Na talloze ver**** van men OS / PC (oc, multiboot, brakke programma's, win98

) ben ik er achter gekomen dat een format + fresh install echt het beste en uiteindelijk het makkelijkste werkt.
Alleen het installen van niet alleen windows, maar vooral het instaleren van al die proggies is een heidens karwei. Ook netwerksettings ed. maar die zijn nog te overzien. Maar ik leerde snel, en van elk progamma dat me bevalt, bewaar ik de setup van. Ook op CD geflikkerd, want tja, 1 HD crash is voldoende voor mij om een belangrijke les te kunnen leren
En toen ontdekte ik Norton Ghost. Na een paar testjes ontdekte ik dat het imagen en restoren errig vlot gaat, zeker in vergelijking met een fresh install. En allerlei settings hoef je ook niet meer in te stellen. Gewoon een fresh install maken, met al je veel gebruikte / belangrijke proggies geinstaleerd. Instellingen en drivers ook meteen correct instellen / instaleren, en dan maar image maken.
Wat ik je iig wel kan adviseren voordat je een format gaat doen:
- Een backup maken van je favorieten van IE. "C:\Documents and Settings\<username>\Favorites" Andere browser en OS's weet ik niet waar die ze bewaren.
- Maak een backup van je themes. Niet dat et veel uit kan maken, maar het weer opnieuw zoeken van die ene mooie theme kan vervelend zijn. Misschien dat StyleXP ze ergens anders bewaard, dat weet ik niet want ik gebruik
uxthemepatcher. Daarvoor moeten je themes in: "C:\WINDOWS\Resources\Themes" zitten. Kan je je themes selecteren vanuit Bureaublad > Properties > Appearance
- Voor Netscape, en ik vermoed andere Mozilla gebaseerde browsers: Je inbox, outbox ed. worden hier bewaard: "C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Mozilla\Profiles\default\<vreemd genaamd map>.slt"
Voor Outlook express en andere browsers weet ik et zo ff niet
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 22-04-2003 22:36
]