Ik heb een heel aantal afleveringen van m'n favo tv-serie gedownload, deze zijn in DivX formaat. Ik ben al een poosje aan het kloten met TMPG-enc om dit tot een mooi MPEG2 bestandje te krijgen, het encoden duurt ongeveer 7 uur op m'n pc'tje een meestal worden er twee zwarte balken aan de linker en rechter kant van m''n beeldje geplaatst.
De bestanden zijn normaal ongeveer 230mb, ik dacht wel dat dit mogelijk was om gewoon één aflevering op één cd'tje ( 700mb ) te zetten. Weet iemand hoe ik de max kwaliteit die ik kan krijgen op zo'n cd'tje zet?
Ik heb ook al VCD geprobeerd met gewoon de interne encoder van NERO, maar deze vind ik bagger en is echt behoorlijk blokkerig. Het mooiste zou dus zijn om een SVCD te maken zonder enig, of weinig kwaliteits verlies.
Iemand een idee?
De bestanden zijn normaal ongeveer 230mb, ik dacht wel dat dit mogelijk was om gewoon één aflevering op één cd'tje ( 700mb ) te zetten. Weet iemand hoe ik de max kwaliteit die ik kan krijgen op zo'n cd'tje zet?
Ik heb ook al VCD geprobeerd met gewoon de interne encoder van NERO, maar deze vind ik bagger en is echt behoorlijk blokkerig. Het mooiste zou dus zijn om een SVCD te maken zonder enig, of weinig kwaliteits verlies.
Iemand een idee?
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4