Ik probeer mbv .htaccess en .htpasswd een directory op m'n lokale webserver te beveiligen. Ik heb al veel geprobeerd, bij m'n provider werkt het zonder problemen, lokaal wil het alleen niet lukken
Via de search kwam ik vele topics tegen, maar geen enkel topic bood een oplossing voor mijn probleem, wel kwam ik PHPaccess tegen. Met dit script kan ik bij m'n provider zonder problemen de zaak instellen, maar op m'n lokale server werkt dit niet... Ik draai Apache 1.3.27.
.htaccess
.passwd
Ik krijg overigens wel het poup windows dat om een username en wachtwoord vraagt, het probleem is alleen dat ie om de 1 of andere reden de user/wachtwoord combo niet pakt.
Via de search kwam ik vele topics tegen, maar geen enkel topic bood een oplossing voor mijn probleem, wel kwam ik PHPaccess tegen. Met dit script kan ik bij m'n provider zonder problemen de zaak instellen, maar op m'n lokale server werkt dit niet... Ik draai Apache 1.3.27.
.htaccess
code:
1
2
3
4
| AuthName "Protected Area" AuthType Basic AuthUserFile d:/webserver/admin/.htpasswd require valid-user |
.passwd
code:
1
| test:t.WcoUwky1g/6 |
Ik krijg overigens wel het poup windows dat om een username en wachtwoord vraagt, het probleem is alleen dat ie om de 1 of andere reden de user/wachtwoord combo niet pakt.
[ Voor 18% gewijzigd door spok9 op 21-04-2003 13:48 ]
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?