-04-2003 15:01 ]

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb ook op 600dpi ingecand maar dat scheelt niets, zou het komen omdat de kwaliteit van de foto's kleiner is en dat hij er zelf pixels bijverzind?
in fotoshop als je het plaatje inlaad en terugbrengt naar 150dpi dan is het wel mooi om te zien.
maarv waarom had ik hier vroeger nooit last van dan

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
het lijkt aan de schepte te liggen, als ik de scherpte -100 doe in het hp programma is het al een stuk beter, nu is de vraag waar kan ik dat in de driver instellen.

...

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

SmartDoDo schreef op 20 April 2003 @ 14:53:
[...]

Hoe dat zo? Ik heb zelf ook een scanner die slechts een resolutie heeft van 300dpi en glansfoto's e.d. hebben totaal geen last van reflecties :)

edit: earthforce, scan eens een foto in op een resolutie van 600 dpi. Dan kunnen we die eens vergelijken met je eerdere scan. Het zou kunnen zijn dat het een slechte print is die je scand en niet een slechte scan op zich. :)
Nou de mijne, een AGFA Studiostar, is daar wel ontvankelijk voor en ik moet bij glossy foto's een filter aanzetten (descreen) waardoor de reflectie afneemt en de pixels "smoother"worden zodat je dat effect niet krijgt wat de topic starter gepost heeft op zijn site.

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

je bent inderdaad een filter vergeten. Kleuren in een tijdschrift worden gemaakt door de verschillende bolletjes kleur naast elkaar te leggen, ze worden dus niet gemengd. Een scanner verkloot hierdoor je scans.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
hallo,
het is opgelost, ik moet bij instellingen aangeven niet verscherpen en dan een soort knop indrukken van egaliseren

wat mij betreft kan er een slot op

...

Pagina: 1