Toon posts:

Nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een schone installatie over deze install heen te gooien.
Alleen wil ik graag weten of er een manier is dat ik niet alle programma's opnieuw hoef te installeren

(ik heb de programma's op een andere schijf staan)

Het gaat hierbij alleen om de register settings, snelkoppelingen kan ik later wel vinden
en is er ook een mogelijkheid dat die dan toch nog in het menu verwijderen komen te staan?

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 13:40

daaf258

For Aiur

Waar heb je het precies over?
Installatie ? windows? welke versie?

Misschien een backup van je register maken en later weer invoegen? mits het over windows gaat.
Maar ik snap de rede van een schone installatie niet als je toch alle programma's wil bewaren.

- specs - audioscrobbler -

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:03

DarkSide

theres no place like ::1

Ja ja.....wat wil je installeren?
Als je een OS over een OS installeerd hoef je de programma;s niet opnieuw te installeren.
Als dat OS een 9x OS is.
Een NT os kan daar wel moeilijk over doen.
Verder kan je beter gewoon echt opnieuw beginnen.
En daarna bv een ghost maken.
Ben je de volgende keer maar een kwartier bezig om een complete herinstallatie te doen.

En idd als bepaalde dingen niet lekker werken heeft het geen zin om het registere later terug te zetten....grot kans dat je de fout nl terug zet.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkSide op 20-04-2003 13:55 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP pro.. de reden is omdat er veel te veel prut op staat.. dus alleen de programma's die ik nog wil.. dat ik die houd..

En heb veel geheugen errors sinds een of andere update van windows.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:54:
Windows XP pro.. de reden is omdat er veel te veel prut op staat.. dus alleen de programma's die ik nog wil.. dat ik die houd..

En heb veel geheugen errors sinds een of andere update van windows.
Zelfs al kon het, dan is het nog alles of niets denk ik. Er is geen enkele manier om te bepalen welke programma's je nog wel en welke niet wilt.

Verwijderd

Topicstarter
oki dan zit er niets anders op bedankt

• daaf258
  • Laatst online: 18-08 13:40

daaf258

For Aiur

Paar mogelijkheden.
Prut (?) weggooien en uitzoeken waarom je geheugen errors krijgt.
Of programma's backuppen windows instaleren en dan programma's terugzetten en overschrijven met de backups, zodat je dezelfde settings weer hebt. Mits ze niet in het register staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door daaf258 op 20-04-2003 14:00 ]

- specs - audioscrobbler -

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:03

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:56:
[...]

Zelfs al kon het, dan is het nog alles of niets denk ik. Er is geen enkele manier om te bepalen welke programma's je nog wel en welke niet wilt.
idd als je zo selectief om wilt gaan.
Moet je eerst alles deinstalleren wat je niet wilt.
Dan het register helemaal nalopen en weghalen wat niet van toepassing is (eventueel met een proggie).
Dan de reinstall en hopen dat alles goed is.
Je kan echt beter formatteren en opnieuw beginnen.
En als het na een update komt.
Kan je ook eerst een systeemherstel proberen , gewoon van een paar dagen terug bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Volgens mij kan je met Norton Systemworks een backup maken van hele programma's.
Als je dat dan doet, opslaat op een andere schijf en na de schone install er weer op gooit, moet ie het volgens mij doen :)

Omelette du fromage!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23
Gewoon ff de registry keys exporteren in Regedit, en eventueel de directory's van programma's back-uppen. Er zijn wel tooltjes die dit automatisch doen btw....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ach, zo'n schone herinstallatie af en toe is inderdaad wel lekker. :)
Als je een beetje je regkeys gaat backuppen heb je het probleem dat de boel weer brak is nadat je je OS opnieuw hebt geinstalleerd, vandaar dat ik dat niet handig vind. Als ik m'n OS opnieuw installeer neem ik ook nooit dingen mee.
Aangezien ik van alle programma's de installatie file nog wel kan vinden en de belangrijke opgeslagen bestanden niet in m'n Windows dir staan kan er weinig gebeuren. :)

De meeste programma's zul je inderdaad wel opnieuw moeten installeren. Dit komt wegens systeembestanden die tijdens de installatie in je Windows dir worden gezet, die moeten er nu opnieuw worden opgezet. Dit geld inderdaad ook voor regkeys.
Maar nogmaals: Heb je van je programma's gewoon de installatiefile/cdrom nog zou ik niet weten waarom dit een probleem zou zijn.
Je savegames bij spellen, je documeten van word etc. raak je (tenzei je het verkeerd doet ;)) niet kwijt.

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 20-04-2003 17:12 ]

🌞🍃

Verwijderd

Na talloze ver**** van men OS / PC (oc, multiboot, brakke programma's, win98 ;) ) ben ik er achter gekomen dat een format + fresh install echt het beste en uiteindelijk het makkelijkste werkt.

Alleen het installen van niet alleen windows, maar vooral het instaleren van al die proggies is een heidens karwei. Ook netwerksettings ed. maar die zijn nog te overzien. Maar ik leerde snel, en van elk progamma dat me bevalt, bewaar ik de setup van. Ook op CD geflikkerd, want tja, 1 HD crash is voldoende voor mij om een belangrijke les te kunnen leren :/ ;)

En toen ontdekte ik Norton Ghost. Na een paar testjes ontdekte ik dat het imagen en restoren errig vlot gaat, zeker in vergelijking met een fresh install. En allerlei settings hoef je ook niet meer in te stellen. Gewoon een fresh install maken, met al je veel gebruikte / belangrijke proggies geinstaleerd. Instellingen en drivers ook meteen correct instellen / instaleren, en dan maar image maken.

Wat ik je iig wel kan adviseren voordat je een format gaat doen:

- Een backup maken van je favorieten van IE. "C:\Documents and Settings\<username>\Favorites" Andere browser en OS's weet ik niet waar die ze bewaren.

- Maak een backup van je themes. Niet dat et veel uit kan maken, maar het weer opnieuw zoeken van die ene mooie theme kan vervelend zijn. Misschien dat StyleXP ze ergens anders bewaard, dat weet ik niet want ik gebruik uxthemepatcher. Daarvoor moeten je themes in: "C:\WINDOWS\Resources\Themes" zitten. Kan je je themes selecteren vanuit Bureaublad > Properties > Appearance

- Voor Netscape, en ik vermoed andere Mozilla gebaseerde browsers: Je inbox, outbox ed. worden hier bewaard: "C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Mozilla\Profiles\default\<vreemd genaamd map>.slt"

Voor Outlook express en andere browsers weet ik et zo ff niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 22:36 ]

Pagina: 1