Toon posts:

[MOBO/PROC]MSI K7T pro V1.0 met Duron 1300 Morgan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OI oi .. ik heb een vraagje.. heel vaag.. Ik heb van een collega een MSI K7T pro V1.0 mobo gekocht.. Om te kijken of hij uberhaupt werkt heb ik me TB1133 van me A7V133 getrokken.. en die gaf licht als in startop.. maar gaf hem aan als TB900.. geen prob... Werkt dus nog.. Maar nou wil ik er een Duron 1300 op laten draaien.. helemaal niet bij stil gestaan dat de 1300 een morgan core is.. ik haastig naar MSI.com.tw gesurfed.. hoge windkr8 en nieuwebak met water onder de proxyserver.. En heb het volgende gevonden..

http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=97&MODEL=MS-6330 << kijk dan ff bij proc onderstuening.. link daarna is een beeeeeetje lang..

Daar staat dus duidelijk dat een >> Athlon (Thunderbird) 1.13G 133 8.5 NO << NIET werkt.. hmz.. VRIJ vreemd zekers omdat toen ik mijn Athlon (Thunderbird) 1.13G er in stopte hij WEL werkte.. alleen 900MHZ aan gaf.. Als ik dadelijk die Morgan er in frot.. geeft hij dan een.. :S weet ik wat weer of start hij niet eens.. of krijg ik [sarcastromode] luchtverfrissing.. [/sarcastromode]

Heb de search gebruikt en het enigste relevante wat ik kom vinden was dit ..
Duron 1300 in een MSI K7T Pro lukt niet ??

Komt er een of ander bijgogemuh die zegt het volgende..

K7T Pro ondersteund de Duron 1300 niet De maximale FSB van de K7T Pro is 100 (200) De FSB van de Duron 1300 is 133 (266) << Kwaak Kwaak.. 8)7

Hij moet trouwens als een Fileserver / Printserver gaan draaien.. << waar ik ook heb gelezen dat sommige borden ineens zo iets hebben van.. NEEJ DOE HET MAAR ZELF !! 4 rode ledjes op een rij.. lalalalaaaa.. Dus is het wel verstandig om dat te doen :X

Kortom : WHELP !!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dat je een NO ziet staan bij de Thunderbird 1.13Ghz is natuurlijk logisch, dat heeft te maken met de FSB (zoals je terecht opmerkt ondersteund dit bord geen 133MHz FSB) en iets gaan supporten terwijl het niet op de juiste snelheid draait (die 900Mhz i.p.v. 1333) is natuurlijk not done.

Wat de Duron betreft, dat is eentje met Morgan core en daar zit 'm de crux wat dit bord betreft; hij ondersteund geen Morgans (net zo min als Palomino's, Thouroughbreds en Bartons zoals te lezen valt). Je kunt het natuurlijk proberen maar garanties heb je niet :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

een duron met een morgan core past wel erop . mijn oudste broer heeft het zelfde mobo met een amd duron 1.0ghz met een morgan core. dus ik weet niet waarom abbadon zegt dat msi k7t pro geen morgan core ondersteund.

kijk hier heb ik een linkje http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=97&NAME=MS-6330

er staat No bij morgan core, maar echter me broer heeft de nieuwe duron die draait. zelf ik had hem draaiend gekregen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 13:58 ]

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 13:52:
een duron met een morgan core past wel erop . mijn oudste broer heeft het zelfde mobo met een amd duron 1.0ghz met een morgan core. dus ik weet niet waarom abbadon zegt dat msi k7t pro geen morgan core ondersteund.

kijk hier heb ik een linkje http://www.msi.com.tw/pro...l.php?UID=97&NAME=MS-6330

er staat No bij morgan core, maar echter me broer heeft de nieuwe duron die draait. zelf ik had hem draaiend gekregen
Waarom ie dat zegt? Omdat het volgens MSI zo is en in de praktijk klopt dit ook.
Maar ik zou gewoon je TB er in zetten en dan maar op 900mhz laten draaien. Voor een fileserver maakt het aantal mhz niet zo veel uit.

En dan de duron op je asus plankje zetten.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:52:

Hmz.. Klinkt interresant genoeg maar wederom blijft dat NO me tegen staan.. nah jah maar ff af w88 als ik hem volgende week binnen krijg :X Dan horen jullie meer..

Verwijderd

Volgens mij heeft die NO niet veel te betekenen. Volgens MSI kan er ook geen T-Bred op een K7T turbo, terwijl ik nu een 1700 t-bred op mijn turbootje heb draaien.

Verwijderd

jah precies! niet alles is waar wat msi zegt. zoals dat de msi k7t turbo tot 1800+ gaat palomino core maar ik ken ook mensen die een t-bred hebben. overgens ze hebben ook nog geprobeerd met een amd xp 2000+ palomino en het werkte ok nog.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:52:
..dus ik weet niet waarom abbadon zegt dat msi k7t pro geen morgan core ondersteund.
Omdat het officieel niet ondersteund wordt, zoals ook overduidelijk op de MSI site staat :z Neemt niet weg dat het wel te proberen is :) (zie m'n laatste zin).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

jah oke je heb gelijk :) maar wat ik niet snap is waarom doet een thunderbird 1.2ghz 100 fsb wel, maar een duron 1.2 ghz niet :? heeft het te maken met voltage die de processor trekt? of gewoon simpel weg die core.

Verwijderd

[quote]

K7T Pro ondersteund de Duron 1300 niet De maximale FSB van de K7T Pro is 100 (200) De FSB van de Duron 1300 is 133 (266) << Kwaak Kwaak.. 8)7

[quote]

Een Duron heeft een fsb van 200.Ik denk dat ie wel werkt met de nieuwste bios.
Pagina: 1