Aflevering tv serie 45min op SVCD

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:10

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een heel aantal afleveringen van m'n favo tv-serie gedownload, deze zijn in DivX formaat. Ik ben al een poosje aan het kloten met TMPG-enc om dit tot een mooi MPEG2 bestandje te krijgen, het encoden duurt ongeveer 7 uur op m'n pc'tje een meestal worden er twee zwarte balken aan de linker en rechter kant van m''n beeldje geplaatst.

De bestanden zijn normaal ongeveer 230mb, ik dacht wel dat dit mogelijk was om gewoon één aflevering op één cd'tje ( 700mb ) te zetten. Weet iemand hoe ik de max kwaliteit die ik kan krijgen op zo'n cd'tje zet?

Ik heb ook al VCD geprobeerd met gewoon de interne encoder van NERO, maar deze vind ik bagger en is echt behoorlijk blokkerig. Het mooiste zou dus zijn om een SVCD te maken zonder enig, of weinig kwaliteits verlies.

Iemand een idee?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
dvd2svcd installeren daar bij misc instellen --> avi 2 svcd

krijg je super kwaliteit en het past dan nog perfect op 1 cd of opzoveel cd's als je wil.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

http://www.weethet.nl/dutch/video_divx2svcd_tmpgenc.php
hier geven ze een hele uitleg suc6

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
bedankt! DVD2svcd ben ik nu mee bezig, een aan die uitleg over tmpgenc had ik ook zeker wat! Bedankt!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
hmm, ik heb toch nog een klein probleempje, de film is niet full screen. als ik met de mediaspeler full screen aan klik word ie wel gewoon goed, ik wil niet dat ik op de TV naar zo'n klein beeltje moet gaan zitten kijken, hoe kan ik dat oplossen? Ik weet wel dat ik iets moet selecteren bij "ASPECT RATIO" maar ik weet niet wat.